
Wczesnowiosenny koncert (scenariusz zajęć dla 2-, 3-latków)
Gabriela Gąsienica
Luty 2014
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Co grać może? Zabawa twórcza – próby wydobywania dźwięku z przedmiotów codziennego użytku; odnajdywanie dźwięków przy pomocy „instrumentów”, które znajdują się w otoczeniu dziecka – stolik, klocki, zabawki, podłoga, ściana, kartka papieru, własne ciało. Nauczy... więcej
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Co grać może? Zabawa twórcza – próby wydobywania dźwięku z przedmiotów codziennego użytku; odnajdywanie dźwięków przy pomocy „instrumentów”, które znajdują się w otoczeniu dziecka – stolik, klocki, zabawki, podłoga, ściana, kartka papieru, własne ciało. Nauczy... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 2
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
- sylwety do teatrzyku kukiełkowego „Baśń o ziemnych ludkach” J. Ejsmond – znajdziesz je TU;
- fotografie obrazujące zmiany zachodzące w przyrodzie – TU.
Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
- oglądają w skupieniu teatrzyk;
- biorą czynny udział w rozmowie inspirowanej baśnią;
- podejmują próby opisania krajobrazu wczesnowiosennego;
- dzielą się własnymi spostrzeżeniami, uwagami, doświadczeniami;
- prowadzą obserwacje przyrodnicze;
- biorą udział w zabawie logopedycznej i ruchowej;
- naśladują ruchy i gesty nauczyciela;
- podejmują próby improwizowania ruchem;
- próbują wydobyć dźwięk z przedmiotów z najbliższego otoczenia;
- podejmują próbę odkrycia „instrumentów” oraz wykonania instrumentu;
- manipulują drobnymi przedmiotami;
- porządkują miejsce pracy po zakończeniu zadania;
- grają na zrobionym przez siebie instrumencie;
- reagują na gesty nauczyciela – dyrygenta.