Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 474.02 kb
Id: 4034

Na świecie żyła sobie kurka… - czyli jak pracować metodą Storyline

Agnieszka Czeglik   Marzec 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu z... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 3

Zobacz również

bajkaedukacja czytelniczaedukacja przyrodniczametody aktywnescenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • karty pracy i szablony ze zwierzętami oraz tematyczne kolorowanki – znajdziesz je TU;
  • odgłosy zwierząt wiejskich w formacie mp3 (gęsi, indyk, kaczka, kogut, koń, krowa, kura, owca, pies) – TU;
  • fotografie kurnika oraz zwierząt wiejskich TU;
  • podkład do piosenki „Trzy kurki” – TU;
  • plakat tematyczny „W schronisku”, który został dołączony do bieżącego numeru – TU możesz go zobaczyć.
Metoda Storyline zwana jest inaczej metodą opowieści wychowawczej, metodą tematu lub szkocką – ponieważ została opracowana ponad 20 lat temu w Szkocji przez Steve’a Bella. Jest oparta na wątku historyjki, tworzącej bazę dla przestrzeni edukacyjnej. Więcej na temat Storyline można przeczytać w BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 6.141/2013 oraz nr 1.148/2014.

Scenariusz został podzielony na kilka epizodów, opartych o różnorodne aktywności dzieci. To bogaty materiał, którego realizacja będzie ciekawym doświadczeniem zarówno dla dzieci, jak i dla nauczyciela.

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu zorganizować wycieczkę do schroniska dla całej grupy. ● Bieg z jajkiem. Zabawa ruchowo-zręcznościowa – nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Każde dziecko otrzymuje dużą łyżkę do zupy. Pierwsze dziecko biegnie z jajkiem na łyżce, pokonując slalom, następnie przekazuje rekwizyt drugiej osobie (zmiana za wyznaczoną linią). Wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza poprawnie wykona zadanie (jajko powinno być wcześniej ugotowane na twardo). ● Podwórkowe rozmowy. Dzieci siadają na krzesełkach w kręgu, nauczyciel wręcza im sylwety z mieszkańcami wsi: kura, gęś, kaczka itp. (gotowe pomoce dydaktyczne możesz pobrać ze strony www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl). W trakcie zabawy kolejno wywoływane zwierzęta zamieniają się miejscami. Podczas zamiany dzieci wydają odgłosy charakterystyczne dla kur (ko, ko), gęsi (gę, gę), kaczek (kwa, kwa).