
Natura nie znosi próżni (Święto Wiatru Halnego)
Magdalena Oleksy-Zborowska
Kwiecień 2014
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem at... więcej
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem at... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 5
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem atlasów. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Co to są góry, co to są Beskidy? • Jak daleko mamy na mapie od naszego miasta/wsi w Beskidy? ● Beskidzkie krajobrazy. Oglądanie na fotografiach krajobrazu typowego dla Beskidu Żywieckiego, swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Czym różnią się Beskidy/góry od naszego miasta/wsi? • Co jest u nas, a tam nie ma? • Co jest w Beskidach, a nie ma tego u nas?
- gotowe litery, napisy i ilustracje obrazujące zmysły – znajdziesz je TU;
- fotografie krajobrazu Beskidu Żywieckiego oraz gaiku (maiku) – TU;
- ilustracje przedstawiające strój górali żywieckich – TU;
- podkłady do piosenek regionalnych „Hej, leci sarna” (TU) oraz „Gaiczek zielony” (TU).
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Beskidy. Zaznaczanie na geograficznej mapie Polski miejsca, gdzie leżą Beskidy, wskazanie jako punktu odniesienia miejsca zamieszkania dzieci. W wypadku braku w przedszkolu ściennej mapy fizycznej Polski można także przeprowadzić to ćwiczenie z wykorzystaniem atlasów. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Co to są góry, co to są Beskidy? • Jak daleko mamy na mapie od naszego miasta/wsi w Beskidy? ● Beskidzkie krajobrazy. Oglądanie na fotografiach krajobrazu typowego dla Beskidu Żywieckiego, swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Czym różnią się Beskidy/góry od naszego miasta/wsi? • Co jest u nas, a tam nie ma? • Co jest w Beskidach, a nie ma tego u nas?