Czy wzrok może mylić? Optyka warta ryzyka! (Wybuchowe Laboratorium)
Anna Krzempek
Marzec 2014
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się sta... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 2
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się sta... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
zakończenie
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – list od profesora Ekspertusia (TU) oraz ilustracja przedstawiająca budowę oka (TU).
Białe światło składa się z różnych kolorów, a to co widzimy nie zawsze jest zgodne ze stanem faktycznym. Dziś udamy się w ekscytującą podróż do świata złudzeń i fal świetlnych. A wszystko to podczas zajęć opartych o eksperymenty fizyczne!
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się stanie, jeśli oddalimy zabawkę od źródła światła? A co się stanie, jeśli ją przybliżymy? Czy możemy tak manipulować światłem, żeby mniejsza zabawka miała na ścianie większy cień, a większa zabawka mniejszy? W jaki sposób musimy ustawić źródło światła? ● Eksperyment 4: Krążek Newtona. Do płyty CD przyklejamy kolorowe części koła: czerwone, pomarańczowe, zielone, żółte, zielone, niebieskie i fioletowe, tak aby płyta przypominała tęczę. Do środka płyty wkładamy kołek (bądź jakikolwiek patyk, który umożliwi nam wprowadzenie krążka w ruch). Wprowadzamy krążek w ruch obrotowy (robimy to bardzo szybko) – przestajemy widzieć kolory. Natomiast, jeśli będziemy powoli kręcić krążkiem, zobaczymy poszczególne kolory. W trakcie szybkiego ruchu obrotowego widzimy, że krążek jest biały. Światło białe składa się z kolorów: czerwonego, pomarańczowego, żółtego, zielonego, niebieskiego i filetowego. W trakcie szybkiego ruchu nasze oko nie potrafi wyodrębnić poszczególnych kolorów, dlatego mamy wrażenie, że krążek jest biały.
Białe światło składa się z różnych kolorów, a to co widzimy nie zawsze jest zgodne ze stanem faktycznym. Dziś udamy się w ekscytującą podróż do świata złudzeń i fal świetlnych. A wszystko to podczas zajęć opartych o eksperymenty fizyczne!
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się stanie, jeśli oddalimy zabawkę od źródła światła? A co się stanie, jeśli ją przybliżymy? Czy możemy tak manipulować światłem, żeby mniejsza zabawka miała na ścianie większy cień, a większa zabawka mniejszy? W jaki sposób musimy ustawić źródło światła? ● Eksperyment 4: Krążek Newtona. Do płyty CD przyklejamy kolorowe części koła: czerwone, pomarańczowe, zielone, żółte, zielone, niebieskie i fioletowe, tak aby płyta przypominała tęczę. Do środka płyty wkładamy kołek (bądź jakikolwiek patyk, który umożliwi nam wprowadzenie krążka w ruch). Wprowadzamy krążek w ruch obrotowy (robimy to bardzo szybko) – przestajemy widzieć kolory. Natomiast, jeśli będziemy powoli kręcić krążkiem, zobaczymy poszczególne kolory. W trakcie szybkiego ruchu obrotowego widzimy, że krążek jest biały. Światło białe składa się z kolorów: czerwonego, pomarańczowego, żółtego, zielonego, niebieskiego i filetowego. W trakcie szybkiego ruchu nasze oko nie potrafi wyodrębnić poszczególnych kolorów, dlatego mamy wrażenie, że krążek jest biały.
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz