Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – uwagi do planowania i realizacji zajęć
Podstawą planowania zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego jest głębokie zrozumienie jej sensu. Niezbędna jest zatem znajomość założeń i celów metody, jak również zagrożeń i trudności, z jakimi można się spotkać podczas prowadzonych według niej zajęć. Wybierając ćwiczenia do sesji (p... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Podstawą planowania zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego jest głębokie zrozumienie jej sensu. Niezbędna jest zatem znajomość założeń i celów metody, jak również zagrożeń i trudności, z jakimi można się spotkać podczas prowadzonych według niej zajęć.
Wybierając ćwiczenia do sesji (pojedynczego spotkania), powinniśmy się kierować wiedzą na temat ogólnych założeń metody, bazującej na analizie ruchu, odwołującej się do sekwencyjności ćwiczeń w przebiegu zajęć oraz założeń sformułowanych w rocznym programie pracy MRR. Podstawowym kryterium przy tworzeniu scenariusza zajęć powinny być jednak możliwości, ograniczenia i potrzeby całej grupy oraz poszczególnych uczestników sesji.
W dalszej części artykułu zostały opisane ogólne założenia dotyczące planowania zajęć oraz przedstawiono szczegóły organizacyjne konieczne do uwzględnienia przy przygotowywaniu rocznego planu pracy. Zostały także opisane formy rozpoczęcia i zakończenia (tu także tzw. relaks) z uczestnikami danej sesji i ich znaczenie dla właściwego przebiegu całości zajęć. Autorka poruszyła także kwestię konieczności zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom zajęć.