Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 394.27 kb
Stron: 2
Id: 4104

Lecimy w kosmos (scenariusz zajęć dla 6-latków)

Natalia Łasocha   Kwiecień 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Tworzymy Układ Słoneczny. Zabawa dydaktyczna – dzieci są podzielone na małe zespoły. Każdy zespół ma karton, po lewej stronie naklejone jest Słońce (najbliższa Ziemi gwiazda, wokół której obraca się nasza planeta) i osiem orbit. Zespoły dostają planety do um... więcej
Pobierz

Zobacz również

eksperymentgryscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • plakat przedstawiający Układ Słoneczny, stanowiący jednocześnie planszę do gry w edukacyjne bingo, który został dołączony do bieżącego numeru – TU można go zobaczyć;
  • towarzyszące plakatowi „ruchome” elementy do zabaw dydaktycznych – znajdziesz je TU.

Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:

  • obserwuje proste doświadczenia;
  • rozpoznaje cyfry, stosuje liczebniki porządkowe;
  • odszukuje te same wyrazy;
  • panuje nad emocjami;
  • przestrzega reguł gry;
  • swobodnie się porusza, zachowując bezpieczeństwo;
  • reaguje na sygnał;
  • sprawnie uczestniczy w dobieraniu się w grupy;
  • zna stałe następstwo dni i nocy;
  • rozwija wyobraźnię w czasie tworzenia pracy plastycznej.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Tworzymy Układ Słoneczny. Zabawa dydaktyczna – dzieci są podzielone na małe zespoły. Każdy zespół ma karton, po lewej stronie naklejone jest Słońce (najbliższa Ziemi gwiazda, wokół której obraca się nasza planeta) i osiem orbit. Zespoły dostają planety do umieszczenia na orbitach i układają je według poleceń: nauczyciel prezentuje planetę i wyraz z jej nazwą, a dzieci odszukują wśród swoich planet taką samą, następnie umieszczają na odpowiedniej orbicie (np. Merkury na pierwszej orbicie). Nauczyciel nazywa wspólnie z dziećmi kolejne planety: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun. Dzieci przeliczają, a następnie wskazują największą/najmniejszą planetę (pierwszą, trzecią itd.). Podczas wykonywania zadania wzór stanowi plakat zawieszony na tablicy – na jego podstawie nauczyciel tworzy plansze dla każdego zespołu. ● Kosmiczne bingo. Gra w małych zespołach, które ustawiają cztery rakiety na czterech dowolnie wybranych planetach (każdy zespół sam decyduje, które to będą planety). Nauczyciel losuje kolejno planetę i prezentuje dzieciom, a dzieci ustawiają tam swoją rakietę, jeśli jeszcze jej tam nie ma (zespoły, które już mają na wybranej planecie swoją rakietę, w tej rundzie nie wykonują żadnego ruchu). Zespół, który pierwszy ustawi wszystkie swoje rakiety, krzyczy: bingo! i wygrywa.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania