Radość i sens interpersonalnego współbycia w przestrzeniach szkoły i przedszkola
Wybieranie narzuca konieczność intensywniejszej pracy umysłu, twórczego zaangażowania, krytycyzmu, słowem – wielu cech innowacyjnego działania. Zatem otwartą, innowacyjną postawę nauczyciela czynimy niezbędnym warunkiem rozwoju dziecka, jego wychowania i samowychowania w toku uczenia si... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Wybieranie narzuca konieczność intensywniejszej pracy umysłu, twórczego zaangażowania, krytycyzmu, słowem – wielu cech innowacyjnego działania. Zatem otwartą, innowacyjną postawę nauczyciela czynimy niezbędnym warunkiem rozwoju dziecka, jego wychowania i samowychowania w toku uczenia się.
Badania codziennych działań nauczycieli związanych z procesem dydaktyczno-wychowawczym wskazują, że znaczna większość stara się zmieścić w regułach domniemanej poprawności, opartej na własnym doświadczeniu, wzbogaconym wiedzą z zakresu pedagogiki uklasycznionej, szczegółowo sklasyfikowanej. Ideałem wielu realizatorów dyrektyw pedagogicznych staje się tzw. wypośrodkowanie, „uśrednienie poziomu nauczania i wymagań” w klasie szkolnej, co powoduje tworzenie sztucznych scenariuszy dopasowywania się do wzoru zatwierdzonego przez najwyższy urząd.
Autorka dalszą część swoich rozważań skoncentrowała na zagadnieniu innowacyjności w nauczaniu w kontekście meandrów dydaktycznej poprawności, a także szeroko opisała cechy działań nauczyciela sprzyjające wychowaniu, autokreacji i współbyciu dzieci oraz dorosłych.