bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 519.68 kb
Stron: 4
Id: 1571
O matematycznie uzdolnionych starszych przedszkolakach (część trzecia)
Podtytuł: Nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy) Jest to trzeci wykład z serii o matematycznie uzdolnionych dzieciach. W pierwszym (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.122/2011) omówiłam cechy ich umysłu oraz wyniki badań, we... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy)
Jest to trzeci wykład z serii o matematycznie uzdolnionych dzieciach. W pierwszym (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.122/2011) omówiłam cechy ich umysłu oraz wyniki badań, według których oszacowałam liczbę uzdolnionych i wybitnie uzdolnionych przedszkolaków oraz małych uczniów. W drugim (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 12.123/2011) przedstawiłam pierwszy segment nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania uzdolnień matematycznych. Pozostał do omówienia drugi segment tej diagnozy oraz zalecenia dotyczące wspomagania rozwoju umysłowego uzdolnionych matematycznie dzieci wraz z ich edukacją matematyczną. Podczas lektury artykułu warto korzystać także z przypisów zawierających więcej informacji o opisywanym problemie.
Omawiając ten segment diagnozy, mogę tylko naszkicować zadania diagnostyczne, które dzieci rozwiązują w trakcie diagnozy. Obawiam się bowiem, że nieodpowiedzialni dorośli – po przeczytaniu krótkiego z konieczności artykułu – mogą uczyć rozwiązywania tych zadań w intencji: "moje dzieci muszą dobrze wypaść w diagnozie, niezależnie od tego, czym zostały obdarzone".
W dalszej części artykułu Autorka poruszyła problem dotyczący tego, co wiadomo o uzdolnionych matematycznie dzieciach po przeprowadzeniu pierwszego segmentu diagnozy i co składa się na drugi segment diagnozy nauczycielskiej. Zawarła opis eksperymentu diagnostycznego i sposób oceny funkcjonowania dzieci w jego ramach. Przedstawiła także wskazówki dotyczące interpretacji wyników z drugiego segmentu diagnozy nauczycielskiej.