Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 604.77 kb
Stron: 3
Id: 129

Nazwać bliższą i dalszą rzeczywistość

Edyta Kaczanowska   Grudzień 2010

Ostatnim etapem Odimiennej Metody Nauki Czytania jest „Nazywanie świata”. W tym etapie chodzi o stworzenie takiej sytuacji, w której dziecko nawet przy powolnym rytmie czytania osiągnie radość ze zrozumienia tego, co czyta – podkreśla dr Irena Majchrzak, twórczyni met... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

nauka czytaniaOdimienna Metoda Nauki Czytaniacykl Odimienna Metoda Nauki Czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Ostatnim etapem Odimiennej Metody Nauki Czytania jest „Nazywanie świata”. W tym etapie chodzi o stworzenie takiej sytuacji, w której dziecko nawet przy powolnym rytmie czytania osiągnie radość ze zrozumienia tego, co czyta – podkreśla dr Irena Majchrzak, twórczyni metody. Istotą „Nazywania świata” jest przyporządkowanie odpowiedniego napisu do wszystkiego, co tworzy bliższą i dalszą rzeczywistość.
Irena Majchrzak – autorka Odimiennej Metody Nauki Czytania proponuje, by przygotować zestawy kart (etykietek) będących zbiorem nazw pospolitych zawierający 80-100 wyrazów. Na kartkach powinny się znaleźć nazwy przedmiotów znajdujących się w przedszkolnej sali. Zadaniem dzieci będzie dołożenie kartki z nazwą do właściwego przedmiotu, a później sprawdzenie, czy wszystko zostało dopasowane właściwie. Zabawę tę należy prowadzić codziennie, tak długo, dopóki dzieci wykazują zainteresowanie. Powinny one działać samodzielnie lub ewentualnie naradzać się z kolegą, w miarę możliwości bez bezpośredniej pomocy ze strony nauczyciela.


W artykule znajdziemy m.in. propozycje zabaw z zakresu „Nazywania świata”.