Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 519.68 kb
Stron: 4
Id: 1571
O matematycznie uzdolnionych starszych przedszkolakach (część trzecia)
Podtytuł: Nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy) Jest to trzeci wykład z serii o matematycznie uzdolnionych dzieciach. W pierwszym (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.122/2011) omówiłam cechy ich umysłu oraz wyniki badań, we... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
dziecko zdolneEdyta Gruszczyk-Kolczyńskamatematykaobserwacja i diagnozacykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniu
Ostatnio pobierane
Podtytuł: Nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy)
Jest to trzeci wykład z serii o matematycznie uzdolnionych dzieciach. W pierwszym (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.122/2011) omówiłam cechy ich umysłu oraz wyniki badań, według których oszacowałam liczbę uzdolnionych i wybitnie uzdolnionych przedszkolaków oraz małych uczniów. W drugim (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 12.123/2011) przedstawiłam pierwszy segment nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania uzdolnień matematycznych. Pozostał do omówienia drugi segment tej diagnozy oraz zalecenia dotyczące wspomagania rozwoju umysłowego uzdolnionych matematycznie dzieci wraz z ich edukacją matematyczną. Podczas lektury artykułu warto korzystać także z przypisów zawierających więcej informacji o opisywanym problemie.
Omawiając ten segment diagnozy, mogę tylko naszkicować zadania diagnostyczne, które dzieci rozwiązują w trakcie diagnozy. Obawiam się bowiem, że nieodpowiedzialni dorośli – po przeczytaniu krótkiego z konieczności artykułu – mogą uczyć rozwiązywania tych zadań w intencji: "moje dzieci muszą dobrze wypaść w diagnozie, niezależnie od tego, czym zostały obdarzone".
W dalszej części artykułu Autorka poruszyła problem dotyczący tego, co wiadomo o uzdolnionych matematycznie dzieciach po przeprowadzeniu pierwszego segmentu diagnozy i co składa się na drugi segment diagnozy nauczycielskiej. Zawarła opis eksperymentu diagnostycznego i sposób oceny funkcjonowania dzieci w jego ramach. Przedstawiła także wskazówki dotyczące interpretacji wyników z drugiego segmentu diagnozy nauczycielskiej.