Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 1024.69 kb
Stron: 3
Id: 1500

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - struktura zajęć

Aneta Wojnarowska   Listopad 2011

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, wbrew swojej nazwie, nie jest metodą koncentrującą się na usprawnianiu ruchowym uczestników zajęć. Podstawowym jej celem jest rozwijanie sfery emocjonalno-społecznej oraz świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu i kontaktu f... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

Metoda Ruchu RozwijającegoWeronika Sherborne

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, wbrew swojej nazwie, nie jest metodą koncentrującą się na usprawnianiu ruchowym uczestników zajęć. Podstawowym jej celem jest rozwijanie sfery emocjonalno-społecznej oraz świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu i kontaktu fizycznego – dotyku.
Metoda Ruchu Rozwijającego wspomaga rozwijanie pozytywnego stosunku do siebie i innych osób w otaczającej rzeczywistości. Weronika Sherborne opisała ten cel lapidarnie, lecz celnie – dzięki Ruchowi Rozwijającemu uczestnicy będą się czuli w swoim ciele jak w domu oraz będą potrafili nawiązywać dobre relacje z samymi sobą i z innymi. Zgodnie z założeniami Rudolfa Labana, będą mogli zaspokoić swoją potrzebę twórczej aktywności. W trakcie zajęć prowadzonych MRR dzieci – podobnie jak podczas spontanicznej zabawy – poznają swoje otoczenie i uczą się czuć w nim bezpiecznie, dzięki czemu otwierają się na twórcze działanie i nawiązują relacje z innymi osobami. Ważnym celem tych zajęć jest rozwijanie świadomości różnorodnych cech ruchu, co wydaje się szczególnie istotne w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, które mają trudności z różnicowaniem i kontrolą tempa ruchu, jego siły, kierunku oraz stopnia swobody ruchu (tj. kontrolą własnej aktywności ruchowej). Ćwiczenia oparte na MRR są dla nich okazją do nabywania umiejętności kontrolowania swojego ciała, a co za tym idzie, także sfery emocji, form kontaktów społecznych i zachowania. Podczas planowania zajęć powinno się uwzględniać te informacje.


Poprzez lekturę artykułu zapoznamy się ze strukturą zajęć prowadzonych w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego, a w szczególności z dynamiką relacji podczas zajęć prowadzonych tą metodą oraz z kategoriami stosowanych ćwiczeń.

 

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz