Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 573.85 kb
Stron: 2
Id: 1873

Skuteczność MRR (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)

Marta Bogdanowicz, Katarzyna Chojnacka   Czerwiec 2012

Dokładny tytuł: Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego na podstawie badań prowadzonych w łączonej grupie najmłodszych i najstarszych dzieci w przedszkolu. Fragment artykułu: Praca magisterska Katarzyny Chojnackiej pt. „Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój po... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz również

Metoda Ruchu RozwijającegoWeronika Sherborne

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Dokładny tytuł: Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego na podstawie badań prowadzonych w łączonej grupie najmłodszych i najstarszych dzieci w przedszkolu.


Fragment artykułu:

Praca magisterska Katarzyny Chojnackiej pt. „Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy dzieci w wieku przedszkolnym”, napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz w Uniwersytecie Gdańskim, prezentuje interesujący projekt badawczy zrealizowany w 2007 roku w jednym z gdańskich przedszkoli.
Katarzyna Chojnacka przeprowadziła eksperyment i na jego podstawie oceniła efektywność Metody Ruchu Rozwijającego (MRR) w stymulowaniu rozwoju dzieci uczestniczących w zajęciach. Celem badań było ustalenie, w jakim stopniu Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne wspomaga rozwój dzieci w wieku przedszkolnym o prawidłowym rozwoju psychomotorycznym.
Problem badawczy zawierał się w pytaniu, w jakim stopniu metoda Weroniki Sherborne wspomaga rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy dzieci sprawnych intelektualnie, które nie przejawiają deficytów rozwojowych. Hipotezy, jakie sformułowano w pracy, wskazywały na pozytywny wpływ metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy.
Badania, które miały odpowiedzieć na postawione pytanie i sprawdzić poprawność hipotezy, zostały przeprowadzone w Przedszkolu nr 60 w Gdańsku. Zajęcia trwały przez trzy miesiące, od lutego do maja 2006 roku. W opisywanym eksperymencie uczestniczyło 26 dzieci: 14 dziewczynek i 12 chłopców. Dzieci te podzielono na dwie grupy, jednorodne pod względem środowiska rodzinnego, płci i wieku oraz o zbliżonym poziomie rozwoju ogólnego. Grupa eksperymentalna liczyła 12 dzieci: 8 trzylatków i 4 sześciolatków, a grupa kontrolna 14 dzieci: 7 trzylatków i 7 sześciolatków.


W dalszej części artykułu zapoznamy się z:
- dokładnym opisem przeprowadzonego przez Autorkę pracy magisterskiej eksperymentu oraz z wynikającymi z jego efektów wnioskami.


Objętość artykułu:
2 strony.