Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała i przestrzeni (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Marzec 2012

W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała i przestrzeni pomagają dziecku w poznaniu własnego ciała oraz zdobywaniu pewności siebie i budowaniu poczucia bezpieczeństwa w swoim otoczeniu. Ćwiczenia kształtujące świad... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała i przestrzeni pomagają dziecku w poznaniu własnego ciała oraz zdobywaniu pewności siebie i budowaniu poczucia bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.
Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała i przestrzeni to ćwiczenia, podczas których dziecko uczy się rozróżniania poszczególnych części ciała i utrwala ich nazwy. Poznaje przestrzeń oraz sprawnie i bezpiecznie się po niej porusza – samo bądź z innymi. Podczas tych ćwiczeń prowadzący nazywa części ciała, wypowiada je dobitnie, a dzieci mogą powtarzać je głośno w celu ich utrwalenia. Dobór nazw zależy od możliwości intelektualnych dzieci w danej grupie. Warto wprowadzać często mylone nazwy, takie jak: brwi – rzęsy lub rzadziej spotykane, jak nadgarstek, łydka, bark, a także nazwy palców.


W artykule znajdziemy konkretne propozycje ćwiczeń kształtujących świadomość schematu ciała i przestrzeni, zgodnie z założeniami Metody Ruchu Rozwijającego.

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane