bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 362.91 kb
Stron: 2
Id: 1588
Montessori o obserwacji (Edukacja Montessori)
Psychologia i pedagogika przełomu XIX i XX wieku chętnie korzystały z nowych zdobyczy nauki w postaci narzędzi badawczych: tabel, statystyk, danych dotyczących profilaktyki zapadania na choroby związane ze złą postawą ciała czy złymi warunkami otoczenia, w którym wzrastają dzieci. Maria Monte... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Psychologia i pedagogika przełomu XIX i XX wieku chętnie korzystały z nowych zdobyczy nauki w postaci narzędzi badawczych: tabel, statystyk, danych dotyczących profilaktyki zapadania na choroby związane ze złą postawą ciała czy złymi warunkami otoczenia, w którym wzrastają dzieci. Maria Montessori jako przedstawicielka pedagogiki naukowej zbierała pomiary, tworzyła kartoteki na temat dzieci i ich rodzin, robiła wykresy aktywności dzieci. (…) Zamierzała w swoim pierwszym przedszkolu wykorzystać zebrane informacje o wychowankach do szerszych badań socjologicznych nad rodziną.
(…) Przywiązywanie wagi przez Montessori do gromadzenia danych o wychowankach przy pomocy miarki i wykresów uległo zmianie po pierwszych doświadczeniach w przedszkolu Casa dei Bambini, założonym w rzymskiej dzielnicy dla ubogich. Po pewnym czasie obserwacji zauważyła, że dzieci zmieniają swoje zachowanie. Prócz postępów w nauce zaczynają działać w sposób uporządkowany, odkładają na miejsce zabawki, koncentrują się na pracy, dbają o salę. Przejawiają też chęć do współdziałania. Montessori zauważyła też, że dzieci zachowują się w ten sposób w sali bez względu na to, czy nauczycielka jest z nimi, czy nie. Oznaczało to, że dzieci są w stanie osiągnąć wewnętrzną dyscyplinę bez przyzwyczajania ich do systemu nagród i kar.
W artykule przeczytamy o proponowanych w ramach Edukacji Montessori dwojakiego rodzaju metodach obserwacji, a także o wadze prowadzenia nauczycielskich obserwacji dla rozwoju dziecka.