bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 354.51 kb
Stron: 3
Id: 1841
Rozpoznaję i zapamiętuję dźwięki. Uczę się na pamięć wierszyków (ćwiczenia wrażliwości i pamięci słuchowej)
Fragment artykułu: (…) Dziecko pięcio- i sześcioletnie coraz swobodniej posługuje się mową, łatwiej przychodzi mu opisywanie swoich potrzeb i emocji, chętniej komunikuje się z rówieśnikami i dorosłymi. Dlatego tak istotne jest wspomaganie rozwoju mowy dziecka przez opiekunów. M... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
(…) Dziecko pięcio- i sześcioletnie coraz swobodniej posługuje się mową, łatwiej przychodzi mu opisywanie swoich potrzeb i emocji, chętniej komunikuje się z rówieśnikami i dorosłymi. Dlatego tak istotne jest wspomaganie rozwoju mowy dziecka przez opiekunów. Ma ono na celu nie tylko nauczenie norm języka polskiego, ale także przygotowanie do nauki czytania. Mowa kształtuje się w środowisku rodzinnym. Przy okazji zajęć domowych oraz samoobsługowych powinniśmy rozmawiać z dzieckiem i cierpliwie odpowiadać na wszystkie jego pytania. Z pewnością motywujące dla przedszkolaka będzie przekonanie, że opowiadanie czy recytowanie wierszyków jest przydatne w szkole.
(…) Biorąc pod uwagę ich różnorodność, szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na: wdrażanie dzieci i rodziców do wspólnych imprez oraz uroczystości; naukę na pamięć rymowanek, wierszy, zagadek; udział w inscenizacjach i przedstawieniach teatralnych; rodzaj, bogactwo i pomysłowość zajęć artystycznych; rozbudzanie dziecięcych zainteresowań; rozwijanie mowy, twórczy kontakt z literaturą; procesy uspołeczniania dziecka w grupie rówieśniczej; zachęcanie do pantomimy, fantazjowania i relaksacji; wdrażanie do aktywnego poznawania otaczającego świata oraz eksperymentowania; zabawy ortofoniczne; edukację przez ruch (na przykład: rytmiczne ćwiczenia graficzne wykonywane na dużych płaszczyznach jedną ręką, naprzemiennie lub oburącz).
W treści tego bardzo praktycznego artykułu znajdziemy:
- bajkę relaksacyjną;
- przykłady zabaw rozwijających do relaksacji „Zapach wiosennego ogrodu”.
Artykułowi towarzyszy:
- scenariusz zajęć „Bocian i żaby”;
- scenariusz zajęć „Wiatr – wiosenny kompozytor”.
W obu tych scenariuszach Autorka zawarła liczne propozycje ćwiczeń wrażliwości i pamięci słuchowej.
Objętość artykułu: 3 strony.