Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 535.27 kb
Stron: 3
Id: 4196
Wielkość: 535.27 kb
Stron: 3
Id: 4196
Tyle samo, czyli po równo (scenariusz zajęć)
Małgorzata Barańska,
Ewa Jakacka
Maj 2014
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile z... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile z... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – ilustracja przedstawiająca liczenie przy użyciu palców. Znajdziesz je TU.
Scenariusz nr 9 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).
Określono w nim następujące cele:
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile zobaczył u mnie. Po przywitaniu wszystkich przedszkolaków nauczycielka wita również Misia Matematysia, pokazując mu zamkniętą dłoń. Powinna zapytać, czy dzieci się domyślają, dlaczego przywitała misia właśnie w taki sposób. ● Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała. Dzieci stoją w rozsypce, zwrócone twarzą w tę samą stronę. Podskakują przez chwilę, żeby przyspieszyć bicie serca, a następnie kładą lewą dłoń na klatce piersiowej, starając się wyczuć jego uderzenia. Potem wspólnie z nauczycielką wskazują lewą ręką części ciała leżące po lewej stronie i nazywają je: lewe ramię, lewe biodro, udo, kolano, łydka, stopa. Następnie wykonują polecenia Matematysia, np. Lewym kciukiem dotknijcie prawego ucha, a prawym kciukiem – lewego ucha. Lewą dłoń połóżcie na prawym ramieniu, a prawą dłoń na lewym ramieniu. Na zakończenie ćwiczeń Misio Matematysio ogłasza konkurs, w którym zwyciężyć mogą nawet wszyscy jednocześnie. Odwrócę się tyłem, a wy będziecie biegać po sali. Gdy zawołam: „Raz, dwa, trzy, misio patrzy!”, zatrzymacie się i położycie prawą dłoń na lewym kolanie. Zwyciężą ci, którzy wykonają to zadanie dobrze i nie poruszą się, dopóki nie powiem: „koniec”.
Scenariusz nr 9 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).
Określono w nim następujące cele:
- rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
- kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewa i prawa strona ciała, wskazywanie prawą dłonią lewych, a lewą dłonią prawych części ciała;
- kształcenie orientacji w przestrzeni – do przodu, w prawo, do tyłu, w lewo;
- rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – tyle samo, po równo.
- poznanie znaku =, sposobu odczytywania i zapisywania go.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile zobaczył u mnie. Po przywitaniu wszystkich przedszkolaków nauczycielka wita również Misia Matematysia, pokazując mu zamkniętą dłoń. Powinna zapytać, czy dzieci się domyślają, dlaczego przywitała misia właśnie w taki sposób. ● Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała. Dzieci stoją w rozsypce, zwrócone twarzą w tę samą stronę. Podskakują przez chwilę, żeby przyspieszyć bicie serca, a następnie kładą lewą dłoń na klatce piersiowej, starając się wyczuć jego uderzenia. Potem wspólnie z nauczycielką wskazują lewą ręką części ciała leżące po lewej stronie i nazywają je: lewe ramię, lewe biodro, udo, kolano, łydka, stopa. Następnie wykonują polecenia Matematysia, np. Lewym kciukiem dotknijcie prawego ucha, a prawym kciukiem – lewego ucha. Lewą dłoń połóżcie na prawym ramieniu, a prawą dłoń na lewym ramieniu. Na zakończenie ćwiczeń Misio Matematysio ogłasza konkurs, w którym zwyciężyć mogą nawet wszyscy jednocześnie. Odwrócę się tyłem, a wy będziecie biegać po sali. Gdy zawołam: „Raz, dwa, trzy, misio patrzy!”, zatrzymacie się i położycie prawą dłoń na lewym kolanie. Zwyciężą ci, którzy wykonają to zadanie dobrze i nie poruszą się, dopóki nie powiem: „koniec”.