Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Liczba i cyfra 4 (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka  
Marzec 2014

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Dzieci gromadzą się przed tablicą. Nauczycielka przez chwilę rozmawia z nimi na temat kotków. Odwołując się do doświadczeń przedszkolaków, pyta, ile kotek ma łapek. Następnie dzieci po... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 1
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 396.15 kb
Stron: 3
Id: 4035

Zobacz również

matematyka
Metoda Dobrego Startu
scenariusz zajęć
edukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
matematyka
Metoda Dobrego Startu
scenariusz zajęć
edukacja matematyczna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna – ilustracja przedstawiająca kota. Znajdziesz ją TU.

Scenariusz nr 7 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:

  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewa ręka, lewa noga;
  • kształcenie orientacji w przestrzeni – dookoła, na, pod, za, w, przed;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – liczba 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • poznanie cyfry 4 i sposobu jej zapisywania.

 

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Dzieci gromadzą się przed tablicą. Nauczycielka przez chwilę rozmawia z nimi na temat kotków. Odwołując się do doświadczeń przedszkolaków, pyta, ile kotek ma łapek. Następnie dzieci powinny policzyć łapki kotka przedstawionego na obrazku. Dobrze, żeby liczyły je na różne sposoby: osobno przednie i tylne, osobno lewe i prawe. Powinny również użyć liczebników porządkowych. Osoba prowadząca zapowiada następnie: Powiem wierszyk o kotku, a wy zapamiętajcie, jak on ma na imię: „Idą, idą, idą łapki kotka Psotka. Niech te łapki zliczy ten, kto kotka spotka”. Nauczycielka powinna zadać również inne pytania dotyczące treści rymowanki, np. • Co robią łapki kotka? • Co ma zrobić ten, kto spotka kotka? • Jak sądzicie, dlaczego kotek z wierszyka nazywa się Psotek? • Jak inaczej można nazwać kotka? Następnie dzieci uczą się rymowanki na pamięć (…).

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania