Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Jak to z motylem było? (scenariusz zajęć)

Barbara Sarota   Magazyn specjalny 2013

Fragment opowiadania, które wykorzystano w scenariuszu: „Nikt mnie więcej nie zobaczy” (W. Bieriestow) Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć. – Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszcz... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 4
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • pomoce dydaktyczne do zajęć:
    • sylwety do przedstawienia - TU;
    • zdjęcia motyli - TU;
    • gotowe napisy do rebusów – TU;
    • emblematy do zabaw - TU;
  • plakat przedstawiający rozwój motyla, który został dołączony do numeru 3.138 marzec 2013 – TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Scenariusz zajęć z zakresu wspomagania rozwoju inteligencji wielorakich. Zawarto w nim następujące cele:
  • rozwijanie inteligencji przyrodniczej (zapoznanie się z etapem przeobrażenia się gąsienicy w motyla; poznanie wybranych nazw motyli);
  • rozwijanie inteligencji językowej (słuchanie opowiadanego teatrzyku; tworzenie wypowiedzi na dany temat; rozwiązywanie rebusów słownych (dzieci sześcioletnie));
  • rozwijanie inteligencji matematyczno-logicznej (liczenie obiektów w zakresie 15 (dzieci pięcio- i sześcioletnie));
  • rozwijanie inteligencji ruchowej i muzycznej (tworzenie ilustracji ruchowych do muzyki; zabawa w parach);
  • rozwijanie inteligencji interpersonalnej (zabawy zespołowe z zasadami);
  • rozwijanie inteligencji intrapersonalnej (rozmowa na temat teatrzyku, próba zrozumienia odczuć gąsienicy; pokazywanie gestem uczucia: smutny, wesoły).
Fragment opowiadania, które wykorzystano w scenariuszu: „Nikt mnie więcej nie zobaczy” (W. Bieriestow) Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć. – Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki. – Szkoda, że nikt, a nikt nie zwraca na mnie uwagi! Aż raz zdarzyło się, że po łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wypełzła na najpiękniejszy kwiatek. Dziewczynka spostrzegła ją i zawołała: – Co za brzydactwo! – Ach tak! – syknęła obrażona gąsienica. – Wobec tego nikt nigdy, nigdzie, za nic w świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru uczciwej gąsienicy! Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać. Zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą. I gąsienica wpełzła na drzewo.

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz