Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 519.68 kb
Stron: 4
Id: 1571

O matematycznie uzdolnionych starszych przedszkolakach (część trzecia)

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Styczeń 2012

Podtytuł: Nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy) Jest to trzeci wykład z serii o matematycznie uzdolnionych dzieciach. W pierwszym (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.122/2011) omówiłam cechy ich umysłu oraz wyniki badań, we... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

dziecko zdolneEdyta Gruszczyk-Kolczyńskamatematykaobserwacja i diagnozacykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniu

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Styczeń 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Podtytuł: Nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy)


Jest to trzeci wykład z serii o matematycznie uzdolnionych dzieciach. W pierwszym (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.122/2011) omówiłam cechy ich umysłu oraz wyniki badań, według których oszacowałam liczbę uzdolnionych i wybitnie uzdolnionych przedszkolaków oraz małych uczniów. W drugim (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 12.123/2011) przedstawiłam pierwszy segment nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania uzdolnień matematycznych. Pozostał do omówienia drugi segment tej diagnozy oraz zalecenia dotyczące wspomagania rozwoju umysłowego uzdolnionych matematycznie dzieci wraz z ich edukacją matematyczną. Podczas lektury artykułu warto korzystać także z przypisów zawierających więcej informacji o opisywanym problemie.
Omawiając ten segment diagnozy, mogę tylko naszkicować zadania diagnostyczne, które dzieci rozwiązują w trakcie diagnozy. Obawiam się bowiem, że nieodpowiedzialni dorośli – po przeczytaniu krótkiego z konieczności artykułu – mogą uczyć rozwiązywania tych zadań w intencji: "moje dzieci muszą dobrze wypaść w diagnozie, niezależnie od tego, czym zostały obdarzone".


W dalszej części artykułu Autorka poruszyła problem dotyczący tego, co wiadomo o uzdolnionych matematycznie dzieciach po przeprowadzeniu pierwszego segmentu diagnozy i co składa się na drugi segment diagnozy nauczycielskiej. Zawarła opis eksperymentu diagnostycznego i sposób oceny funkcjonowania dzieci w jego ramach. Przedstawiła także wskazówki dotyczące interpretacji wyników z drugiego segmentu diagnozy nauczycielskiej.

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz