
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – planowanie i organizacja zajęć
Jednym z podstawowych celów Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jest rozwijanie świadomości siebie i innych uczestników prowadzonych nią zajęć. Podstawą do planowania tych zajęć są kategorie ruchu według Rudolfa Labana. Przygotowując przed każdym spotkaniem scenariusz zajęć,... więcej
Jednym z podstawowych celów Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jest rozwijanie świadomości siebie i innych uczestników prowadzonych nią zajęć. Podstawą do planowania tych zajęć są kategorie ruchu według Rudolfa Labana.
Przygotowując przed każdym spotkaniem scenariusz zajęć, warto korzystać z „tabelek Labana” (tab. 1), w których ujęto wyróżnione przez niego kategorie ruchu. W prezentowanej obecnie formie opracowała je dr Elizabeth Marsden z International Sherborne Cooperation (Międzynarodowej Federacji Sherborne – związku stowarzyszeń propagujących MRR). Tłumaczenia na język polski i adaptacji dokonali uczestnicy i trenerzy międzynarodowego kursu Metody Ruchu Rozwijającego na poziomie III (APC – International Advanced Practitioners Course), który został zorganizowany przez Martę Bogdanowicz i Dariusza Okrzesika w 2007 roku w Sopocie.
W artykule znajdziemy m.in. przykładowe scenariusze zajęć (obrazujące w praktyce, jak korzystać z „tabelek Labana” przy planowaniu i organizowaniu zajęć). Ponadto zapoznamy się z propozycjami Autorki w zakresie literatury uzupełniającej opisane treści, której to lektura ułatwi organizowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego.