bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 522.67 kb
Stron: 2
Id: 1874
O efektywności stosowania metody (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
Fragment artykułu: W jaki sposób ocenić skuteczność zajęć opartych na Metodzie Ruchu Rozwijającego oraz ich wpływ na rozwój i zachowanie dziecka? W ostatnim odcinku poświęconym metodzie Weroniki Sherborne prezentujemy użyteczne narzędzia gwarantujące uzyskanie informacji o postępach w... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
W jaki sposób ocenić skuteczność zajęć opartych na Metodzie Ruchu Rozwijającego oraz ich wpływ na rozwój i zachowanie dziecka? W ostatnim odcinku poświęconym metodzie Weroniki Sherborne prezentujemy użyteczne narzędzia gwarantujące uzyskanie informacji o postępach w rozwoju dzieci uczestniczących w zajęciach.
Badania nad skutecznością MRR podjęto po raz pierwszy w latach osiemdziesiątych w Wielkiej Brytanii. Były to pojedyncze próby oceny wpływu zajęć na rozwój dzieci w zakresie różnych sfer, np. polepszenia koncentracji uwagi.
W Polsce badania tego rodzaju podjęłam w latach dziewięćdziesiątych. Następnie były one prowadzone przez magistrantów i doktorantów pod moim kierunkiem lub przy mojej konsultacji. Obecnie także praktycy podejmują próby oceny rezultatów własnej pracy. Przegląd badań nad efektywnością zajęć opartych na Metodzie Ruchu Rozwijającego prowadzonych w Polsce znajduje się w książce Ruch Rozwijający dla wszystkich autorstwa mojego i Alicji Kasicy (2003).
Aby mieć pewność, że postępy w rozwoju badanych dzieci są rzeczywiście efektem ich udziału w zajęciach prowadzonych MRR, a nie wynikiem naturalnej dynamiki procesu rozwoju i oddziaływań wychowawczych, badanie efektywności metody musi spełniać takie wymagania, jakie stawia się przed każdym badaniem naukowym. Ocenie powinny być zatem poddawane dwie grupy: eksperymentalna, systematycznie uczestnicząca w zajęciach Metody Ruchu Rozwijającego, oraz kontrolna, podlegająca jedynie codziennym oddziaływaniom pedagogicznym w domu, przedszkolu czy szkole. Porównywane grupy powinny być równoważne, tzn. obejmować dzieci w równym wieku, o zbliżonym poziomie rozwoju umysłowego, pochodzące z podobnych środowisk i uczęszczające do tego samego typu placówki edukacyjnej. Daje to możliwość oceny obu grup pod kątem wpływu uczestnictwa
w zajęciach prowadzonych MRR na rozwój i zachowanie dzieci.
W dalszej części artykułu zapoznamy się z:
- opisem skal diagnostycznych do oceny skuteczności Metody Ruchu Rozwijającego.
Objętość artykułu: 2 strony.