bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 532.36 kb
Stron: 3
Id: 1800
Ćwiczenia oparte na relacji opiekuńczej, energii i siły oraz współpracy (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
Fragment artykułu: W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Ćwiczenia oparte na relacji opiekuńczej, energii i siły oraz współdziałania ułatwiają współpracę i nawiązywanie kontaktu z drugą osobą oraz grupą. Ćwiczenia-relacje „z”, określ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
W metodzie Weroniki Sherborne można wyróżnić kilka kategorii ćwiczeń. Ćwiczenia oparte na relacji opiekuńczej, energii i siły oraz współdziałania ułatwiają współpracę i nawiązywanie kontaktu z drugą osobą oraz grupą.
Ćwiczenia-relacje „z”, określane jako opiekuńcze, polegają na tym, że jeden z partnerów, który jest bierny i słabszy, poddaje się propozycjom drugiego. Ten z kolei jest aktywny, silny i opiekuje się kolegą. Dzięki tej relacji dziecko, będąc w pozycji partnera słabszego,
zyskuje poczucie bezpieczeństwa i nabiera zaufania do swojego kolegi z pary oraz do całej grupy. (…) Ćwiczenia-relacje „przeciwko” traktowane są jako okazje do wypróbowania swojej energii i siły, bowiem obaj partnerzy są aktywni i silni, a ich energia jest skierowana na przeciwstawianie się sobie w formie „pokojowych zapasów”. Dzięki temu typowi relacji dziecko staje się świadome, że można używać siły bez agresji. Nabiera wówczas zaufania do siebie, swoich możliwości, ma poczucie własnej wartości, sprawstwa,
skuteczności działań i kontroli (wewnętrzne umiejscowienie poczucia kontroli). (…) Jeśli obie osoby są aktywne, silne i mają do siebie zaufanie, możliwa staje się prawdziwie partnerska relacja „razem”, w której partnerzy zwracają uwagę na swoje wzajemne potrzeby i realizują je, harmonijnie współdziałając. Rozwijaniu kompetencji dziecka w zakresie komunikacji społecznej i współpracy służy także przejście od ćwiczeń z partnerem w parze do ćwiczeń w grupie, co stanowi w istocie realizację celu założonego przez autorkę MRR.
W dalszej części tego praktycznego artykułu opisano i zilustrowano przykładowe ćwiczenia oparte na relacji:
- opiekuńczej (relacja „z”);
- energii i siły (relacja „przeciwko”);
- współpracy (relacja „razem”).
Objętość artykułu: 3 strony.