Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Nasze kwiaty (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Dominika Góra   Marzec 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Co to za głoska? Ćwiczenia słuchu fonemowego połączone z nauką nazw kwiatów. Nauczyciel podnosi kolejno ilustracje i mówi nazwy kwiatów. Dzieci nazywają głoskę w nagłosie i wygłosie. Jeśli zadanie zostanie wykonane prawidłowo, można je utrudnić, proponując w... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie wiosennych kwiatów do treści wiersza – znajdziesz je TU;
  • przepiękna, sześcioelementowa historyjka obrazkowa „Sadzenie roślinki”TU.
Zawarto w nim następujące cele:
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci;
  • doskonalenie znajomości kwiatów zakwitających na wiosnę;
  • poszerzanie słownictwa – nazwy kwiatów, nazwy narzędzi ogrodniczych;
  • ćwiczenie słuchu fonemowego – wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;
  • doskonalenie umiejętności wyodrębniania i ustalania liczby sylab w wyrazie;
  • rytmizowanie tekstów oraz tworzenie własnych rymów;
  • doskonalenie precyzji posługiwania się narzędziami ogrodniczymi;
  • wdrażanie do umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją słowną.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Co to za głoska? Ćwiczenia słuchu fonemowego połączone z nauką nazw kwiatów. Nauczyciel podnosi kolejno ilustracje i mówi nazwy kwiatów. Dzieci nazywają głoskę w nagłosie i wygłosie. Jeśli zadanie zostanie wykonane prawidłowo, można je utrudnić, proponując wyodrębnienie głoski w śródgłosie, np. drugiej lub trzeciej. ● Jaki to kwiat? Zabawa ruchowa – dzieci siedzą w rozsypce. Nauczyciel rozkłada pomiędzy nimi ilustracje z kwiatami. W trakcie utworu dzieci spacerują powoli po wiosennej łące. Na sygnał, czyli nazwę kwiatu wymienioną przez nauczyciela, dzieci ustawiają się przy wymienionym kwiatku.

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź