Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 583.27 kb
Stron: 5
Id: 4109

Natura nie znosi próżni (Święto Wiatru Halnego)

Magdalena Oleksy-Zborowska   Kwiecień 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem at... więcej
Pobierz

Zobacz również

czterolatekedukacja przyrodniczaedukacja regionalnainteligencje wielorakiepięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Edukacja regionalna i międzykulturowa

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • gotowe litery, napisy i ilustracje obrazujące zmysły – znajdziesz je TU;
  • fotografie krajobrazu Beskidu Żywieckiego oraz gaiku (maiku) – TU;
  • ilustracje przedstawiające strój górali żywieckich – TU;
  • podkłady do piosenek regionalnych „Hej, leci sarna” (TU) oraz „Gaiczek zielony” (TU).
Bazuje na koncepcji inteligencji wielorakich. Jest to rozbudowana propozycja, do realizacji podczas kilku dni aktywności. Za główny cel zajęć obrano budzenie zainteresowania zagadnieniami przyrodniczymi (wiatr) i zapoznanie z kulturą Beskidu Żywieckiego.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem atlasów. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Co to są góry, co to są Beskidy? • Jak daleko mamy na mapie od naszego miasta/wsi w Beskidy? ● Beskidzkie krajobrazy. Oglądanie na fotografiach krajobrazu typowego dla Beskidu Żywieckiego, swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Czym różnią się Beskidy/góry od naszego miasta/wsi? • Co jest u nas, a tam nie ma? • Co jest w Beskidach, a nie ma tego u nas?

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania