Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 398.14 kb
Stron: 2
Id: 4036
Wielkość: 398.14 kb
Stron: 2
Id: 4036
Czy wzrok może mylić? Optyka warta ryzyka! (Wybuchowe Laboratorium)
Anna Krzempek
Marzec 2014
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się sta... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się sta... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – list od profesora Ekspertusia (TU) oraz ilustracja przedstawiająca budowę oka (TU).
Białe światło składa się z różnych kolorów, a to co widzimy nie zawsze jest zgodne ze stanem faktycznym. Dziś udamy się w ekscytującą podróż do świata złudzeń i fal świetlnych. A wszystko to podczas zajęć opartych o eksperymenty fizyczne!
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się stanie, jeśli oddalimy zabawkę od źródła światła? A co się stanie, jeśli ją przybliżymy? Czy możemy tak manipulować światłem, żeby mniejsza zabawka miała na ścianie większy cień, a większa zabawka mniejszy? W jaki sposób musimy ustawić źródło światła? ● Eksperyment 4: Krążek Newtona. Do płyty CD przyklejamy kolorowe części koła: czerwone, pomarańczowe, zielone, żółte, zielone, niebieskie i fioletowe, tak aby płyta przypominała tęczę. Do środka płyty wkładamy kołek (bądź jakikolwiek patyk, który umożliwi nam wprowadzenie krążka w ruch). Wprowadzamy krążek w ruch obrotowy (robimy to bardzo szybko) – przestajemy widzieć kolory. Natomiast, jeśli będziemy powoli kręcić krążkiem, zobaczymy poszczególne kolory. W trakcie szybkiego ruchu obrotowego widzimy, że krążek jest biały. Światło białe składa się z kolorów: czerwonego, pomarańczowego, żółtego, zielonego, niebieskiego i filetowego. W trakcie szybkiego ruchu nasze oko nie potrafi wyodrębnić poszczególnych kolorów, dlatego mamy wrażenie, że krążek jest biały.
Białe światło składa się z różnych kolorów, a to co widzimy nie zawsze jest zgodne ze stanem faktycznym. Dziś udamy się w ekscytującą podróż do świata złudzeń i fal świetlnych. A wszystko to podczas zajęć opartych o eksperymenty fizyczne!
Przykładowe eksperymenty: ● Eksperyment 3: Zabawy ze światłem. Eksperyment przeprowadzamy w zaciemnionym pomieszczeniu. Każde dziecko wybiera dwie zabawki – większą i mniejszą. Światło z latarki kierujemy na ścianę i ustawiamy zabawki w taki sposób, by ich cienie pojawiły się na ścianie. Co się stanie, jeśli oddalimy zabawkę od źródła światła? A co się stanie, jeśli ją przybliżymy? Czy możemy tak manipulować światłem, żeby mniejsza zabawka miała na ścianie większy cień, a większa zabawka mniejszy? W jaki sposób musimy ustawić źródło światła? ● Eksperyment 4: Krążek Newtona. Do płyty CD przyklejamy kolorowe części koła: czerwone, pomarańczowe, zielone, żółte, zielone, niebieskie i fioletowe, tak aby płyta przypominała tęczę. Do środka płyty wkładamy kołek (bądź jakikolwiek patyk, który umożliwi nam wprowadzenie krążka w ruch). Wprowadzamy krążek w ruch obrotowy (robimy to bardzo szybko) – przestajemy widzieć kolory. Natomiast, jeśli będziemy powoli kręcić krążkiem, zobaczymy poszczególne kolory. W trakcie szybkiego ruchu obrotowego widzimy, że krążek jest biały. Światło białe składa się z kolorów: czerwonego, pomarańczowego, żółtego, zielonego, niebieskiego i filetowego. W trakcie szybkiego ruchu nasze oko nie potrafi wyodrębnić poszczególnych kolorów, dlatego mamy wrażenie, że krążek jest biały.
Ostatnio pobierane
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
PDF
PDF