Sensorycznie - plastycznie
Ideą projektu jest wymiana między placówkami oświatowymi samodzielnie stworzonych kart sensorycznych. Organizatorki - Milena Madej, Dominika Głowacka i Ewelina Ręczkowska chcą w ten sposób pobudzać wyobraźnię i kreatywność nauczycieli. Stwarzać okazję do wymiany doświadczeń i wspólnego inspirowania się w celu poprawienia jakości pracy nauczycieli z dziećmi. Pragną także zapewniać dzieciom możliwość dodatkowego wsparcia rozwoju poprzez zabawę.
Od Organizatorek:
Inspiracją do naszego projektu był inny międzynarodowy projekt „Dorastanie z książką”. Zadaniem w tym projekcie było stworzenie książki dla dzieci. Postanowiłyśmy podejść do zadania kreatywnie i wymyśliłyśmy, że stworzymy wspólnie książkę sensoryczną. Czyli taką, którą da się manipulować, która szeleści, grzechocze, błyszczy, która zainteresuje dziecko. Zaangażowanych w pracę nad książką było wiele osób. Rodzice przynosili materiały, dzieciaki podsuwały pomysły, a nauczyciele je realizowali. Wspólnymi siłami udało nam się stworzyć historię o Misiu Żywiołku, który na każdej stronie książki musiał wykonać zadanie. Szybko dało się zauważyć, że książka wzbudziła u dzieci ogromne zainteresowanie. Nasze dzieciaki zaczęły nawlekać guziki, bawiły się w liczenie, układały rytmy i wykonywały wiele innych zadań, które z punktu widzenia nauczyciela miały charakter edukacyjny… a przy tym świetnie się bawiły. Postanowiłyśmy dalej tworzyć karty sensoryczne, którymi dzieciaki bawiły się popołudniami w przedszkolu. Wszystko to zaczęło tworzyć w naszych głowach kolejny pomysł i potrzebę rozwinięcia pierwotnego projektu. A gdyby tak wymieniać się pomysłami z innymi nauczycielkami? Albo w ramach niespodzianki dzielić się kartami sensorycznymi z innymi przedszkolami w całej Polsce? My rzucamy pomysł i koordynujemy działania zgodnie z założeniami naszego projektu. Całe powodzenie naszej akcji leży w Waszych rękach!
Pod patronatem