Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 396.15 kb
Stron: 3
Id: 4035

Liczba i cyfra 4 (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Marzec 2014

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Dzieci gromadzą się przed tablicą. Nauczycielka przez chwilę rozmawia z nimi na temat kotków. Odwołując się do doświadczeń przedszkolaków, pyta, ile kotek ma łapek. Następnie dzieci po... więcej
Pobierz

Zobacz również

matematykaMetoda Dobrego Startuscenariusz zajęćedukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna – ilustracja przedstawiająca kota. Znajdziesz ją TU.

Scenariusz nr 7 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:

  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewa ręka, lewa noga;
  • kształcenie orientacji w przestrzeni – dookoła, na, pod, za, w, przed;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – liczba 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • poznanie cyfry 4 i sposobu jej zapisywania.

 

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Dzieci gromadzą się przed tablicą. Nauczycielka przez chwilę rozmawia z nimi na temat kotków. Odwołując się do doświadczeń przedszkolaków, pyta, ile kotek ma łapek. Następnie dzieci powinny policzyć łapki kotka przedstawionego na obrazku. Dobrze, żeby liczyły je na różne sposoby: osobno przednie i tylne, osobno lewe i prawe. Powinny również użyć liczebników porządkowych. Osoba prowadząca zapowiada następnie: Powiem wierszyk o kotku, a wy zapamiętajcie, jak on ma na imię: „Idą, idą, idą łapki kotka Psotka. Niech te łapki zliczy ten, kto kotka spotka”. Nauczycielka powinna zadać również inne pytania dotyczące treści rymowanki, np. • Co robią łapki kotka? • Co ma zrobić ten, kto spotka kotka? • Jak sądzicie, dlaczego kotek z wierszyka nazywa się Psotek? • Jak inaczej można nazwać kotka? Następnie dzieci uczą się rymowanki na pamięć (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania