Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 457.55 kb
Stron: 2
Id: 4027

Nasze kwiaty (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Dominika Góra   Marzec 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Co to za głoska? Ćwiczenia słuchu fonemowego połączone z nauką nazw kwiatów. Nauczyciel podnosi kolejno ilustracje i mówi nazwy kwiatów. Dzieci nazywają głoskę w nagłosie i wygłosie. Jeśli zadanie zostanie wykonane prawidłowo, można je utrudnić, proponując w... więcej
Pobierz Pomoce dydaktyczne 2
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

edukacja przyrodniczapięciolatekscenariusz zajęćwiosna

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie wiosennych kwiatów do treści wiersza – znajdziesz je TU;
  • przepiękna, sześcioelementowa historyjka obrazkowa „Sadzenie roślinki”TU.
Zawarto w nim następujące cele:
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci;
  • doskonalenie znajomości kwiatów zakwitających na wiosnę;
  • poszerzanie słownictwa – nazwy kwiatów, nazwy narzędzi ogrodniczych;
  • ćwiczenie słuchu fonemowego – wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;
  • doskonalenie umiejętności wyodrębniania i ustalania liczby sylab w wyrazie;
  • rytmizowanie tekstów oraz tworzenie własnych rymów;
  • doskonalenie precyzji posługiwania się narzędziami ogrodniczymi;
  • wdrażanie do umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją słowną.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Co to za głoska? Ćwiczenia słuchu fonemowego połączone z nauką nazw kwiatów. Nauczyciel podnosi kolejno ilustracje i mówi nazwy kwiatów. Dzieci nazywają głoskę w nagłosie i wygłosie. Jeśli zadanie zostanie wykonane prawidłowo, można je utrudnić, proponując wyodrębnienie głoski w śródgłosie, np. drugiej lub trzeciej. ● Jaki to kwiat? Zabawa ruchowa – dzieci siedzą w rozsypce. Nauczyciel rozkłada pomiędzy nimi ilustracje z kwiatami. W trakcie utworu dzieci spacerują powoli po wiosennej łące. Na sygnał, czyli nazwę kwiatu wymienioną przez nauczyciela, dzieci ustawiają się przy wymienionym kwiatku.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz