Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 573.85 kb
Stron: 2
Id: 1873
Skuteczność MRR (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
Dokładny tytuł: Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego na podstawie badań prowadzonych w łączonej grupie najmłodszych i najstarszych dzieci w przedszkolu. Fragment artykułu: Praca magisterska Katarzyny Chojnackiej pt. „Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój po... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Dokładny tytuł: Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego na podstawie badań prowadzonych w łączonej grupie najmłodszych i najstarszych dzieci w przedszkolu.
Fragment artykułu:
Praca magisterska Katarzyny Chojnackiej pt. „Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy dzieci w wieku przedszkolnym”, napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz w Uniwersytecie Gdańskim, prezentuje interesujący projekt badawczy zrealizowany w 2007 roku w jednym z gdańskich przedszkoli.
Katarzyna Chojnacka przeprowadziła eksperyment i na jego podstawie oceniła efektywność Metody Ruchu Rozwijającego (MRR) w stymulowaniu rozwoju dzieci uczestniczących w zajęciach. Celem badań było ustalenie, w jakim stopniu Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne wspomaga rozwój dzieci w wieku przedszkolnym o prawidłowym rozwoju psychomotorycznym.
Problem badawczy zawierał się w pytaniu, w jakim stopniu metoda Weroniki Sherborne wspomaga rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy dzieci sprawnych intelektualnie, które nie przejawiają deficytów rozwojowych. Hipotezy, jakie sformułowano w pracy, wskazywały na pozytywny wpływ metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy.
Badania, które miały odpowiedzieć na postawione pytanie i sprawdzić poprawność hipotezy, zostały przeprowadzone w Przedszkolu nr 60 w Gdańsku. Zajęcia trwały przez trzy miesiące, od lutego do maja 2006 roku. W opisywanym eksperymencie uczestniczyło 26 dzieci: 14 dziewczynek i 12 chłopców. Dzieci te podzielono na dwie grupy, jednorodne pod względem środowiska rodzinnego, płci i wieku oraz o zbliżonym poziomie rozwoju ogólnego. Grupa eksperymentalna liczyła 12 dzieci: 8 trzylatków i 4 sześciolatków, a grupa kontrolna 14 dzieci: 7 trzylatków i 7 sześciolatków.
W dalszej części artykułu zapoznamy się z:
- dokładnym opisem przeprowadzonego przez Autorkę pracy magisterskiej eksperymentu oraz z wynikającymi z jego efektów wnioskami.
Objętość artykułu: 2 strony.