Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 427.39 kb
Stron: 2
Id: 1443

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - podstawy teoretyczne

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Październik 2011

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – zdaniem profesor Marty Bogdanowicz – za podstawowy cel obiera sobie rozwijanie świadomości siebie i innych u uczestników prowadzonych nią zajęć. Podstawą teoretyczną Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne były wybrane aspekt... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz również

Metoda Ruchu Rozwijającegorozwój motorycznyWeronika Sherborne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Październik 2011

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – zdaniem profesor Marty Bogdanowicz – za podstawowy cel obiera sobie rozwijanie świadomości siebie i innych u uczestników prowadzonych nią zajęć.
Podstawą teoretyczną Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne były wybrane aspekty teorii ruchu jej nauczyciela, Rudolfa Labana. On pierwszy podjął obiektywne obserwacje naturalnych możliwości ruchowych człowieka i ujął je w specjalne skale ruchowe. (…) Poszukując precyzyjnych form opisu ruchów, Laban stwierdził, że ze względu na budowę ciała ludzkiego i sposób wykorzystania przestrzeni cechą ruchu jest trójwymiarowość według osi: przód – tył, w prawo – w lewo, góra – dół. Laban wyróżnił pięć aspektów, dzięki którym można opisać poruszające się ciało.


W artykule o tym, w jaki sposób dokonać oceny możliwości ruchowych dziecka, o wymiarach i cechach ruchu wg Labana, schemat analizy ruchu wg Labana i jego szczegółowe omówienie.