Pedagogizacja bez infantylizacji (ciąg dalszy)
W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne z... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne zawarte w nim treści istotne dla zagadnienia pedagogizacji i współpracy z rodzicami. Można by powiedzieć, że nie odnoszą się one do tych problemów wprost, bo nigdzie w tym raporcie nie jest napisane, jak należy pedagogizować i organizować współpracę. Bez uwzględnienia jednak tych kwestii nawiązanie partnerskich relacji z rodzicami nie będzie absolutnie możliwe.
W artykule przeczytamy m.in. o czterech problemach istotnie wpływających na zaburzenie procesu pedagogizacji i współpracy z rodzicami, za które uznano niepartnerskie relacje między rodzicami a przedstawicielami instytucji edukacyjnych, bierność rodziców wobec problemów edukacji, brak asekuracji przy przechodzeniu na kolejne szczeble edukacji oraz zagubienie początkujących rodziców. Autorka opisała także kategorię rodziców „helikopterów” i rodziców „trudnych”.