
Nazwać bliższą i dalszą rzeczywistość

Edyta Kaczanowska
zobacz wszystkie artykuły
Ostatnim etapem Odimiennej Metody Nauki Czytania jest „Nazywanie świata”. W tym etapie chodzi o stworzenie takiej sytuacji, w której dziecko nawet przy powolnym rytmie czytania osiągnie radość ze zrozumienia tego, co czyta – podkreśla dr Irena Majchrzak, twórczyni met... więcej
Zobacz również
nauka czytaniaOdimienna Metoda Nauki Czytaniacykl Odimienna Metoda Nauki Czytania
Ostatnim etapem Odimiennej Metody Nauki Czytania jest „Nazywanie świata”. W tym etapie chodzi o stworzenie takiej sytuacji, w której dziecko nawet przy powolnym rytmie czytania osiągnie radość ze zrozumienia tego, co czyta – podkreśla dr Irena Majchrzak, twórczyni metody. Istotą „Nazywania świata” jest przyporządkowanie odpowiedniego napisu do wszystkiego, co tworzy bliższą i dalszą rzeczywistość.
Irena Majchrzak – autorka Odimiennej Metody Nauki Czytania proponuje, by przygotować zestawy kart (etykietek) będących zbiorem nazw pospolitych zawierający 80-100 wyrazów. Na kartkach powinny się znaleźć nazwy przedmiotów znajdujących się w przedszkolnej sali. Zadaniem dzieci będzie dołożenie kartki z nazwą do właściwego przedmiotu, a później sprawdzenie, czy wszystko zostało dopasowane właściwie. Zabawę tę należy prowadzić codziennie, tak długo, dopóki dzieci wykazują zainteresowanie. Powinny one działać samodzielnie lub ewentualnie naradzać się z kolegą, w miarę możliwości bez bezpośredniej pomocy ze strony nauczyciela.
W artykule znajdziemy m.in. propozycje zabaw z zakresu „Nazywania świata”.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.