bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 413.14 kb
Stron: 2
Id: 1609
Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Prezentowane w artykule ćwiczenia kształtujące świadomość osoby prowadzą dziecko do poznania siebie samego. Świadomość własnej osoby i otaczającego świata nie jest czymś, z czym każdy się rodzi. Kształtuje się ona dzięki ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Prezentowane w artykule ćwiczenia kształtujące świadomość osoby prowadzą dziecko do poznania siebie samego.
Świadomość własnej osoby i otaczającego świata nie jest czymś, z czym każdy się rodzi. Kształtuje się ona dzięki zadatkom biologicznym, z którymi dziecko przychodzi na świat, dzięki pierwszym doznaniom zmysłowym, jakich doświadcza ono w łonie matki, np.: gdy już w siódmym tygodniu życia płodowego odczuwa dotyk i reaguje na niego, gdy słyszy głos i śpiew matki, odbiera odgłosy z otoczenia. Proces ten przebiega przede wszystkim dzięki kontaktom ze środowiskiem społecznym oraz własnej aktywności. Dziecko, odbierając bodźce dotykowe, kinestetyczne (ruchowe), termiczne, węchowe, dźwiękowe (np. dźwięki, jakie wydaje jego ciało), a potem bodźce wzrokowe, tworzy w swoim umyśle mapę własnego ciała.
W artykule znajdziemy konkretne propozycje ćwiczeń kształtujących świadomość osoby, zgodnie z założeniami Metody Ruchu Rozwijającego.
