Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza na maj
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 623.15 kb
Stron: 3
Id: 3952
Wielkość: 623.15 kb
Stron: 3
Id: 3952
Smocze humory (zajęcia inspirowane bajką)
Edyta Kaczanowska
Luty 2014
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Uczuciowe zgadywanie. Zastanówmy się teraz, co mogły czuć postacie występujące w legendzie o smoku wawelskim. Pomogą nam fotografie twarzy. Nauczycielka rozkłada sylwety twarzy, wyrażające wybrane stany emocjonalne: radość, smutek, złość, podejrzliwość, zadowole... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 2
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Uczuciowe zgadywanie. Zastanówmy się teraz, co mogły czuć postacie występujące w legendzie o smoku wawelskim. Pomogą nam fotografie twarzy. Nauczycielka rozkłada sylwety twarzy, wyrażające wybrane stany emocjonalne: radość, smutek, złość, podejrzliwość, zadowole... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 2
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Legenda o smoku wawelskim zazwyczaj wywołuje żywe reakcje dzieci i znakomicie nadaje się do podjęcia tematyki związanej z emocjami. Opracowując scenariusz zajęć na bazie tej legendy, inspirowałam się metodami pedagogiki zabawy. Zastosowałam formę zadaniową nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- fotografie twarzy wyrażających różne stany emocjonalne - znajdziesz je TU;
- szablon czterogłowego smoka do zabawy plastycznej - TU;
- plakaty „Uczuciowy smok" oraz „Wawel", które zostały dołączone do bieżącego numeru miesięcznika - TU oraz TU możesz je zobaczyć.
Legenda o smoku wawelskim zazwyczaj wywołuje żywe reakcje dzieci i znakomicie nadaje się do podjęcia tematyki związanej z emocjami. Opracowując scenariusz zajęć na bazie tej legendy, inspirowałam się metodami pedagogiki zabawy. Zastosowałam formę zadaniową nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- uważne oglądanie inscenizacji kukiełkowej;
- wysnucie morału legendy o smoku wawelskim;
- wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
- określenie stanów emocjonalnych postaci z legendy o smoku wawelskim;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych stanów emocjonalnych;
- odzwierciedlanie określonych stanów emocjonalnych za pomocą mimiki i ekspresji ruchowej;
- wyrażanie emocji adekwatnych do opisanych sytuacji oraz ustalonego oznaczenia kolorystycznego i pogodowego;
- opisywanie sytuacji adekwatnych do określonych stanów emocjonalnych;
- rysowanie min odzwierciedlających wybrane stany emocjonalne;
- współdziałanie i współpraca.