Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)

Marta Bogdanowicz, Dariusz Okrzesik, Aneta Wojnarowska   Luty 2012

W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Prezentowane w artykule ćwiczenia kształtujące świadomość osoby prowadzą dziecko do poznania siebie samego. Świadomość własnej osoby i otaczającego świata nie jest czymś, z czym każdy się rodzi. Kształtuje się ona dzięki ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Prezentowane w artykule ćwiczenia kształtujące świadomość osoby prowadzą dziecko do poznania siebie samego.
Świadomość własnej osoby i otaczającego świata nie jest czymś, z czym każdy się rodzi. Kształtuje się ona dzięki zadatkom biologicznym, z którymi dziecko przychodzi na świat, dzięki pierwszym doznaniom zmysłowym, jakich doświadcza ono w łonie matki, np.: gdy już w siódmym tygodniu życia płodowego odczuwa dotyk i reaguje na niego, gdy słyszy głos i śpiew matki, odbiera odgłosy z otoczenia. Proces ten przebiega przede wszystkim dzięki kontaktom ze środowiskiem społecznym oraz własnej aktywności. Dziecko, odbierając bodźce dotykowe, kinestetyczne (ruchowe), termiczne, węchowe, dźwiękowe (np. dźwięki, jakie wydaje jego ciało), a potem bodźce wzrokowe, tworzy w swoim umyśle mapę własnego ciała.


W artykule znajdziemy konkretne propozycje ćwiczeń kształtujących świadomość osoby, zgodnie z założeniami Metody Ruchu Rozwijającego.

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane