Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza na maj
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 376.98 kb
Stron: 3
Id: 4098
Wielkość: 376.98 kb
Stron: 3
Id: 4098
Zasady pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu
Marta Bogdanowicz,
Aneta Wojnarowska
Kwiecień 2014
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (któ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (któ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Artykuł porusza zagadnienie zasad pracy z dzieckiem leworęcznym oraz m.in. obszarów oddziaływań oraz doboru ćwiczeń. Podkreślono wagę indywidualnego rozpatrywania każdego przypadku. Dowiemy się także, jak powinna wyglądać właściwa pozycja ciała dziecka leworęcznego siedzącego przy stoliku, w jaki sposób powinna być położona karta oraz jak powinien wyglądać sposób trzymania narzędzia do rysowania/pisania.
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (której ręki, oka, nogi używa dziecko w sytuacji konieczności wyboru, jakie jest nasilenie lateralizacji, np. oburęczność z niewielką przewagą jednej z rąk), sprawności motorycznej, intelektualnej, postawy dziecka wobec leworęczności, stosunku rodziny do leworęczności. Odpowiedzi na te pytania informują, czy i jak pracować z dzieckiem, aby przygotować je do podjęcia nauki pisania. W odniesieniu do wyboru ręki dominującej albo pozostawiamy dziecku pełną swobodę (gdy leworęczność pojawiła się w rodzinie dziecka, gdy objawy preferencji lewej ręki były widoczne wcześnie i preferencja była silna – dziecko konsekwentnie i często wybierało i wybiera rękę lewą), albo z wyczuciem ingerujemy w wybór ręki przez „podpowiadanie” – w formie zachęcania do wykonania czynności określoną ręką, podawania przedmiotów do tej ręki, umieszczania kubka, układania łyżki po prawej stronie talerza (gdy dziecko jest zdecydowanie oburęczne). Obserwacja dziecka podczas codziennych czynności, a zwłaszcza rysowania, dostarcza dorosłemu okazji do stwierdzenia, którą rękę dziecko wybiera, czy zawsze tę samą, czy zmienia ręce podczas wykonywania rysunku.
W ustalaniu zasad pracy z dzieckiem leworęcznym w przedszkolu istotna jest analiza tła genetycznego (czy w rodzinie były przypadki lewo- i oburęczności), rozwoju i nasilenia dominacji stronnej (kiedy zauważono preferencję lewej ręki i w jakim nasileniu), modelu lateralizacji czynności ruchowych (której ręki, oka, nogi używa dziecko w sytuacji konieczności wyboru, jakie jest nasilenie lateralizacji, np. oburęczność z niewielką przewagą jednej z rąk), sprawności motorycznej, intelektualnej, postawy dziecka wobec leworęczności, stosunku rodziny do leworęczności. Odpowiedzi na te pytania informują, czy i jak pracować z dzieckiem, aby przygotować je do podjęcia nauki pisania. W odniesieniu do wyboru ręki dominującej albo pozostawiamy dziecku pełną swobodę (gdy leworęczność pojawiła się w rodzinie dziecka, gdy objawy preferencji lewej ręki były widoczne wcześnie i preferencja była silna – dziecko konsekwentnie i często wybierało i wybiera rękę lewą), albo z wyczuciem ingerujemy w wybór ręki przez „podpowiadanie” – w formie zachęcania do wykonania czynności określoną ręką, podawania przedmiotów do tej ręki, umieszczania kubka, układania łyżki po prawej stronie talerza (gdy dziecko jest zdecydowanie oburęczne). Obserwacja dziecka podczas codziennych czynności, a zwłaszcza rysowania, dostarcza dorosłemu okazji do stwierdzenia, którą rękę dziecko wybiera, czy zawsze tę samą, czy zmienia ręce podczas wykonywania rysunku.