Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 396.15 kb
Stron: 3
Id: 4035
Wielkość: 396.15 kb
Stron: 3
Id: 4035
Liczba i cyfra 4 (scenariusz zajęć)
Małgorzata Barańska,
Ewa Jakacka
Marzec 2014
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Dzieci gromadzą się przed tablicą. Nauczycielka przez chwilę rozmawia z nimi na temat kotków. Odwołując się do doświadczeń przedszkolaków, pyta, ile kotek ma łapek. Następnie dzieci po... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Dzieci gromadzą się przed tablicą. Nauczycielka przez chwilę rozmawia z nimi na temat kotków. Odwołując się do doświadczeń przedszkolaków, pyta, ile kotek ma łapek. Następnie dzieci po... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna – ilustracja przedstawiająca kota. Znajdziesz ją TU.
Scenariusz nr 7 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).
Określono w nim następujące cele:
- rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
- kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewa ręka, lewa noga;
- kształcenie orientacji w przestrzeni – dookoła, na, pod, za, w, przed;
- rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – liczba 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
- poznanie cyfry 4 i sposobu jej zapisywania.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Dzieci gromadzą się przed tablicą. Nauczycielka przez chwilę rozmawia z nimi na temat kotków. Odwołując się do doświadczeń przedszkolaków, pyta, ile kotek ma łapek. Następnie dzieci powinny policzyć łapki kotka przedstawionego na obrazku. Dobrze, żeby liczyły je na różne sposoby: osobno przednie i tylne, osobno lewe i prawe. Powinny również użyć liczebników porządkowych. Osoba prowadząca zapowiada następnie: Powiem wierszyk o kotku, a wy zapamiętajcie, jak on ma na imię: „Idą, idą, idą łapki kotka Psotka. Niech te łapki zliczy ten, kto kotka spotka”. Nauczycielka powinna zadać również inne pytania dotyczące treści rymowanki, np. • Co robią łapki kotka? • Co ma zrobić ten, kto spotka kotka? • Jak sądzicie, dlaczego kotek z wierszyka nazywa się Psotek? • Jak inaczej można nazwać kotka? Następnie dzieci uczą się rymowanki na pamięć (…).