Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Nasze kwiaty (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Dominika Góra  
Marzec 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Co to za głoska? Ćwiczenia słuchu fonemowego połączone z nauką nazw kwiatów. Nauczyciel podnosi kolejno ilustracje i mówi nazwy kwiatów. Dzieci nazywają głoskę w nagłosie i wygłosie. Jeśli zadanie zostanie wykonane prawidłowo, można je utrudnić, proponując w... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 2
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 457.55 kb
Stron: 2
Id: 4027

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
pięciolatek
scenariusz zajęć
wiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
pięciolatek
scenariusz zajęć
wiosna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie wiosennych kwiatów do treści wiersza – znajdziesz je TU;
  • przepiękna, sześcioelementowa historyjka obrazkowa „Sadzenie roślinki”TU.
Zawarto w nim następujące cele:
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci;
  • doskonalenie znajomości kwiatów zakwitających na wiosnę;
  • poszerzanie słownictwa – nazwy kwiatów, nazwy narzędzi ogrodniczych;
  • ćwiczenie słuchu fonemowego – wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;
  • doskonalenie umiejętności wyodrębniania i ustalania liczby sylab w wyrazie;
  • rytmizowanie tekstów oraz tworzenie własnych rymów;
  • doskonalenie precyzji posługiwania się narzędziami ogrodniczymi;
  • wdrażanie do umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją słowną.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Co to za głoska? Ćwiczenia słuchu fonemowego połączone z nauką nazw kwiatów. Nauczyciel podnosi kolejno ilustracje i mówi nazwy kwiatów. Dzieci nazywają głoskę w nagłosie i wygłosie. Jeśli zadanie zostanie wykonane prawidłowo, można je utrudnić, proponując wyodrębnienie głoski w śródgłosie, np. drugiej lub trzeciej. ● Jaki to kwiat? Zabawa ruchowa – dzieci siedzą w rozsypce. Nauczyciel rozkłada pomiędzy nimi ilustracje z kwiatami. W trakcie utworu dzieci spacerują powoli po wiosennej łące. Na sygnał, czyli nazwę kwiatu wymienioną przez nauczyciela, dzieci ustawiają się przy wymienionym kwiatku.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania