Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 354.51 kb
Stron: 3
Id: 1841

Rozpoznaję i zapamiętuję dźwięki. Uczę się na pamięć wierszyków (ćwiczenia wrażliwości i pamięci słuchowej)

Beata Bielska   Maj 2012

Fragment artykułu: (…) Dziecko pięcio- i sześcioletnie coraz swobodniej posługuje się mową, łatwiej przychodzi mu opisywanie swoich potrzeb i emocji, chętniej komunikuje się z rówieśnikami i dorosłymi. Dlatego tak istotne jest wspomaganie rozwoju mowy dziecka przez opiekunów. M... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

cykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?przygotowanie do szkołyscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Fragment artykułu:
(…) Dziecko pięcio- i sześcioletnie coraz swobodniej posługuje się mową, łatwiej przychodzi mu opisywanie swoich potrzeb i emocji, chętniej komunikuje się z rówieśnikami i dorosłymi. Dlatego tak istotne jest wspomaganie rozwoju mowy dziecka przez opiekunów. Ma ono na celu nie tylko nauczenie norm języka polskiego, ale także przygotowanie do nauki czytania. Mowa kształtuje się w środowisku rodzinnym. Przy okazji zajęć domowych oraz samoobsługowych powinniśmy rozmawiać z dzieckiem i cierpliwie odpowiadać na wszystkie jego pytania. Z pewnością motywujące dla przedszkolaka będzie przekonanie, że opowiadanie czy recytowanie wierszyków jest przydatne w szkole.
(…) Biorąc pod uwagę ich różnorodność, szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na: wdrażanie dzieci i rodziców do wspólnych imprez oraz uroczystości; naukę na pamięć rymowanek, wierszy, zagadek; udział w inscenizacjach i przedstawieniach teatralnych; rodzaj, bogactwo i pomysłowość zajęć artystycznych; rozbudzanie dziecięcych zainteresowań; rozwijanie mowy, twórczy kontakt z literaturą; procesy uspołeczniania dziecka w grupie rówieśniczej; zachęcanie do pantomimy, fantazjowania i relaksacji; wdrażanie do aktywnego poznawania otaczającego świata oraz eksperymentowania; zabawy ortofoniczne; edukację przez ruch (na przykład: rytmiczne ćwiczenia graficzne wykonywane na dużych płaszczyznach jedną ręką, naprzemiennie lub oburącz).


W treści tego bardzo praktycznego artykułu znajdziemy:

  • bajkę relaksacyjną;
  • przykłady zabaw rozwijających do relaksacji „Zapach wiosennego ogrodu”.

Artykułowi towarzyszy:

  • scenariusz zajęć „Bocian i żaby”;
  • scenariusz zajęć „Wiatr – wiosenny kompozytor”.

W obu tych scenariuszach Autorka zawarła liczne propozycje ćwiczeń wrażliwości i pamięci słuchowej.


Objętość artykułu: 3 strony.