Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 394.92 kb
Stron: 3
Id: 1579

Jak dzieci odkrywają świat liter (autorski program wczesnej nauki czytania i pisania prof. B. Rocławskiego)

Alicja Dorozińska   Styczeń 2012

Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania i pisania w przedszkolu należy traktować jako jeden z elementów stymulujących ogólny rozwój dziecka, a nie cel sam w sobie. Ściśle powiązane ze wszystkimi obszarami programowymi, powinno zapewniać dzieciom różnorodne i at... więcej
Pobierz

Zobacz również

glottodydaktykanauka czytanianauka pisania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Styczeń 2012

Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania i pisania w przedszkolu należy traktować jako jeden z elementów stymulujących ogólny rozwój dziecka, a nie cel sam w sobie. Ściśle powiązane ze wszystkimi obszarami programowymi, powinno zapewniać dzieciom różnorodne i atrakcyjne formy aktywności.
(…) Bardzo istotną sprawą jest dobór przyjaznego programu, zapewniającego możliwość indywidualnego podejścia do każdego dziecka, z uwzględnieniem jego indywidualnego tempa rozwoju. Obecnie w wielu przedszkolach realizuje się autorski program wczesnej nauki czytania i pisania prof. Bronisława Rocławskiego – glottodydaktykę. Jej wielką zaletą jest możliwość wczesnego rozpoczęcia przygotowań do podjęcia nauki czytania, co w efekcie pozwala każdemu dziecku nabyć tę umiejętność w optymalnym dla niego czasie.


W artykule przeczytamy m.in. o podstawowych założeniach glottodydaktyki, a także dowiemy się szerzej, dlaczego i w jaki sposób pierwszy kontakt dzieci z alfabetem ma charakter swobodnych zabaw konstrukcyjnych klockami Lego. Artykułowi towarzyszy opis przykładowych ćwiczeń i zabaw.