Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 470.5 kb
Stron: 3
Id: 1538

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – planowanie i organizacja zajęć

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Grudzień 2011

Jednym z podstawowych celów Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jest rozwijanie świadomości siebie i innych uczestników prowadzonych nią zajęć. Podstawą do planowania tych zajęć są kategorie ruchu według Rudolfa Labana. Przygotowując przed każdym spotkaniem scenariusz zajęć,... więcej
Pobierz

Zobacz również

Metoda Ruchu RozwijającegoWeronika Sherborne

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Grudzień 2011

Jednym z podstawowych celów Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jest rozwijanie świadomości siebie i innych uczestników prowadzonych nią zajęć. Podstawą do planowania tych zajęć są kategorie ruchu według Rudolfa Labana.
Przygotowując przed każdym spotkaniem scenariusz zajęć, warto korzystać z „tabelek Labana” (tab. 1), w których ujęto wyróżnione przez niego kategorie ruchu. W prezentowanej obecnie formie opracowała je dr Elizabeth Marsden z International Sherborne Cooperation (Międzynarodowej Federacji Sherborne – związku stowarzyszeń propagujących MRR). Tłumaczenia na język polski i adaptacji dokonali uczestnicy i trenerzy międzynarodowego kursu Metody Ruchu Rozwijającego na poziomie III (APC – International Advanced Practitioners Course), który został zorganizowany przez Martę Bogdanowicz i Dariusza Okrzesika w 2007 roku w Sopocie.


W artykule znajdziemy m.in. przykładowe scenariusze zajęć (obrazujące w praktyce, jak korzystać z „tabelek Labana” przy planowaniu i organizowaniu zajęć). Ponadto zapoznamy się z propozycjami Autorki w zakresie literatury uzupełniającej opisane treści, której to lektura ułatwi organizowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego.