Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 335.06 kb
Stron: 3
Id: 3767
Wielkość: 335.06 kb
Stron: 3
Id: 3767
Sześć Praw Komunikacji Interpersonalnej [warsztaty dla nauczycieli]
Agnieszka Pasternak
Grudzień 2013
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Głuchy telefon. Grupę dzielimy na zespoły liczące 6–8 osób. Członkowie zespołów ustawiają się w szeregu. Pierwsza osoba otrzymuje tekst, który odczytuje po cichu tylko raz. Tekst przedstawia pewną sytuację problemową. Następnie pierwsza osoba podaje do kolejne... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Głuchy telefon. Grupę dzielimy na zespoły liczące 6–8 osób. Członkowie zespołów ustawiają się w szeregu. Pierwsza osoba otrzymuje tekst, który odczytuje po cichu tylko raz. Tekst przedstawia pewną sytuację problemową. Następnie pierwsza osoba podaje do kolejne... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Scenariusz warsztatów dla nauczycieli podczas których zrealizowany zostanie szereg ćwiczeń, które ułatwią przypomnienie sobie i uświadomienie zjawisk typowych dla komunikacji interpersonalnej. Świadomość oraz rozumienie tych zjawisk może pomóc w doskonaleniu własnych kompetencji komunikacyjnych poprzez rozwijanie tych aspektów, które sprzyjają porozumiewaniu się, oraz poprzez eliminowanie czynników zakłócających komunikację.
Całość warsztatów zostało oparta na VI Prawach Komunikacji Interpersonalnej:
Całość warsztatów zostało oparta na VI Prawach Komunikacji Interpersonalnej:
- Komunikaty przechodząc z ust do ust, ulegają – niestety najczęściej negatywnym – modyfikacjom. Dlatego ważne jest przekazywanie opisu zachowań i rzeczowych faktów – nie zaś własnych interpretacji zdarzeń.
- Osoby komunikujące się mogą mieć odmienne spojrzenia na tę samą kwestię. Dla każdego człowieka te same słowa mogą oznaczać coś innego. Dodatkowo, gdy w grę wchodzą silne emocje lub rywalizacja, informacje są przekazywane w sposób niejasny.
- Umiejętność słuchania jest podstawą wzajemnego porozumienia się i skutecznej komunikacji.
- „Bariery” w komunikacji wynikają z egoizmu i egocentryzmu. „Mosty” budujemy dzięki zainteresowaniu drugim człowiekiem i empatii.
- Słowa to jedynie niewielka część komunikatu. Komunikujemy się nie tylko przy pomocy wypowiadanych słów, ale całą swoją osobą – gestem, mimiką, tonem, ruchem, zachowaniem, emocjami.
- Skuteczność w komunikowaniu się wynika z gotowości zainteresowania się drugą osobą, wyrażania wobec niej akceptacji i szacunku, uważności na jej uczucia i słowa.