
Jak dzieci odkrywają świat liter (autorski program wczesnej nauki czytania i pisania prof. B. Rocławskiego)

Alicja Dorozińska
zobacz wszystkie artykuły
Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania i pisania w przedszkolu należy traktować jako jeden z elementów stymulujących ogólny rozwój dziecka, a nie cel sam w sobie. Ściśle powiązane ze wszystkimi obszarami programowymi, powinno zapewniać dzieciom różnorodne i at... więcej
Zobacz również
glottodydaktykanauka czytanianauka pisania
Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania i pisania w przedszkolu należy traktować jako jeden z elementów stymulujących ogólny rozwój dziecka, a nie cel sam w sobie. Ściśle powiązane ze wszystkimi obszarami programowymi, powinno zapewniać dzieciom różnorodne i atrakcyjne formy aktywności.
(…) Bardzo istotną sprawą jest dobór przyjaznego programu, zapewniającego możliwość indywidualnego podejścia do każdego dziecka, z uwzględnieniem jego indywidualnego tempa rozwoju. Obecnie w wielu przedszkolach realizuje się autorski program wczesnej nauki czytania i pisania prof. Bronisława Rocławskiego – glottodydaktykę. Jej wielką zaletą jest możliwość wczesnego rozpoczęcia przygotowań do podjęcia nauki czytania, co w efekcie pozwala każdemu dziecku nabyć tę umiejętność w optymalnym dla niego czasie.
W artykule przeczytamy m.in. o podstawowych założeniach glottodydaktyki, a także dowiemy się szerzej, dlaczego i w jaki sposób pierwszy kontakt dzieci z alfabetem ma charakter swobodnych zabaw konstrukcyjnych klockami Lego. Artykułowi towarzyszy opis przykładowych ćwiczeń i zabaw.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.