bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 486.62 kb
Id: 434
Planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem
Istnieją co najmniej trzy przesłanki, dla których planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem nabiera dziś wyjątkowo istotnego znaczenia. Po pierwsze są to znaczące zmiany paradygmatyczne dokonujące się w pedagogice, w tym także w pedagogice (i edukacji) przedszkolnej. Oznacza to stopniowe doc... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Istnieją co najmniej trzy przesłanki, dla których planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem nabiera dziś wyjątkowo istotnego znaczenia. Po pierwsze są to znaczące zmiany paradygmatyczne dokonujące się w pedagogice, w tym także w pedagogice (i edukacji) przedszkolnej. Oznacza to stopniowe dochodzenie do głosu i coraz częstsze (także coraz bardziej pożądane) realizowanie w praktyce założeń humanistycznego podejścia do rozwoju wychowanka. Podkreślana współcześnie wartość podmiotowości w edukacji, w przełożeniu na język praktyki, zaznaczać ma się właśnie w zindywidualizowanym podejściu do dziecięcych doświadczeń, możliwości, potrzeb, dążeń, aspiracji. Starannie stwarzane sytuacje edukacyjne mają więc uwzględniać poziom i dynamikę rozwoju dziecka, tempo nabywanych przez niego sprawności, umiejętności i wiedzy, jego aktualne przeżycia oraz osobiste problemy.
W artykule opisano znaczenie planowania pracy indywidualnej z dzieckiem, co należy uwzględnić przy planowaniu pracy indywidualnej, przedstawiono autorską koncepcję struktury planu indywidualnej pracy z dzieckiem. Artykułowi towarzyszy gotowe narzędzie – przykładowy plan indywidualnej pracy z dzieckiem.