bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 580.11 kb
Stron: 5
Id: 1592
Gdy w progach przedszkola pojawi się „trudny” rodzic...
Kiedy rozmawiam z nauczycielami o współpracy z rodzicami, wielu z nich zupełnie spontanicznie podkreśla, że zazwyczaj to nie dzieci są „trudne”, lecz ich rodzice. Jako nauczyciel, a obecnie nauczyciel w roli dyrektora, mam podobne zdanie. Z dziećmi łatwiej sobie poradzić. Czasami ... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Kiedy rozmawiam z nauczycielami o współpracy z rodzicami, wielu z nich zupełnie spontanicznie podkreśla, że zazwyczaj to nie dzieci są „trudne”, lecz ich rodzice. Jako nauczyciel, a obecnie nauczyciel w roli dyrektora, mam podobne zdanie. Z dziećmi łatwiej sobie poradzić. Czasami trwa to krócej, czasami dłużej, lecz jeśli tylko nauczyciel chce i ma trochę wyobraźni, poradzi sobie nawet z najtrudniejszymi wychowankami. Na dzieci można wpływać, kształtować je, wpajać im pewne wartości. Gorzej jest z rodzicami. To oni naprawdę bywają trudni, a nie dzieci, bo niełatwo ich zmienić, zmotywować do działania. Czy to czasami nie jest wygodna odpowiedź nauczycieli? No cóż, myślę, że to trochę stereotyp.
W swoim tekście Autorka przedstawiła bardzo wnikliwą charakterystykę różnych typów tzw. „trudnych rodziców” oraz sposoby postępowania z nimi, których zastosowanie zaowocuje nawiązaniem autentycznej współpracy. Przeczytamy tu o rodzicach m.in. zależno-roszczeniowych, awanturniczych, wielkościowych i kontrolujących.
