bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 413.14 kb
Stron: 2
Id: 1609
Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Prezentowane w artykule ćwiczenia kształtujące świadomość osoby prowadzą dziecko do poznania siebie samego. Świadomość własnej osoby i otaczającego świata nie jest czymś, z czym każdy się rodzi. Kształtuje się ona dzięki ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Prezentowane w artykule ćwiczenia kształtujące świadomość osoby prowadzą dziecko do poznania siebie samego.
Świadomość własnej osoby i otaczającego świata nie jest czymś, z czym każdy się rodzi. Kształtuje się ona dzięki zadatkom biologicznym, z którymi dziecko przychodzi na świat, dzięki pierwszym doznaniom zmysłowym, jakich doświadcza ono w łonie matki, np.: gdy już w siódmym tygodniu życia płodowego odczuwa dotyk i reaguje na niego, gdy słyszy głos i śpiew matki, odbiera odgłosy z otoczenia. Proces ten przebiega przede wszystkim dzięki kontaktom ze środowiskiem społecznym oraz własnej aktywności. Dziecko, odbierając bodźce dotykowe, kinestetyczne (ruchowe), termiczne, węchowe, dźwiękowe (np. dźwięki, jakie wydaje jego ciało), a potem bodźce wzrokowe, tworzy w swoim umyśle mapę własnego ciała.
W artykule znajdziemy konkretne propozycje ćwiczeń kształtujących świadomość osoby, zgodnie z założeniami Metody Ruchu Rozwijającego.