Jak bawić się i uczyć z pasją?
Zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi

Autor: Dorota Kamińska
ISBN: 987-83-61246-64-0
Ilość stron: 116
Oprawa: miękka
Format: B5
Cena detaliczna: 45,00 Zamów
Twórca TOC (ang. Theory of Constraints – teoria ograniczeń), dr Eliyahu M. Goldratt, marzył, aby pozostawić po sobie lepszy świat. Jego marzenia wprowadziła w życie Dorota Kamińska, pokazując nauczycielom, w jaki sposób używać narzędzi TOC we wczesnej edukacji w sposób kreatywny, systematyczny i dający dzieciom radość, za sprawą publikacji „Jak bawić się i uczyć z pasją? Zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi. Czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze, Optymistyczne i Ciekawe świata” wydanej przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Dlaczego warto sięgnąć po miniporadnik? Ponieważ jest on:
  • wyjątkowy i unikatowy – jako jeden z pierwszych w Polsce i na świecie poradników pokazuje nowatorskie pomysły na zaadaptowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dzieckiem nieposiadającym jeszcze umiejętności czytania i pisania;
  • niestandardowy – zawiera innowacyjne rozwiązania metodyczne z zastosowaniem narzędzi TOC;
  • uniwersalny – wskazuje możliwości zastosowania narzędzi TOC podczas różnorodnych form aktywności i zajęć z dziećmi, a także rodzicami (do zastosowania w przedszkolu, szkole, na świetlicy, w domu, itp.);
  • elastyczny – może być stosowany w dowolnym miejscu (w sali zajęć w przedszkolu, w klasie lekcyjnej lub świetlicy szkolnej, czy też w innym miejscu przeznaczonym do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych) i czasie;
  • czytelny i łatwy w użyciu – zawiera wskazówki oraz gotowe wzory do pracy z dziećmi w postaci miniprojektów edukacyjnych, a także zdjęcia z zajęć z dziećmi i wykonane przez nie prace;
  • praktyczny – umieszczone w poradniku załączniki stanowią gotowe schematy graficzne narzędzi TOC i karty pracy do kserowania oraz zalaminowania.

Książkę dopełniają bezpłatne narzędzia do pobrania


Poradnik powstał dzięki doświadczeniom zdobytym przez autorkę podczas wspólnych zabaw, rozmów oraz obserwacji wychowanków Miejskiego Przedszkola nr 8 w Ciechanowie. Przedstawione w nim autorskie pomysły na modyfikacje narzędzi myślowych TOC i zastosowanie ich w pracy z dziećmi nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania, zaprezentowane były m.in. podczas XII Międzynarodowej Konferencji TOCfE (Peru – Lima 2010 r.) i XIII Międzynarodowej Konferencji TOCfE (Polska – Płock 2011 r.), gdzie spotkały się z dużym zainteresowaniem i uznaniem ze strony uczestników.

TOC (ang. Theory of Constraints – teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów), w tym ograniczeniami pojawiającymi się w procesie edukacyjnym.


Do kogo skierowany jest poradnik?
  • do kreatywnych oraz poszukujących niestandardowych rozwiązań i metod pracy nauczycieli, pragnących uczynić proces edukacyjny wychowanków fascynującą podróżą do krainy nauki poprzez zabawę;
  • do doświadczonych zawodowo, jak też dopiero rozpoczynających pracę nauczycieli i specjalistów;
  • do rodziców, ponieważ dzięki poradnikowi poznają oni możliwości praktycznego zastosowania narzędzi TOC w procesie skutecznego komunikowania się w relacji dziecko – rodzic.

Co zawiera poradnik?

  • sprawdzone propozycje praktycznych rozwiązań dotyczących zastosowania narzędzi TOC w pracy z dziećmi w młodszym wieku, ze szczególnym zwróceniem uwagi na aspekt pracy z dziećmi nieposiadających jeszcze umiejętności pisania i czytania;
  • propozycje zabaw, wzbogacone o autorskie pomysły i refleksje dotyczące zastosowania narzędzi TOC, pokazujące możliwości praktycznego zastosowania gałązki logicznej, chmurki i drzewka ambitnego celu podczas realizacji miniprojektów edukacyjnych; tematyką nawiązują one do znanych i lubianych przez dzieci bajek;
  • karty pracy dla dzieci, a także gotowe schematy narzędzi TOC przeznaczone do pracy grupowej (z możliwością kserowania i laminowania).

     
Uśmiecham się i zaczynam wyliczać na palcach: Jeden – ludzie są dobrzy. Dwa – każdy konflikt może zostać usunięty. Trzy – każda sytuacja, bez względu na to, na jak skomplikowaną początkowo wygląda, jest niezmiernie prosta. Cztery – każda sytuacja może być znacząco poprawiona (…). Pięć – każdy człowiek może osiągnąć pełnię życia. Sześć – zawsze istnieje rozwiązanie wygrana – wygrana.

Dr Eliyahu M. Goldratt, twórca TOC

Polecamy

Filmy z YouTube:

"Dwulatki i trzylatki w domu i w przedszkolu. Jak świadomie je uczyć i wychowywać"

Konferencja "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu" zorganizowana przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA ...

Spotkanie z prof. Edytą Gruszczyk-Kolczyńską i Ewą Zielińską
Ponad 200 uczestników zgromadziła konferencja „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i ...

Więcej informacji:
Monika Szajer

tel. 12 631 04 10 wew. 101
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl