Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 474.02 kb
Id: 4034

Na świecie żyła sobie kurka… - czyli jak pracować metodą Storyline

Agnieszka Czeglik   Marzec 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu z... więcej
Pobierz

Zobacz również

bajkaedukacja czytelniczaedukacja przyrodniczametody aktywnescenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • karty pracy i szablony ze zwierzętami oraz tematyczne kolorowanki – znajdziesz je TU;
  • odgłosy zwierząt wiejskich w formacie mp3 (gęsi, indyk, kaczka, kogut, koń, krowa, kura, owca, pies) – TU;
  • fotografie kurnika oraz zwierząt wiejskich TU;
  • podkład do piosenki „Trzy kurki” – TU;
  • plakat tematyczny „W schronisku”, który został dołączony do bieżącego numeru – TU możesz go zobaczyć.
Metoda Storyline zwana jest inaczej metodą opowieści wychowawczej, metodą tematu lub szkocką – ponieważ została opracowana ponad 20 lat temu w Szkocji przez Steve’a Bella. Jest oparta na wątku historyjki, tworzącej bazę dla przestrzeni edukacyjnej. Więcej na temat Storyline można przeczytać w BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 6.141/2013 oraz nr 1.148/2014.

Scenariusz został podzielony na kilka epizodów, opartych o różnorodne aktywności dzieci. To bogaty materiał, którego realizacja będzie ciekawym doświadczeniem zarówno dla dzieci, jak i dla nauczyciela.

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu zorganizować wycieczkę do schroniska dla całej grupy. ● Bieg z jajkiem. Zabawa ruchowo-zręcznościowa – nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Każde dziecko otrzymuje dużą łyżkę do zupy. Pierwsze dziecko biegnie z jajkiem na łyżce, pokonując slalom, następnie przekazuje rekwizyt drugiej osobie (zmiana za wyznaczoną linią). Wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza poprawnie wykona zadanie (jajko powinno być wcześniej ugotowane na twardo). ● Podwórkowe rozmowy. Dzieci siadają na krzesełkach w kręgu, nauczyciel wręcza im sylwety z mieszkańcami wsi: kura, gęś, kaczka itp. (gotowe pomoce dydaktyczne możesz pobrać ze strony www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl). W trakcie zabawy kolejno wywoływane zwierzęta zamieniają się miejscami. Podczas zamiany dzieci wydają odgłosy charakterystyczne dla kur (ko, ko), gęsi (gę, gę), kaczek (kwa, kwa).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania