Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Zasady pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Kwiecień 2014

W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (któ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Artykuł porusza zagadnienie zasad pracy z dzieckiem leworęcznym oraz m.in. obszarów oddziaływań oraz doboru ćwiczeń. Podkreślono wagę indywidualnego rozpatrywania każdego przypadku. Dowiemy się także, jak powinna wyglądać właściwa pozycja ciała dziecka leworęcznego siedzącego przy stoliku, w jaki sposób powinna być położona karta oraz jak powinien wyglądać sposób trzymania narzędzia do rysowania/pisania.
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (której ręki, oka, nogi używa dziecko w sytuacji konieczności wyboru, jakie jest nasilenie lateralizacji, np. oburęczność z niewielką przewagą jednej z rąk), sprawności motorycznej, intelektualnej, postawy dziecka wobec leworęczności, stosunku rodziny do leworęczności. Odpowiedzi na te pytania informują, czy i jak pracować z dzieckiem, aby przygotować je do podjęcia nauki pisania. W odniesieniu do wyboru ręki dominującej albo pozostawiamy dziecku pełną swobodę (gdy leworęczność pojawiła się w rodzinie dziecka, gdy objawy preferencji lewej ręki były widoczne wcześnie i preferencja była silna – dziecko konsekwentnie i często wybierało i wybiera rękę lewą), albo z wyczuciem ingerujemy w wybór ręki przez „podpowiadanie” – w formie zachęcania do wykonania czynności określoną ręką, podawania przedmiotów do tej ręki, umieszczania kubka, układania łyżki po prawej stronie talerza (gdy dziecko jest zdecydowanie oburęczne). Obserwacja dziecka podczas codziennych czynności, a zwłaszcza rysowania, dostarcza dorosłemu okazji do stwierdzenia, którą rękę dziecko wybiera, czy zawsze tę samą, czy zmienia ręce podczas wykonywania rysunku.

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz