Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 468.62 kb
Stron: 4
Id: 3963

Wczesnowiosenny koncert (scenariusz zajęć dla 2-, 3-latków)

Gabriela Gąsienica   Luty 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Co grać może? Zabawa twórcza – próby wydobywania dźwięku z przedmiotów codziennego użytku; odnajdywanie dźwięków przy pomocy „instrumentów”, które znajdują się w otoczeniu dziecka – stolik, klocki, zabawki, podłoga, ściana, kartka papieru, własne ciało. Nauczy... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulatekEdyta Gruszczyk-KolczyńskaEwa Zielińskamuzykascenariusz zajęćtrzylatekwiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety do teatrzyku kukiełkowego „Baśń o ziemnych ludkach” J. Ejsmond – znajdziesz je TU;
  • fotografie obrazujące zmiany zachodzące w przyrodzieTU.
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • oglądają w skupieniu teatrzyk;
  • biorą czynny udział w rozmowie inspirowanej baśnią;
  • podejmują próby opisania krajobrazu wczesnowiosennego;
  • dzielą się własnymi spostrzeżeniami, uwagami, doświadczeniami;
  • prowadzą obserwacje przyrodnicze;
  • biorą udział w zabawie logopedycznej i ruchowej;
  • naśladują ruchy i gesty nauczyciela;
  • podejmują próby improwizowania ruchem;
  • próbują wydobyć dźwięk z przedmiotów z najbliższego otoczenia;
  • podejmują próbę odkrycia „instrumentów” oraz wykonania instrumentu;
  • manipulują drobnymi przedmiotami;
  • porządkują miejsce pracy po zakończeniu zadania;
  • grają na zrobionym przez siebie instrumencie;
  • reagują na gesty nauczyciela – dyrygenta.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Co grać może? Zabawa twórcza – próby wydobywania dźwięku z przedmiotów codziennego użytku; odnajdywanie dźwięków przy pomocy „instrumentów”, które znajdują się w otoczeniu dziecka – stolik, klocki, zabawki, podłoga, ściana, kartka papieru, własne ciało. Nauczyciel zwraca uwagę na to, że wiosnę można nie tylko zobaczyć, ale też usłyszeć… Słyszymy np. klekotanie bociana, kapiące z dachu krople z topniejących sopli, szeleszczący wietrzyk – to wszystko tworzy „wiosenną muzykę”. Spróbujemy stworzyć muzykę naszej grupy, która obudzi Panią Wiosnę i zachęci ją do szybkiego przyjścia. Każde dziecko ma za zadanie znaleźć coś, co „gra” (np. dwa drewniane klocki mogą stukać jak dzięcioł, kartki/gazeta – szeleszczą jak wiatr, dwie kredki mogą naśladować spadające krople). Uwaga! Jeśli przeprowadzamy tego typu zabawę po raz pierwszy, to warto dzieciom przygotować kilka propozycji – zgromadzić je na dywanie, tak by każdy wybrał coś dla siebie – im więcej zajęć tego typu, tym większa inwencja dzieci! Potrafi ą znaleźć takie rozwiązania, o których dorosły nawet nie pomyśli.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania