Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 427.39 kb
Stron: 2
Id: 1443

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - podstawy teoretyczne

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Październik 2011

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – zdaniem profesor Marty Bogdanowicz – za podstawowy cel obiera sobie rozwijanie świadomości siebie i innych u uczestników prowadzonych nią zajęć. Podstawą teoretyczną Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne były wybrane aspekt... więcej
Pobierz

Zobacz również

Metoda Ruchu Rozwijającegorozwój motorycznyWeronika Sherborne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Październik 2011

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – zdaniem profesor Marty Bogdanowicz – za podstawowy cel obiera sobie rozwijanie świadomości siebie i innych u uczestników prowadzonych nią zajęć.
Podstawą teoretyczną Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne były wybrane aspekty teorii ruchu jej nauczyciela, Rudolfa Labana. On pierwszy podjął obiektywne obserwacje naturalnych możliwości ruchowych człowieka i ujął je w specjalne skale ruchowe. (…) Poszukując precyzyjnych form opisu ruchów, Laban stwierdził, że ze względu na budowę ciała ludzkiego i sposób wykorzystania przestrzeni cechą ruchu jest trójwymiarowość według osi: przód – tył, w prawo – w lewo, góra – dół. Laban wyróżnił pięć aspektów, dzięki którym można opisać poruszające się ciało.


W artykule o tym, w jaki sposób dokonać oceny możliwości ruchowych dziecka, o wymiarach i cechach ruchu wg Labana, schemat analizy ruchu wg Labana i jego szczegółowe omówienie.