Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 583.27 kb
Stron: 5
Id: 4109
Wielkość: 583.27 kb
Stron: 5
Id: 4109
Natura nie znosi próżni (Święto Wiatru Halnego)
Magdalena Oleksy-Zborowska
Kwiecień 2014
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem at... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 5
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem at... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 5
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem atlasów. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Co to są góry, co to są Beskidy? • Jak daleko mamy na mapie od naszego miasta/wsi w Beskidy? ● Beskidzkie krajobrazy. Oglądanie na fotografiach krajobrazu typowego dla Beskidu Żywieckiego, swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Czym różnią się Beskidy/góry od naszego miasta/wsi? • Co jest u nas, a tam nie ma? • Co jest w Beskidach, a nie ma tego u nas?
- gotowe litery, napisy i ilustracje obrazujące zmysły – znajdziesz je TU;
- fotografie krajobrazu Beskidu Żywieckiego oraz gaiku (maiku) – TU;
- ilustracje przedstawiające strój górali żywieckich – TU;
- podkłady do piosenek regionalnych „Hej, leci sarna” (TU) oraz „Gaiczek zielony” (TU).
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem atlasów. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Co to są góry, co to są Beskidy? • Jak daleko mamy na mapie od naszego miasta/wsi w Beskidy? ● Beskidzkie krajobrazy. Oglądanie na fotografiach krajobrazu typowego dla Beskidu Żywieckiego, swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Czym różnią się Beskidy/góry od naszego miasta/wsi? • Co jest u nas, a tam nie ma? • Co jest w Beskidach, a nie ma tego u nas?
