Na świecie żyła sobie kurka… - czyli jak pracować metodą Storyline
Agnieszka Czeglik
Marzec 2014
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu z... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 3
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu z... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
zakończenie
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Scenariusz został podzielony na kilka epizodów, opartych o różnorodne aktywności dzieci. To bogaty materiał, którego realizacja będzie ciekawym doświadczeniem zarówno dla dzieci, jak i dla nauczyciela.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu zorganizować wycieczkę do schroniska dla całej grupy. ● Bieg z jajkiem. Zabawa ruchowo-zręcznościowa – nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Każde dziecko otrzymuje dużą łyżkę do zupy. Pierwsze dziecko biegnie z jajkiem na łyżce, pokonując slalom, następnie przekazuje rekwizyt drugiej osobie (zmiana za wyznaczoną linią). Wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza poprawnie wykona zadanie (jajko powinno być wcześniej ugotowane na twardo). ● Podwórkowe rozmowy. Dzieci siadają na krzesełkach w kręgu, nauczyciel wręcza im sylwety z mieszkańcami wsi: kura, gęś, kaczka itp. (gotowe pomoce dydaktyczne możesz pobrać ze strony www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl). W trakcie zabawy kolejno wywoływane zwierzęta zamieniają się miejscami. Podczas zamiany dzieci wydają odgłosy charakterystyczne dla kur (ko, ko), gęsi (gę, gę), kaczek (kwa, kwa).
- karty pracy i szablony ze zwierzętami oraz tematyczne kolorowanki – znajdziesz je TU;
- odgłosy zwierząt wiejskich w formacie mp3 (gęsi, indyk, kaczka, kogut, koń, krowa, kura, owca, pies) – TU;
- fotografie kurnika oraz zwierząt wiejskich – TU;
- podkład do piosenki „Trzy kurki” – TU;
- plakat tematyczny „W schronisku”, który został dołączony do bieżącego numeru – TU możesz go zobaczyć.
Scenariusz został podzielony na kilka epizodów, opartych o różnorodne aktywności dzieci. To bogaty materiał, którego realizacja będzie ciekawym doświadczeniem zarówno dla dzieci, jak i dla nauczyciela.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Schronisko dla zwierząt. Grupa podczas odpowiedzi na pytania kluczowe rozmawia o schroniskach dla zwierząt i podejmuje np. decyzje zbiórki karmy lub kocyków dla najbliższego schroniska. Zebrane dary może zawieźć chętny rodzic lub można w następnym tygodniu zorganizować wycieczkę do schroniska dla całej grupy. ● Bieg z jajkiem. Zabawa ruchowo-zręcznościowa – nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Każde dziecko otrzymuje dużą łyżkę do zupy. Pierwsze dziecko biegnie z jajkiem na łyżce, pokonując slalom, następnie przekazuje rekwizyt drugiej osobie (zmiana za wyznaczoną linią). Wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza poprawnie wykona zadanie (jajko powinno być wcześniej ugotowane na twardo). ● Podwórkowe rozmowy. Dzieci siadają na krzesełkach w kręgu, nauczyciel wręcza im sylwety z mieszkańcami wsi: kura, gęś, kaczka itp. (gotowe pomoce dydaktyczne możesz pobrać ze strony www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl). W trakcie zabawy kolejno wywoływane zwierzęta zamieniają się miejscami. Podczas zamiany dzieci wydają odgłosy charakterystyczne dla kur (ko, ko), gęsi (gę, gę), kaczek (kwa, kwa).
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz