Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem

Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska   Luty 2011

Istnieją co najmniej trzy przesłanki, dla których planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem nabiera dziś wyjątkowo istotnego znaczenia. Po pierwsze są to znaczące zmiany paradygmatyczne dokonujące się w pedagogice, w tym także w pedagogice (i edukacji) przedszkolnej. Oznacza to stopniowe doc... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Istnieją co najmniej trzy przesłanki, dla których planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem nabiera dziś wyjątkowo istotnego znaczenia. Po pierwsze są to znaczące zmiany paradygmatyczne dokonujące się w pedagogice, w tym także w pedagogice (i edukacji) przedszkolnej. Oznacza to stopniowe dochodzenie do głosu i coraz częstsze (także coraz bardziej pożądane) realizowanie w praktyce założeń humanistycznego podejścia do rozwoju wychowanka. Podkreślana współcześnie wartość podmiotowości w edukacji, w przełożeniu na język praktyki, zaznaczać ma się właśnie w zindywidualizowanym podejściu do dziecięcych doświadczeń, możliwości, potrzeb, dążeń, aspiracji. Starannie stwarzane sytuacje edukacyjne mają więc uwzględniać poziom i dynamikę rozwoju dziecka, tempo nabywanych przez niego sprawności, umiejętności i wiedzy, jego aktualne przeżycia oraz osobiste problemy.


W artykule opisano znaczenie planowania pracy indywidualnej z dzieckiem, co należy uwzględnić przy planowaniu pracy indywidualnej, przedstawiono autorską koncepcję struktury planu indywidualnej pracy z dzieckiem. Artykułowi towarzyszy gotowe narzędzie – przykładowy plan indywidualnej pracy z dzieckiem.

Więcej z tego numeru

Luty 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź