bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 580.11 kb
Stron: 5
Id: 1592
Gdy w progach przedszkola pojawi się „trudny” rodzic...
Kiedy rozmawiam z nauczycielami o współpracy z rodzicami, wielu z nich zupełnie spontanicznie podkreśla, że zazwyczaj to nie dzieci są „trudne”, lecz ich rodzice. Jako nauczyciel, a obecnie nauczyciel w roli dyrektora, mam podobne zdanie. Z dziećmi łatwiej sobie poradzić. Czasami ... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Kiedy rozmawiam z nauczycielami o współpracy z rodzicami, wielu z nich zupełnie spontanicznie podkreśla, że zazwyczaj to nie dzieci są „trudne”, lecz ich rodzice. Jako nauczyciel, a obecnie nauczyciel w roli dyrektora, mam podobne zdanie. Z dziećmi łatwiej sobie poradzić. Czasami trwa to krócej, czasami dłużej, lecz jeśli tylko nauczyciel chce i ma trochę wyobraźni, poradzi sobie nawet z najtrudniejszymi wychowankami. Na dzieci można wpływać, kształtować je, wpajać im pewne wartości. Gorzej jest z rodzicami. To oni naprawdę bywają trudni, a nie dzieci, bo niełatwo ich zmienić, zmotywować do działania. Czy to czasami nie jest wygodna odpowiedź nauczycieli? No cóż, myślę, że to trochę stereotyp.
W swoim tekście Autorka przedstawiła bardzo wnikliwą charakterystykę różnych typów tzw. „trudnych rodziców” oraz sposoby postępowania z nimi, których zastosowanie zaowocuje nawiązaniem autentycznej współpracy. Przeczytamy tu o rodzicach m.in. zależno-roszczeniowych, awanturniczych, wielkościowych i kontrolujących.