Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Z przyrodą na ty – techniki twórczego myślenia i obserwacja

Beata Bielska  
Kwiecień 2014

Wybrane zabawy ze scenariusza: ● Wiosenne gałązki. Wspólnie z dziećmi wybieramy drzewo rosnące blisko przedszkola. Na kartce wszyscy rysują gałązkę tego drzewa, zwracając uwagę na szczegóły. Po powrocie umieszczamy ją w kąciku przyrody. ● Rysujemy w plenerze. Przedszkolaki rysują miękkim ołówkiem ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 2
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 459.67 kb
Stron: 3
Id: 4108

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
wiosna
ekologia

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
wiosna
ekologia


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Propozycjom zabaw i aktywności towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • schemat obiegu wody w przyrodzie, ilustracje obrazujące zanieczyszczenia, fotografie środowiska wodnego – znajdziesz je TU;
  • karta pracyTU;
  • plakaty tematyczne, które zostały dołączone do bieżącego numeru – „Drzewa liściaste wiosną” (TU), „Pod wodą” (TU), „Światowy Dzień Wody” (TU).

Tekst stanowi drugą część artykułu poruszającego zagadnienie rozwijania u dzieci inteligencji naturalistycznej - pierwszą część znajdziesz TU.

Wybrane zabawy ze scenariusza: ● Wiosenne gałązki. Wspólnie z dziećmi wybieramy drzewo rosnące blisko przedszkola. Na kartce wszyscy rysują gałązkę tego drzewa, zwracając uwagę na szczegóły. Po powrocie umieszczamy ją w kąciku przyrody. ● Rysujemy w plenerze. Przedszkolaki rysują miękkim ołówkiem lub kredkami świecowymi park (ogród, sad, las) podczas wycieczki. ● Rozpoznawanie drzew. Dzieci odrysowują korę danego drzewa poprzez przykładanie kartki do pnia i rysowanie na niej kredką świecową. Nauczyciel podpisuje na odwrocie nazwę drzewa. Po spacerze można zorganizować konkurs polegający na rozpoznawaniu drzew. ● Obserwujemy drzewa owocowe. Z wiosennej wycieczki dzieci przynoszą gałązkę, np. drzewa owocowego. Wkładają ją do wazonu i obserwują wygląd pąków przez lupę. ● Wiosenne listki. Na wycieczce w parku lub lesie przedszkolaki obserwują i nazywają drzewa, zwracając uwagę na pąki i liście, oraz porównując ich wygląd z zimowym lub jesiennym. ● Wiosenne odgłosy przyrody. Podczas spaceru dzieci starają się wsłuchać w odgłosy przyrody i nagrać je oraz zaobserwować mieszkańców drzew. Można wykonać zdjęcia. W przedszkolu słuchają nagrań i rozpoznają np. ptaki.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania