Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 486.62 kb
Id: 434
Planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem
Istnieją co najmniej trzy przesłanki, dla których planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem nabiera dziś wyjątkowo istotnego znaczenia. Po pierwsze są to znaczące zmiany paradygmatyczne dokonujące się w pedagogice, w tym także w pedagogice (i edukacji) przedszkolnej. Oznacza to stopniowe doc... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Istnieją co najmniej trzy przesłanki, dla których planowanie pracy indywidualnej z dzieckiem nabiera dziś wyjątkowo istotnego znaczenia. Po pierwsze są to znaczące zmiany paradygmatyczne dokonujące się w pedagogice, w tym także w pedagogice (i edukacji) przedszkolnej. Oznacza to stopniowe dochodzenie do głosu i coraz częstsze (także coraz bardziej pożądane) realizowanie w praktyce założeń humanistycznego podejścia do rozwoju wychowanka. Podkreślana współcześnie wartość podmiotowości w edukacji, w przełożeniu na język praktyki, zaznaczać ma się właśnie w zindywidualizowanym podejściu do dziecięcych doświadczeń, możliwości, potrzeb, dążeń, aspiracji. Starannie stwarzane sytuacje edukacyjne mają więc uwzględniać poziom i dynamikę rozwoju dziecka, tempo nabywanych przez niego sprawności, umiejętności i wiedzy, jego aktualne przeżycia oraz osobiste problemy.
W artykule opisano znaczenie planowania pracy indywidualnej z dzieckiem, co należy uwzględnić przy planowaniu pracy indywidualnej, przedstawiono autorską koncepcję struktury planu indywidualnej pracy z dzieckiem. Artykułowi towarzyszy gotowe narzędzie – przykładowy plan indywidualnej pracy z dzieckiem.