WIEWIÓRKA ZUU W ŚWIECIE PRZYRODY


Przyroda jest nieskończoną dziedziną, której środek leży wszędzie, a zakres nigdzie

/Albert Schweitzer/

Świat przyrody jest fascynujący, tajemniczy, dostarcza pozytywnych emocji, cieszy i wzrusza. Poznawanie, obcowanie z przyrodą rozbudza naszą wyobraźnię, wrażliwość. Już od najmłodszych lat należy kształtować w człowieku umiłowanie do przyrody, aby ludzkość nie odczuła z jej strony konsekwencji np. takich jak wyginięcie pewnych gatunków zwierząt itd. Dziecko powinno doświadczać jak długotrwały jest proces odradzania się przyrody, aby zrozumiałą że należy ją szanować.

Projekt „Wiewiórka ZUU w świecie przyrody” – skierowany jest do pracy z dziećmi przedszkolnymi (3 - 6-letnimi). Jego zadaniem jest propagowanie u dzieci chęć eksplorowania świata przyrody, ekologii oraz uświadomienie dzieciom, iż człowiek jest częścią przyrody i ma na nią znaczący wpływ.

Projekt edukacyjny – to metoda nauczania kształtująca wiele umiejętności oraz integrująca wiedzę z różnych dyscyplin. Istotą metody projektów jest samodzielna praca służąca do realizacji do określonego przedsięwzięcia (zadania lub problemu dydaktycznego i wychowawczego). Podczas udziału w projekcie dzieci będą poznawały życie wiewiórek, niedźwiedzi brunatnych. Zapoznają się z charakterystycznymi cechami zimy. Kluczowym elementem w projekcie są eksperymenty, które dzieci będą wykonywały wraz z nauczycielem.

Tytułowa wiewiórka ZUU wprowadza w atrakcyjny sposób w świat przyrody. Zachęca dzieci do zgłębiania wiedzy przyrodniczej poprzez eksperymenty, obserwacje, poszukiwanie. Celem projektu „Wiewiórka ZUU w świecie przyrody” jest uświadomienie życzliwości i troski o świat przyrody.

Na czym polega udział w projekcie?

Przedszkola, które są chętne do współpracy wybierają koordynatora projektu, następnie koordynator przekazuje listy od wiewióki nauczycielom, którze je realizują (realizację projektu nauczyciele odnotowują w dzienniku przyrodniczo - ekologicznym). Następnie, po realizacji scenariuszy ujętych w liście, nauczyciele przygotowują np. 3 eksperymenty, bądź opisują wybraną przez siebie obserwację przyrodniczą - umieszczają je w dzienniku i dołączają zdjęcia. Tak uzupełniony dziennik powraca do koordynatora projektu w danym przedszkolu, a następnie koordynator przygotowuje "Przedszkolną księgę eksperymentów i obserwacji przyrodniczych". Do maja nauczyciele wraz z dziećmi zbierają makulaturę, natomiast zysk ze sprzedaży makulatury nauczyciele przeznaczają na adopcję niedźwiadka (Fundacja WWF). Koordynatorzy przesłają jeden egzemplarz księgi eksperymentów do Organizatora. Za udział w projekcie będą przewidziane dyplomy.

Organizator: Ewelina Kasperczak (ewlinka2@wp.pl)
 


PROJEKT ZAKOŃCZONY
 

Pod patronatem

 

 

Komentarze

Zobacz również


Łazienkowe pytania

Łazienkowe pytania

Ta encyklopedia higieny zawiera wiele przydatnych informacji i zaskakujących ciekawostek podanych w atrakcyjnej formie.

KONKURS MCDN „KREATYWNY NAUCZYCIEL”

KONKURS MCDN „KREATYWNY NAUCZYCIEL”

VIII edycja konkursu dla twórczych nauczycieli z małopolski

Lalaloopsy

Lalaloopsy

Każda z bohaterek została wykonana ze starych materiałów
i ma pochodzącą od nich osobowość.

Kolory i cyfry dla trzylatków

Kolory i cyfry dla trzylatków

Twardostronicowe książeczki zachęcają do podjęcia pierwszych wyzwań edukacyjnych.

PrzyTulanki

PrzyTulanki

Kupując „PrzyTulanki”, pomagasz Tosi wrócić do zdrowia!