Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Pedagogizacja bez infantylizacji (ciąg dalszy)

Maria Broda-Bajak   Styczeń 2012

W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne z... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

W poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, nr 10.122 listopad 2011) odwoływałam się do fragmentów raportu Edukacja małych dzieci. Standardy, bariery, szanse, przygotowanego m.in. przy udziale Fundacji Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Także i dziś chciałabym przekazać Państwu pewne zawarte w nim treści istotne dla zagadnienia pedagogizacji i współpracy z rodzicami. Można by powiedzieć, że nie odnoszą się one do tych problemów wprost, bo nigdzie w tym raporcie nie jest napisane, jak należy pedagogizować i organizować współpracę. Bez uwzględnienia jednak tych kwestii nawiązanie partnerskich relacji z rodzicami nie będzie absolutnie możliwe.


W artykule przeczytamy m.in. o czterech problemach istotnie wpływających na zaburzenie procesu pedagogizacji i współpracy z rodzicami, za które uznano niepartnerskie relacje między rodzicami a przedstawicielami instytucji edukacyjnych, bierność rodziców wobec problemów edukacji, brak asekuracji przy przechodzeniu na kolejne szczeble edukacji oraz zagubienie początkujących rodziców. Autorka opisała także kategorię rodziców „helikopterów” i rodziców „trudnych”.

Więcej z tego numeru

Styczeń 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz