Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Z przyrodą na ty – techniki twórczego myślenia i obserwacja

Beata Bielska   Kwiecień 2014

Wybrane zabawy ze scenariusza: ● Wiosenne gałązki. Wspólnie z dziećmi wybieramy drzewo rosnące blisko przedszkola. Na kartce wszyscy rysują gałązkę tego drzewa, zwracając uwagę na szczegóły. Po powrocie umieszczamy ją w kąciku przyrody. ● Rysujemy w plenerze. Przedszkolaki rysują miękkim ołówkiem ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Propozycjom zabaw i aktywności towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • schemat obiegu wody w przyrodzie, ilustracje obrazujące zanieczyszczenia, fotografie środowiska wodnego – znajdziesz je TU;
  • karta pracyTU;
  • plakaty tematyczne, które zostały dołączone do bieżącego numeru – „Drzewa liściaste wiosną” (TU), „Pod wodą” (TU), „Światowy Dzień Wody” (TU).

Tekst stanowi drugą część artykułu poruszającego zagadnienie rozwijania u dzieci inteligencji naturalistycznej - pierwszą część znajdziesz TU.

Wybrane zabawy ze scenariusza: ● Wiosenne gałązki. Wspólnie z dziećmi wybieramy drzewo rosnące blisko przedszkola. Na kartce wszyscy rysują gałązkę tego drzewa, zwracając uwagę na szczegóły. Po powrocie umieszczamy ją w kąciku przyrody. ● Rysujemy w plenerze. Przedszkolaki rysują miękkim ołówkiem lub kredkami świecowymi park (ogród, sad, las) podczas wycieczki. ● Rozpoznawanie drzew. Dzieci odrysowują korę danego drzewa poprzez przykładanie kartki do pnia i rysowanie na niej kredką świecową. Nauczyciel podpisuje na odwrocie nazwę drzewa. Po spacerze można zorganizować konkurs polegający na rozpoznawaniu drzew. ● Obserwujemy drzewa owocowe. Z wiosennej wycieczki dzieci przynoszą gałązkę, np. drzewa owocowego. Wkładają ją do wazonu i obserwują wygląd pąków przez lupę. ● Wiosenne listki. Na wycieczce w parku lub lesie przedszkolaki obserwują i nazywają drzewa, zwracając uwagę na pąki i liście, oraz porównując ich wygląd z zimowym lub jesiennym. ● Wiosenne odgłosy przyrody. Podczas spaceru dzieci starają się wsłuchać w odgłosy przyrody i nagrać je oraz zaobserwować mieszkańców drzew. Można wykonać zdjęcia. W przedszkolu słuchają nagrań i rozpoznają np. ptaki.

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź