Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 467.28 kb
Stron: 2
Id: 3092
Wielkość: 467.28 kb
Stron: 2
Id: 3092
Wirujące płatki śniegu [scenariusz z zakresu wspomagania rozwoju społecznego]
Monika Majewska
Styczeń 2013
Zapraszamy do lektury czwartego z cyklu scenariuszy, w których autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć dla dzieci cztero- i pięcioletnich, w którym założono realizację następujących celów ogólnyc... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zapraszamy do lektury czwartego z cyklu scenariuszy, w których autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć dla dzieci cztero- i pięcioletnich, w którym założono realizację następujących celów ogólnyc... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Zapraszamy do lektury czwartego z cyklu scenariuszy, w których autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych.
Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć dla dzieci cztero- i pięcioletnich, w którym założono realizację następujących celów ogólnych:
- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych (1.1-2);
- wspomaganie rozwoju mowy dzieci (3.1-4);
- wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec (8.2, 4);
- wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne (9.2);
- wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (13.1).
Fragment artykułu:
Z funkcjonowaniem w środowisku społecznym wiąże się szereg umiejętności społecznych, które z czasem rozwijają się i doskonalą. Człowiek uczy się przez całe życie, jednak doświadczenia gromadzone w okresie dzieciństwa mają kluczowe znaczenie dla jego późniejszego rozwoju.
Wszelkie interakcje z rówieśnikami wymagają rezygnacji z egocentrycznego podejścia do świata. W związku z tym dziecko musi wypracować taki sposób zachowania, który będzie akceptowany przez rówieśników. To zadanie jest dla niego bardzo trudne, ponieważ wymaga podporządkowania własnych interesów woli grupy. Młodszym dzieciom z wielkim trudem przychodzi przystosowywanie się do norm obowiązujących w grupie, a chęć postawienia na
swoim prowadzi często do konfliktów między przedszkolakami. Dzieci modyfikują swoje działania w toku interakcji z otoczeniem społecznym, podejmując role społeczne zgodne z oczekiwaniami grupy – podkreśla M. Przetacznik-Gierowska.
W okresie przedszkolnym szczególnie ważne jest wspieranie rozwoju społecznego, ponieważ zauważyć można, że dużo dzieci uczęszczających do przedszkola wykazuje spore trudności w nawiązywaniu pozytywnych relacji z rówieśnikami. Interakcje, w jakie wchodzą dzieci w grupie przedszkolnej, charakteryzują się dużą dynamiką i skłonnością do konfliktów, które mogą być efektem rywalizacji o przedmioty i osoby lub nieprzestrzegania reguł ustalonych przez dzieci w danej grupie rówieśniczej. W związku z tym, zadaniem środowiska wychowawczego jest stworzenie warunków stymulujących społeczny rozwój dziecka. Jak zauważa J. Sajdera, zaniedbanie tej sfery rozwoju może doprowadzić do słabej aktywności społecznej malucha w grupie i zaburzeń w relacjach społecznych.
Z funkcjonowaniem w środowisku społecznym wiąże się szereg umiejętności społecznych, które z czasem rozwijają się i doskonalą. Człowiek uczy się przez całe życie, jednak doświadczenia gromadzone w okresie dzieciństwa mają kluczowe znaczenie dla jego późniejszego rozwoju.
Wszelkie interakcje z rówieśnikami wymagają rezygnacji z egocentrycznego podejścia do świata. W związku z tym dziecko musi wypracować taki sposób zachowania, który będzie akceptowany przez rówieśników. To zadanie jest dla niego bardzo trudne, ponieważ wymaga podporządkowania własnych interesów woli grupy. Młodszym dzieciom z wielkim trudem przychodzi przystosowywanie się do norm obowiązujących w grupie, a chęć postawienia na
swoim prowadzi często do konfliktów między przedszkolakami. Dzieci modyfikują swoje działania w toku interakcji z otoczeniem społecznym, podejmując role społeczne zgodne z oczekiwaniami grupy – podkreśla M. Przetacznik-Gierowska.
W okresie przedszkolnym szczególnie ważne jest wspieranie rozwoju społecznego, ponieważ zauważyć można, że dużo dzieci uczęszczających do przedszkola wykazuje spore trudności w nawiązywaniu pozytywnych relacji z rówieśnikami. Interakcje, w jakie wchodzą dzieci w grupie przedszkolnej, charakteryzują się dużą dynamiką i skłonnością do konfliktów, które mogą być efektem rywalizacji o przedmioty i osoby lub nieprzestrzegania reguł ustalonych przez dzieci w danej grupie rówieśniczej. W związku z tym, zadaniem środowiska wychowawczego jest stworzenie warunków stymulujących społeczny rozwój dziecka. Jak zauważa J. Sajdera, zaniedbanie tej sfery rozwoju może doprowadzić do słabej aktywności społecznej malucha w grupie i zaburzeń w relacjach społecznych.