Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Czy wzrok może mylić? Optyka warta ryzyka! (Wybuchowe Laboratorium)

Anna Krzempek   Marzec 2014

Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się sta... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktycznelist od profesora Ekspertusia (TU) oraz ilustracja przedstawiająca budowę oka (TU).

Białe światło składa się z różnych kolorów, a to co widzimy nie zawsze jest zgodne ze stanem faktycznym. Dziś udamy się w ekscytującą podróż do świata złudzeń i fal świetlnych. A wszystko to podczas zajęć opartych o eksperymenty fizyczne!

Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się stanie, jeśli oddalimy zabawkę od źródła światła? A co się stanie, jeśli ją przybliżymy? Czy możemy tak manipulować światłem, żeby mniejsza zabawka miała na ścianie większy cień, a większa zabawka mniejszy? W jaki sposób musimy ustawić źródło światła? ● Eksperyment 4: Krążek Newtona. Do płyty CD przyklejamy kolorowe części koła: czerwone, pomarańczowe, zielone, żółte, zielone, niebieskie i fioletowe, tak aby płyta przypominała tęczę. Do środka płyty wkładamy kołek (bądź jakikolwiek patyk, który umożliwi nam wprowadzenie krążka w ruch). Wprowadzamy krążek w ruch obrotowy (robimy to bardzo szybko) – przestajemy widzieć kolory. Natomiast, jeśli będziemy powoli kręcić krążkiem, zobaczymy poszczególne kolory. W trakcie szybkiego ruchu obrotowego widzimy, że krążek jest biały. Światło białe składa się z kolorów: czerwonego, pomarańczowego, żółtego, zielonego, niebieskiego i filetowego. W trakcie szybkiego ruchu nasze oko nie potrafi wyodrębnić poszczególnych kolorów, dlatego mamy wrażenie, że krążek jest biały.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!