Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Nazwać bliższą i dalszą rzeczywistość

Edyta Kaczanowska   Grudzień 2010

Ostatnim etapem Odimiennej Metody Nauki Czytania jest „Nazywanie świata”. W tym etapie chodzi o stworzenie takiej sytuacji, w której dziecko nawet przy powolnym rytmie czytania osiągnie radość ze zrozumienia tego, co czyta – podkreśla dr Irena Majchrzak, twórczyni met... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Ostatnim etapem Odimiennej Metody Nauki Czytania jest „Nazywanie świata”. W tym etapie chodzi o stworzenie takiej sytuacji, w której dziecko nawet przy powolnym rytmie czytania osiągnie radość ze zrozumienia tego, co czyta – podkreśla dr Irena Majchrzak, twórczyni metody. Istotą „Nazywania świata” jest przyporządkowanie odpowiedniego napisu do wszystkiego, co tworzy bliższą i dalszą rzeczywistość.
Irena Majchrzak – autorka Odimiennej Metody Nauki Czytania proponuje, by przygotować zestawy kart (etykietek) będących zbiorem nazw pospolitych zawierający 80-100 wyrazów. Na kartkach powinny się znaleźć nazwy przedmiotów znajdujących się w przedszkolnej sali. Zadaniem dzieci będzie dołożenie kartki z nazwą do właściwego przedmiotu, a później sprawdzenie, czy wszystko zostało dopasowane właściwie. Zabawę tę należy prowadzić codziennie, tak długo, dopóki dzieci wykazują zainteresowanie. Powinny one działać samodzielnie lub ewentualnie naradzać się z kolegą, w miarę możliwości bez bezpośredniej pomocy ze strony nauczyciela.


W artykule znajdziemy m.in. propozycje zabaw z zakresu „Nazywania świata”.
 

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź