Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 459.67 kb
Stron: 3
Id: 4108
Wielkość: 459.67 kb
Stron: 3
Id: 4108
Z przyrodą na ty – techniki twórczego myślenia i obserwacja
Beata Bielska
Kwiecień 2014
Wybrane zabawy ze scenariusza: ● Wiosenne gałązki. Wspólnie z dziećmi wybieramy drzewo rosnące blisko przedszkola. Na kartce wszyscy rysują gałązkę tego drzewa, zwracając uwagę na szczegóły. Po powrocie umieszczamy ją w kąciku przyrody. ● Rysujemy w plenerze. Przedszkolaki rysują miękkim ołówkiem ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Wybrane zabawy ze scenariusza: ● Wiosenne gałązki. Wspólnie z dziećmi wybieramy drzewo rosnące blisko przedszkola. Na kartce wszyscy rysują gałązkę tego drzewa, zwracając uwagę na szczegóły. Po powrocie umieszczamy ją w kąciku przyrody. ● Rysujemy w plenerze. Przedszkolaki rysują miękkim ołówkiem ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Propozycjom zabaw i aktywności towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
- schemat obiegu wody w przyrodzie, ilustracje obrazujące zanieczyszczenia, fotografie środowiska wodnego – znajdziesz je TU;
- karta pracy – TU;
- plakaty tematyczne, które zostały dołączone do bieżącego numeru – „Drzewa liściaste wiosną” (TU), „Pod wodą” (TU), „Światowy Dzień Wody” (TU).
Tekst stanowi drugą część artykułu poruszającego zagadnienie rozwijania u dzieci inteligencji naturalistycznej - pierwszą część znajdziesz TU.
Wybrane zabawy ze scenariusza: ● Wiosenne gałązki. Wspólnie z dziećmi wybieramy drzewo rosnące blisko przedszkola. Na kartce wszyscy rysują gałązkę tego drzewa, zwracając uwagę na szczegóły. Po powrocie umieszczamy ją w kąciku przyrody. ● Rysujemy w plenerze. Przedszkolaki rysują miękkim ołówkiem lub kredkami świecowymi park (ogród, sad, las) podczas wycieczki. ● Rozpoznawanie drzew. Dzieci odrysowują korę danego drzewa poprzez przykładanie kartki do pnia i rysowanie na niej kredką świecową. Nauczyciel podpisuje na odwrocie nazwę drzewa. Po spacerze można zorganizować konkurs polegający na rozpoznawaniu drzew. ● Obserwujemy drzewa owocowe. Z wiosennej wycieczki dzieci przynoszą gałązkę, np. drzewa owocowego. Wkładają ją do wazonu i obserwują wygląd pąków przez lupę. ● Wiosenne listki. Na wycieczce w parku lub lesie przedszkolaki obserwują i nazywają drzewa, zwracając uwagę na pąki i liście, oraz porównując ich wygląd z zimowym lub jesiennym. ● Wiosenne odgłosy przyrody. Podczas spaceru dzieci starają się wsłuchać w odgłosy przyrody i nagrać je oraz zaobserwować mieszkańców drzew. Można wykonać zdjęcia. W przedszkolu słuchają nagrań i rozpoznają np. ptaki.Ostatnio pobierane
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
PDF
PDF