
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
- Metody
- Trzylatek
- Czterolatek
- Pięciolatek
- Sześciolatek
- Czytanie
- Integracja
- Technika
- Mowa
- Percepcja wzrokowa
- Percepcja słuchowa
- Sprawność ruchowa
- Kompetencje społeczne
- Rozumowanie
przyczynowo-skutkowe
- Rozwój manualny
- Eksperyment
- Prawo oświatowe
- Czytanie globalne
- Zabawa
- Zjawiska atmosferyczne
- Scenariusze zajęć
wieloobszarowych
- Umiejętności społeczne
- Czynności samoobsługowe,
nawyki higieniczne i kulturalne
- Rozwój mowy
- Czynności
intelektualne
- Zdrowie i sprawność
fizyczna
- Bezpieczeństwo
- Dziecko widzem i
aktorem
- Muzyka i śpiew, pląsy i
taniec
- Różne formy plastyczne
- Technika i zabawy
konstrukcyjne
- Zjawiska atmosferyczne
- Poszanowanie roślin i
zwierząt
- Rozwój intelektualny i
edukacja matematyczna
- Gotowość do nauki czytania
i pisania
- Wychowanie rodzinne,
obywatelskie i patriotyczne
- Edukacja regionalna i
międzykulturowa
- Obserwacja i diagnoza
- Rozwój moralny i
wychowanie
- Gotowość szkolna
- Systemy pedagogiczne,
koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody
- Zarządzanie placówką
edukacyjną
- Specjalne potrzeby
edukacyjne
- O dziecięcych
problemach
- Problemy nauczycieli
- Współpraca z rodzicami i
pedagogizacja
- Współpraca ze środowiskiem
lokalnym
- Bajkolandia
- Język obcy w
przedszkolu
- Krótkie
wykłady o dobrym wychowaniu - E. Gruszczyk-Kolczyńska
- Metoda
Dobrego Startu Marty Bodanowicz - M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska
- Zarządzanie
przedszkolem
- Odimienna
Metoda Nauki Czytania - E. Kaczanowska
-
Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania - J. Cieszyńska-Rożek
- Edukacja
Montessori
- Jak
przygotować przedszkolaka do szkoły?
- Kącik
muzyczny - M. Tomaszewska
- Jak się
pokazać? czyli budowanie wizerunku
- Majster z
klepką - A. Sowińska
- Pomysły dla
artysty - K. Michalec
- Spotkania
ze sztuką - M. Maćkowiak, E. Stadtmüller
- Kącik
Tęczowej Muzyki
-
Felietony
Wielkość: 362.91 kb
Stron: 2
Id: 1588
Montessori o obserwacji (Edukacja Montessori)

Julia Janowska
zobacz wszystkie artykuły
Psychologia i pedagogika przełomu XIX i XX wieku chętnie korzystały z nowych zdobyczy nauki w postaci narzędzi badawczych: tabel, statystyk, danych dotyczących profilaktyki zapadania na choroby związane ze złą postawą ciała czy złymi warunkami otoczenia, w którym wzrastają dzieci. Maria Monte... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Psychologia i pedagogika przełomu XIX i XX wieku chętnie korzystały z nowych zdobyczy nauki w postaci narzędzi badawczych: tabel, statystyk, danych dotyczących profilaktyki zapadania na choroby związane ze złą postawą ciała czy złymi warunkami otoczenia, w którym wzrastają dzieci. Maria Montessori jako przedstawicielka pedagogiki naukowej zbierała pomiary, tworzyła kartoteki na temat dzieci i ich rodzin, robiła wykresy aktywności dzieci. (…) Zamierzała w swoim pierwszym przedszkolu wykorzystać zebrane informacje o wychowankach do szerszych badań socjologicznych nad rodziną.
(…) Przywiązywanie wagi przez Montessori do gromadzenia danych o wychowankach przy pomocy miarki i wykresów uległo zmianie po pierwszych doświadczeniach w przedszkolu Casa dei Bambini, założonym w rzymskiej dzielnicy dla ubogich. Po pewnym czasie obserwacji zauważyła, że dzieci zmieniają swoje zachowanie. Prócz postępów w nauce zaczynają działać w sposób uporządkowany, odkładają na miejsce zabawki, koncentrują się na pracy, dbają o salę. Przejawiają też chęć do współdziałania. Montessori zauważyła też, że dzieci zachowują się w ten sposób w sali bez względu na to, czy nauczycielka jest z nimi, czy nie. Oznaczało to, że dzieci są w stanie osiągnąć wewnętrzną dyscyplinę bez przyzwyczajania ich do systemu nagród i kar.
W artykule przeczytamy o proponowanych w ramach Edukacji Montessori dwojakiego rodzaju metodach obserwacji, a także o wadze prowadzenia nauczycielskich obserwacji dla rozwoju dziecka.
Więcej z działu
Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...
Ostatnio pobierane
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się
bezpłatnie.
Trwa przygotowanie pliku proszę czekać.
Za chwilę strona zostanie automatycznie odświeżona.
Jeżeli przekierowanie nie nastąpi automatycznie kliknij
tu.
Mamy dla Ciebie trzy rozwiązania!
- Możesz pobrać dowolne materiały z bieżącego numeru lub archiwalnych wydań miesięcznika przed upływem terminu ich wygaśnięcia;
- możesz zamówić prenumeratę przed upływem terminu wygaśnięcia pobrań (wtedy zgromadzone pobrania zostają wydłużone na czas trwania nowej prenumeraty);
- możesz zakupić abonament bliżej MAX, aby wydłużyć ważność pobrań na czas trwania abonamentu.
