bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 1024.69 kb
Stron: 3
Id: 1500
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - struktura zajęć
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, wbrew swojej nazwie, nie jest metodą koncentrującą się na usprawnianiu ruchowym uczestników zajęć. Podstawowym jej celem jest rozwijanie sfery emocjonalno-społecznej oraz świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu i kontaktu f... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, wbrew swojej nazwie, nie jest metodą koncentrującą się na usprawnianiu ruchowym uczestników zajęć. Podstawowym jej celem jest rozwijanie sfery emocjonalno-społecznej oraz świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu i kontaktu fizycznego – dotyku.
Metoda Ruchu Rozwijającego wspomaga rozwijanie pozytywnego stosunku do siebie i innych osób w otaczającej rzeczywistości. Weronika Sherborne opisała ten cel lapidarnie, lecz celnie – dzięki Ruchowi Rozwijającemu uczestnicy będą się czuli w swoim ciele jak w domu oraz będą potrafili nawiązywać dobre relacje z samymi sobą i z innymi. Zgodnie z założeniami Rudolfa Labana, będą mogli zaspokoić swoją potrzebę twórczej aktywności. W trakcie zajęć prowadzonych MRR dzieci – podobnie jak podczas spontanicznej zabawy – poznają swoje otoczenie i uczą się czuć w nim bezpiecznie, dzięki czemu otwierają się na twórcze działanie i nawiązują relacje z innymi osobami. Ważnym celem tych zajęć jest rozwijanie świadomości różnorodnych cech ruchu, co wydaje się szczególnie istotne w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, które mają trudności z różnicowaniem i kontrolą tempa ruchu, jego siły, kierunku oraz stopnia swobody ruchu (tj. kontrolą własnej aktywności ruchowej). Ćwiczenia oparte na MRR są dla nich okazją do nabywania umiejętności kontrolowania swojego ciała, a co za tym idzie, także sfery emocji, form kontaktów społecznych i zachowania. Podczas planowania zajęć powinno się uwzględniać te informacje.
Poprzez lekturę artykułu zapoznamy się ze strukturą zajęć prowadzonych w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego, a w szczególności z dynamiką relacji podczas zajęć prowadzonych tą metodą oraz z kategoriami stosowanych ćwiczeń.