Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 307.44 kb
Stron: 2
Id: 1601

Każde dziecko jest inne

Małgorzata Piotrowska   Styczeń 2012

Z nowym rokiem zapraszam do lektury autorskich materiałów problemowych dotyczących wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Artykuły napisane przez doświadczonych pedagogów i nauczycieli będą traktowały o metodach pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, posiadającymi r&oac... więcej
Pobierz

Zobacz również

wychowaniepotrzeby dziecka

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Styczeń 2012

Z nowym rokiem zapraszam do lektury autorskich materiałów problemowych dotyczących wychowania dziecka w wieku przedszkolnym. Artykuły napisane przez doświadczonych pedagogów i nauczycieli będą traktowały o metodach pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, posiadającymi różne dysfunkcje w zakresie rozwoju emocjonalnego czy ogólnie rzecz biorąc intelektualnego. Autorki będą starały się pokazać, w jaki sposób poszukiwać genezy danego zaburzenia czy niepożądanego zachowania, aby na tej bazie wypracować styl pracy z dzieckiem i jego rodzicami. Będą podpowiadać metody pracy z dzieckiem w celu złagodzenia lub wyeliminowania niewłaściwych zachowań, lepszego funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej oraz w domu (…).
Kinga Kurczek


Kinga miała sześć lat. Do przedszkola chodziła od trzeciego roku życia. Była to dziewczynka bardzo śmiała, otwarta, towarzyska, pogodna – w pierwszych dniach pobytu w przedszkolu nie przejawiała żadnych kłopotów z adaptacją. Ponieważ miałam okazję obserwowania jej zachowania i rozwoju przez cały okres edukacji przedszkolnej, zauważyłam, że Kinga zawsze miała swoje zdanie i dążyła do tego, aby inni podporządkowali się jej woli. Lubiła być w centrum uwagi, przewodzić grupie, dobierać sobie towarzyszy zabaw i wszystko musiało być po jej myśli. Na niepowodzenia reagowała najczęściej w ten sposób, że odsuwała się od dzieci, bawiła się sama, czasami płakała, złościła się – dziś zachowanie Kingi można by określić bardzo modnym zwrotem „strzelała focha” – była bardzo ruchliwa, impulsywna, roztrzepana, bardzo aktywna, jej nastroje często się zmieniały. Kiedy coś działo się niezgodnie z jej oczekiwaniami – Kinga mówiła podniesionym głosem lub krzyczała. Z trudem przychodziło jej przyznanie się do błędu, przeproszenie kolegów lub koleżanek za swoje wybuchowe zachowanie. Najczęściej okazywała wtedy swoje niezadowolenie, ale w końcu ulegała (…).