Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 580.11 kb
Stron: 5
Id: 1592

Gdy w progach przedszkola pojawi się „trudny” rodzic...

Agnieszka Czeglik   Styczeń 2012

Kiedy rozmawiam z nauczycielami o współpracy z rodzicami, wielu z nich zupełnie spontanicznie podkreśla, że zazwyczaj to nie dzieci są „trudne”, lecz ich rodzice. Jako nauczyciel, a obecnie nauczyciel w roli dyrektora, mam podobne zdanie. Z dziećmi łatwiej sobie poradzić. Czasami ... więcej
Pobierz

Zobacz również

współpraca z rodzicamicykl Zarządzanie przedszkolem

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Styczeń 2012

Kiedy rozmawiam z nauczycielami o współpracy z rodzicami, wielu z nich zupełnie spontanicznie podkreśla, że zazwyczaj to nie dzieci są „trudne”, lecz ich rodzice. Jako nauczyciel, a obecnie nauczyciel w roli dyrektora, mam podobne zdanie. Z dziećmi łatwiej sobie poradzić. Czasami trwa to krócej, czasami dłużej, lecz jeśli tylko nauczyciel chce i ma trochę wyobraźni, poradzi sobie nawet z najtrudniejszymi wychowankami. Na dzieci można wpływać, kształtować je, wpajać im pewne wartości. Gorzej jest z rodzicami. To oni naprawdę bywają trudni, a nie dzieci, bo niełatwo ich zmienić, zmotywować do działania. Czy to czasami nie jest wygodna odpowiedź nauczycieli? No cóż, myślę, że to trochę stereotyp.


W swoim tekście Autorka przedstawiła bardzo wnikliwą charakterystykę różnych typów tzw. „trudnych rodziców” oraz sposoby postępowania z nimi, których zastosowanie zaowocuje nawiązaniem autentycznej współpracy. Przeczytamy tu o rodzicach m.in. zależno-roszczeniowych, awanturniczych, wielkościowych i kontrolujących.