Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 692.05 kb
Stron: 4
Id: 1594
Pedagogizacja bez infantylizacji (ciąg dalszy)
W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne z... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne zawarte w nim treści istotne dla zagadnienia pedagogizacji i współpracy z rodzicami. Można by powiedzieć, że nie odnoszą się one do tych problemów wprost, bo nigdzie w tym raporcie nie jest napisane, jak należy pedagogizować i organizować współpracę. Bez uwzględnienia jednak tych kwestii nawiązanie partnerskich relacji z rodzicami nie będzie absolutnie możliwe.
W artykule przeczytamy m.in. o czterech problemach istotnie wpływających na zaburzenie procesu pedagogizacji i współpracy z rodzicami, za które uznano niepartnerskie relacje między rodzicami a przedstawicielami instytucji edukacyjnych, bierność rodziców wobec problemów edukacji, brak asekuracji przy przechodzeniu na kolejne szczeble edukacji oraz zagubienie początkujących rodziców. Autorka opisała także kategorię rodziców „helikopterów” i rodziców „trudnych”.