Tyle samo, czyli po równo (scenariusz zajęć)
Ewa Jakacka
Maj 2014
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile z... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 1
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile z... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – ilustracja przedstawiająca liczenie przy użyciu palców. Znajdziesz je TU.
Scenariusz nr 9 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).
Określono w nim następujące cele:
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile zobaczył u mnie. Po przywitaniu wszystkich przedszkolaków nauczycielka wita również Misia Matematysia, pokazując mu zamkniętą dłoń. Powinna zapytać, czy dzieci się domyślają, dlaczego przywitała misia właśnie w taki sposób. ● Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała. Dzieci stoją w rozsypce, zwrócone twarzą w tę samą stronę. Podskakują przez chwilę, żeby przyspieszyć bicie serca, a następnie kładą lewą dłoń na klatce piersiowej, starając się wyczuć jego uderzenia. Potem wspólnie z nauczycielką wskazują lewą ręką części ciała leżące po lewej stronie i nazywają je: lewe ramię, lewe biodro, udo, kolano, łydka, stopa. Następnie wykonują polecenia Matematysia, np. Lewym kciukiem dotknijcie prawego ucha, a prawym kciukiem – lewego ucha. Lewą dłoń połóżcie na prawym ramieniu, a prawą dłoń na lewym ramieniu. Na zakończenie ćwiczeń Misio Matematysio ogłasza konkurs, w którym zwyciężyć mogą nawet wszyscy jednocześnie. Odwrócę się tyłem, a wy będziecie biegać po sali. Gdy zawołam: „Raz, dwa, trzy, misio patrzy!”, zatrzymacie się i położycie prawą dłoń na lewym kolanie. Zwyciężą ci, którzy wykonają to zadanie dobrze i nie poruszą się, dopóki nie powiem: „koniec”.
Scenariusz nr 9 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).
Określono w nim następujące cele:
- rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
- kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewa i prawa strona ciała, wskazywanie prawą dłonią lewych, a lewą dłonią prawych części ciała;
- kształcenie orientacji w przestrzeni – do przodu, w prawo, do tyłu, w lewo;
- rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – tyle samo, po równo.
- poznanie znaku =, sposobu odczytywania i zapisywania go.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: ● Powitanie. Dzieci stoją na obwodzie koła. Osoba prowadząca wyjaśnia: Przywitam każdego z was, mówiąc np. „Dzień dobry, Jasiu”. Jednocześnie będę unosić dłoń i pokazywać palce. Niech każdy z was odpowie mi: „Dzień dobry, pani” i pokaże tyle samo palców, ile zobaczył u mnie. Po przywitaniu wszystkich przedszkolaków nauczycielka wita również Misia Matematysia, pokazując mu zamkniętą dłoń. Powinna zapytać, czy dzieci się domyślają, dlaczego przywitała misia właśnie w taki sposób. ● Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała. Dzieci stoją w rozsypce, zwrócone twarzą w tę samą stronę. Podskakują przez chwilę, żeby przyspieszyć bicie serca, a następnie kładą lewą dłoń na klatce piersiowej, starając się wyczuć jego uderzenia. Potem wspólnie z nauczycielką wskazują lewą ręką części ciała leżące po lewej stronie i nazywają je: lewe ramię, lewe biodro, udo, kolano, łydka, stopa. Następnie wykonują polecenia Matematysia, np. Lewym kciukiem dotknijcie prawego ucha, a prawym kciukiem – lewego ucha. Lewą dłoń połóżcie na prawym ramieniu, a prawą dłoń na lewym ramieniu. Na zakończenie ćwiczeń Misio Matematysio ogłasza konkurs, w którym zwyciężyć mogą nawet wszyscy jednocześnie. Odwrócę się tyłem, a wy będziecie biegać po sali. Gdy zawołam: „Raz, dwa, trzy, misio patrzy!”, zatrzymacie się i położycie prawą dłoń na lewym kolanie. Zwyciężą ci, którzy wykonają to zadanie dobrze i nie poruszą się, dopóki nie powiem: „koniec”.
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz