Kartka z kalendarza na marzec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 1283.94 kb
Stron: 6
Id: 51
Pierwsza pomoc w diagnozie przedszkolnej
Oceniając gotowość dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego, trzeba uwzględnić rozwój wszystkich sfer, tzn. umysłowej, emocjonalnej, społecznej i motorycznej. Rozstrzygając sposoby diagnozowania dojrzałości szkolnej, należy sięgnąć do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej, które re... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
obserwacja i diagnozaprawo oświatoweprzygotowanie do szkoływcześniejszy obowiązek szkolnycykl Zarządzanie przedszkolem
Ostatnio pobierane
Oceniając gotowość dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego, trzeba uwzględnić rozwój wszystkich sfer, tzn. umysłowej, emocjonalnej, społecznej i motorycznej. Rozstrzygając sposoby diagnozowania dojrzałości szkolnej, należy sięgnąć do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej, które reguluje tę kwestię, ale nie wskazuje narzędzia, jakim należy się posługiwać (Rozporządzenie z 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. nr 4, poz.17/2009). Ponadto w przywołanym rozporządzeniu mówi się o „prowadzeniu obserwacji pedagogicznych”, co oznacza, że powinny to być działania prowadzone systematycznie i w dłuższym okresie czasu, a to całkowicie wyklucza np. testy.
W artykule szczegółowo omówiono istotę diagnozy przedszkolnej. Towarzyszy mu zestawienie cech i umiejętności, którymi powinno charakteryzować się dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej oraz gotowe narzędzia:
- kogo obejmuje diagnoza przedszkolna?;
- komentarz do komunikatu w sprawie wydawania informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej;
- dwa przykładowe arkusze, na których można odnotować wyniki badań diagnostycznych, by następnie przekazać je rodzicom.