
Smocze humory (zajęcia inspirowane bajką)
Edyta Kaczanowska
Luty 2014
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Uczuciowe zgadywanie. Zastanówmy się teraz, co mogły czuć postacie występujące w legendzie o smoku wawelskim. Pomogą nam fotografie twarzy. Nauczycielka rozkłada sylwety twarzy, wyrażające wybrane stany emocjonalne: radość, smutek, złość, podejrzliwość, zadowole... więcej
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Uczuciowe zgadywanie. Zastanówmy się teraz, co mogły czuć postacie występujące w legendzie o smoku wawelskim. Pomogą nam fotografie twarzy. Nauczycielka rozkłada sylwety twarzy, wyrażające wybrane stany emocjonalne: radość, smutek, złość, podejrzliwość, zadowole... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 2
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Legenda o smoku wawelskim zazwyczaj wywołuje żywe reakcje dzieci i znakomicie nadaje się do podjęcia tematyki związanej z emocjami. Opracowując scenariusz zajęć na bazie tej legendy, inspirowałam się metodami pedagogiki zabawy. Zastosowałam formę zadaniową nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- fotografie twarzy wyrażających różne stany emocjonalne - znajdziesz je TU;
- szablon czterogłowego smoka do zabawy plastycznej - TU;
- plakaty „Uczuciowy smok" oraz „Wawel", które zostały dołączone do bieżącego numeru miesięcznika - TU oraz TU możesz je zobaczyć.
Legenda o smoku wawelskim zazwyczaj wywołuje żywe reakcje dzieci i znakomicie nadaje się do podjęcia tematyki związanej z emocjami. Opracowując scenariusz zajęć na bazie tej legendy, inspirowałam się metodami pedagogiki zabawy. Zastosowałam formę zadaniową nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- uważne oglądanie inscenizacji kukiełkowej;
- wysnucie morału legendy o smoku wawelskim;
- wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
- określenie stanów emocjonalnych postaci z legendy o smoku wawelskim;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych stanów emocjonalnych;
- odzwierciedlanie określonych stanów emocjonalnych za pomocą mimiki i ekspresji ruchowej;
- wyrażanie emocji adekwatnych do opisanych sytuacji oraz ustalonego oznaczenia kolorystycznego i pogodowego;
- opisywanie sytuacji adekwatnych do określonych stanów emocjonalnych;
- rysowanie min odzwierciedlających wybrane stany emocjonalne;
- współdziałanie i współpraca.