Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 376.98 kb
Stron: 3
Id: 4098
Wielkość: 376.98 kb
Stron: 3
Id: 4098
Zasady pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu
Marta Bogdanowicz,
Aneta Wojnarowska
Kwiecień 2014
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (któ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (któ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Artykuł porusza zagadnienie zasad pracy z dzieckiem leworęcznym oraz m.in. obszarów oddziaływań oraz doboru ćwiczeń. Podkreślono wagę indywidualnego rozpatrywania każdego przypadku. Dowiemy się także, jak powinna wyglądać właściwa pozycja ciała dziecka leworęcznego siedzącego przy stoliku, w jaki sposób powinna być położona karta oraz jak powinien wyglądać sposób trzymania narzędzia do rysowania/pisania.
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (której ręki, oka, nogi używa dziecko w sytuacji konieczności wyboru, jakie jest nasilenie lateralizacji, np. oburęczność z niewielką przewagą jednej z rąk), sprawności motorycznej, intelektualnej, postawy dziecka wobec leworęczności, stosunku rodziny do leworęczności. Odpowiedzi na te pytania informują, czy i jak pracować z dzieckiem, aby przygotować je do podjęcia nauki pisania. W odniesieniu do wyboru ręki dominującej albo pozostawiamy dziecku pełną swobodę (gdy leworęczność pojawiła się w rodzinie dziecka, gdy objawy preferencji lewej ręki były widoczne wcześnie i preferencja była silna – dziecko konsekwentnie i często wybierało i wybiera rękę lewą), albo z wyczuciem ingerujemy w wybór ręki przez „podpowiadanie” – w formie zachęcania do wykonania czynności określoną ręką, podawania przedmiotów do tej ręki, umieszczania kubka, układania łyżki po prawej stronie talerza (gdy dziecko jest zdecydowanie oburęczne). Obserwacja dziecka podczas codziennych czynności, a zwłaszcza rysowania, dostarcza dorosłemu okazji do stwierdzenia, którą rękę dziecko wybiera, czy zawsze tę samą, czy zmienia ręce podczas wykonywania rysunku.
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (której ręki, oka, nogi używa dziecko w sytuacji konieczności wyboru, jakie jest nasilenie lateralizacji, np. oburęczność z niewielką przewagą jednej z rąk), sprawności motorycznej, intelektualnej, postawy dziecka wobec leworęczności, stosunku rodziny do leworęczności. Odpowiedzi na te pytania informują, czy i jak pracować z dzieckiem, aby przygotować je do podjęcia nauki pisania. W odniesieniu do wyboru ręki dominującej albo pozostawiamy dziecku pełną swobodę (gdy leworęczność pojawiła się w rodzinie dziecka, gdy objawy preferencji lewej ręki były widoczne wcześnie i preferencja była silna – dziecko konsekwentnie i często wybierało i wybiera rękę lewą), albo z wyczuciem ingerujemy w wybór ręki przez „podpowiadanie” – w formie zachęcania do wykonania czynności określoną ręką, podawania przedmiotów do tej ręki, umieszczania kubka, układania łyżki po prawej stronie talerza (gdy dziecko jest zdecydowanie oburęczne). Obserwacja dziecka podczas codziennych czynności, a zwłaszcza rysowania, dostarcza dorosłemu okazji do stwierdzenia, którą rękę dziecko wybiera, czy zawsze tę samą, czy zmienia ręce podczas wykonywania rysunku.