bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 692.05 kb
Stron: 4
Id: 1594
Pedagogizacja bez infantylizacji (ciąg dalszy)
W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne z... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne zawarte w nim treści istotne dla zagadnienia pedagogizacji i współpracy z rodzicami. Można by powiedzieć, że nie odnoszą się one do tych problemów wprost, bo nigdzie w tym raporcie nie jest napisane, jak należy pedagogizować i organizować współpracę. Bez uwzględnienia jednak tych kwestii nawiązanie partnerskich relacji z rodzicami nie będzie absolutnie możliwe.
W artykule przeczytamy m.in. o czterech problemach istotnie wpływających na zaburzenie procesu pedagogizacji i współpracy z rodzicami, za które uznano niepartnerskie relacje między rodzicami a przedstawicielami instytucji edukacyjnych, bierność rodziców wobec problemów edukacji, brak asekuracji przy przechodzeniu na kolejne szczeble edukacji oraz zagubienie początkujących rodziców. Autorka opisała także kategorię rodziców „helikopterów” i rodziców „trudnych”.
