Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

MDS i MRR – komplementarnie uzupełniające się metody

Marta Bogdanowicz   Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Spośród wielu form pracy z dziećmi o prawidłowym rozwoju, jak i dziećmi z dysfunkcjami OUN (ośrodkowy układ nerwowy), które służą rozwijaniu komunikacji na poziomie językowym (werbalnym i niewerbalnym) oraz niejęzykowym, na szczególną uwagę zasługują dwie, ko... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Fragment artykułu:
Spośród wielu form pracy z dziećmi o prawidłowym rozwoju, jak i dziećmi z dysfunkcjami OUN (ośrodkowy układ nerwowy), które służą rozwijaniu komunikacji na poziomie językowym (werbalnym i niewerbalnym) oraz niejęzykowym, na szczególną uwagę zasługują dwie, komplementarnie uzupełniające się metody – Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (MDS) i Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (Sherborne Developmental Movement – SDM).
(…) Interesującym zbiegiem okoliczności jest podobieństwo skrótów nazw tych metod MDS (Metoda Dobrego Startu) i SDM (Sherborne Developmental Movement). Analizując założenia metod i sposób ich realizacji, widzimy wiele podobieństw i różnic zarazem, co sprawia, że te metody dobrze się uzupełniają, są względem siebie komplementarne. (...) Celem zajęć prowadzonych tymi metodami jest: rozwijanie wszystkich funkcji psychomotorycznych, w tym orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, oraz ich współdziałania (integracja percepcyjnomotoryczna); korygowanie parcjalnych i fragmentarycznych zaburzeń rozwoju tych funkcji przez usprawnianie i kompensowanie; rozwijanie kontaktów emocjonalno- społecznych. Obie metody służą edukacji i terapii, i mogą być używane w pracy z dziećmi o prawidłowym rozwoju, jak i z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego.
(…) Niektóre ćwiczenia z MDS można przenieść do MRR w celu ich wzbogacenia, np. ćwiczenia w orientacji w lewej i prawej stronie ciała i przestrzeni. Natomiast podczas zajęć MRR, które z zasady nie odbywają się z udziałem muzyki i śpiewu, często obserwuje się spontanicznie pojawiający się śpiew, np. podczas kołysania w ramionach (piosenki-kołysanki) na zakończenie zajęć, rytmicznych ćwiczeń ruchowych (wierszyki: „Jedzie rowerek na spacerek...”) oraz w czasie ćwiczeń relaksacyjnych i tzw. dziecięcych masażyków („Tu płynie rzeczka....”).

W dalszej części artykułu przeczytamy o:

  • wspólnej genezie Metody Dobrego Startu i Metody Ruchu Rozwijającego;
  • podobieństwach i różnicach obu metod;
  • komplementarności obu metod w programie edukacyjno-terapeutycznym dla przedszkolaków.


Objętość artykułu:
3 strony.

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz