Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 354.51 kb
Stron: 3
Id: 1841

Rozpoznaję i zapamiętuję dźwięki. Uczę się na pamięć wierszyków (ćwiczenia wrażliwości i pamięci słuchowej)

Beata Bielska   Maj 2012

Fragment artykułu: (…) Dziecko pięcio- i sześcioletnie coraz swobodniej posługuje się mową, łatwiej przychodzi mu opisywanie swoich potrzeb i emocji, chętniej komunikuje się z rówieśnikami i dorosłymi. Dlatego tak istotne jest wspomaganie rozwoju mowy dziecka przez opiekunów. M... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

cykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?przygotowanie do szkołyscenariusz zajęć

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Fragment artykułu:
(…) Dziecko pięcio- i sześcioletnie coraz swobodniej posługuje się mową, łatwiej przychodzi mu opisywanie swoich potrzeb i emocji, chętniej komunikuje się z rówieśnikami i dorosłymi. Dlatego tak istotne jest wspomaganie rozwoju mowy dziecka przez opiekunów. Ma ono na celu nie tylko nauczenie norm języka polskiego, ale także przygotowanie do nauki czytania. Mowa kształtuje się w środowisku rodzinnym. Przy okazji zajęć domowych oraz samoobsługowych powinniśmy rozmawiać z dzieckiem i cierpliwie odpowiadać na wszystkie jego pytania. Z pewnością motywujące dla przedszkolaka będzie przekonanie, że opowiadanie czy recytowanie wierszyków jest przydatne w szkole.
(…) Biorąc pod uwagę ich różnorodność, szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na: wdrażanie dzieci i rodziców do wspólnych imprez oraz uroczystości; naukę na pamięć rymowanek, wierszy, zagadek; udział w inscenizacjach i przedstawieniach teatralnych; rodzaj, bogactwo i pomysłowość zajęć artystycznych; rozbudzanie dziecięcych zainteresowań; rozwijanie mowy, twórczy kontakt z literaturą; procesy uspołeczniania dziecka w grupie rówieśniczej; zachęcanie do pantomimy, fantazjowania i relaksacji; wdrażanie do aktywnego poznawania otaczającego świata oraz eksperymentowania; zabawy ortofoniczne; edukację przez ruch (na przykład: rytmiczne ćwiczenia graficzne wykonywane na dużych płaszczyznach jedną ręką, naprzemiennie lub oburącz).


W treści tego bardzo praktycznego artykułu znajdziemy:

  • bajkę relaksacyjną;
  • przykłady zabaw rozwijających do relaksacji „Zapach wiosennego ogrodu”.

Artykułowi towarzyszy:

  • scenariusz zajęć „Bocian i żaby”;
  • scenariusz zajęć „Wiatr – wiosenny kompozytor”.

W obu tych scenariuszach Autorka zawarła liczne propozycje ćwiczeń wrażliwości i pamięci słuchowej.


Objętość artykułu: 3 strony.

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz