bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 573.85 kb
Stron: 2
Id: 1873
Skuteczność MRR (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
Dokładny tytuł: Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego na podstawie badań prowadzonych w łączonej grupie najmłodszych i najstarszych dzieci w przedszkolu. Fragment artykułu: Praca magisterska Katarzyny Chojnackiej pt. „Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój po... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dokładny tytuł: Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego na podstawie badań prowadzonych w łączonej grupie najmłodszych i najstarszych dzieci w przedszkolu.
Fragment artykułu:
Praca magisterska Katarzyny Chojnackiej pt. „Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy dzieci w wieku przedszkolnym”, napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz w Uniwersytecie Gdańskim, prezentuje interesujący projekt badawczy zrealizowany w 2007 roku w jednym z gdańskich przedszkoli.
Katarzyna Chojnacka przeprowadziła eksperyment i na jego podstawie oceniła efektywność Metody Ruchu Rozwijającego (MRR) w stymulowaniu rozwoju dzieci uczestniczących w zajęciach. Celem badań było ustalenie, w jakim stopniu Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne wspomaga rozwój dzieci w wieku przedszkolnym o prawidłowym rozwoju psychomotorycznym.
Problem badawczy zawierał się w pytaniu, w jakim stopniu metoda Weroniki Sherborne wspomaga rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy dzieci sprawnych intelektualnie, które nie przejawiają deficytów rozwojowych. Hipotezy, jakie sformułowano w pracy, wskazywały na pozytywny wpływ metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i ruchowy.
Badania, które miały odpowiedzieć na postawione pytanie i sprawdzić poprawność hipotezy, zostały przeprowadzone w Przedszkolu nr 60 w Gdańsku. Zajęcia trwały przez trzy miesiące, od lutego do maja 2006 roku. W opisywanym eksperymencie uczestniczyło 26 dzieci: 14 dziewczynek i 12 chłopców. Dzieci te podzielono na dwie grupy, jednorodne pod względem środowiska rodzinnego, płci i wieku oraz o zbliżonym poziomie rozwoju ogólnego. Grupa eksperymentalna liczyła 12 dzieci: 8 trzylatków i 4 sześciolatków, a grupa kontrolna 14 dzieci: 7 trzylatków i 7 sześciolatków.
W dalszej części artykułu zapoznamy się z:
- dokładnym opisem przeprowadzonego przez Autorkę pracy magisterskiej eksperymentu oraz z wynikającymi z jego efektów wnioskami.
Objętość artykułu: 2 strony.