Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 408.51 kb
Stron: 4
Id: 4029

Kurczątka żółciutkie (scenariusz zajęć dla 2-, 3-latków)

Gabriela Gąsienica   Marzec 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Gdzie jest kurczaczek? Zabawa doskonaląca umiejętność nazywania/określania stosunków przestrzennych – nauczyciel pokazuje dziecku ilustracje (po jednej) przedstawiające kurę i kurczątko. Opowiada krótką historię o tym, jak mama-kwoka bawi się z kurczątkami ... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulatekEdyta Gruszczyk-KolczyńskaEwa Zielińskamatematykascenariusz zajęćtrzylatekwiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje z kurą, kogutem i kurczątkami ilustrujące treść wiersza – znajdziesz je TU;
  • ilustracje do zabawy związanej z kształtowaniem orientacji w przestrzeni – TU;
  • fotografie ptaków gospodarskichTU.
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • słuchają w skupieniu wiersza;
  • biorą czynny udział w rozmowie inspirowanej wierszem;
  • naśladują odgłosy: ko, ko, ko; pi, pi, pi; kukuryku;
  • oceniają „na oko” liczbę kurczaczków, podejmują próby liczenia przedmiotów;
  • biorą udział w zabawie ruchowej;
  • naśladują ruch nauczyciela lub tworzą własne improwizacje ruchowe;
  • starają się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych;
  • biorą udział w zabawie słuchowej;
  • podejmują próby określenia cechy przedmiotu;
  • podejmują próby odszukania w sali przedmiotów, które spełniają dane kryterium;
  • wykonują kurczaczka z płatków kosmetycznych;
  • wykonują masaż piórkiem według instrukcji nauczyciela;
  • potrafi ą prosić o pomoc;
  • porządkują miejsce pracy po zakończeniu zadania.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Gdzie jest kurczaczek? Zabawa doskonaląca umiejętność nazywania/określania stosunków przestrzennych – nauczyciel pokazuje dziecku ilustracje (po jednej) przedstawiające kurę i kurczątko. Opowiada krótką historię o tym, jak mama-kwoka bawi się z kurczątkami – ich ulubioną zabawą jest zabawa w chowanego. Nauczyciel mówi dziecku, by przyglądnęło się dokładnie ilustracji i powiedziało, gdzie tym razem ukrył się kurczaczek (dziecko określa stosunek kurczątka względem mamy, używając określeń: na, pod, obok, przed, za). b) Śpiewające kurczaczki i ich przyjaciele. Zabawa ortofoniczna – nauczyciel pokazuje dzieciom ilustracje, na których przedstawione są: kura, kogut, kurczątko, kaczątko, gąska, mały indyk. Kurczątka bardzo lubią śpiewać, często do wspólnej zabawy zapraszają swoich przyjaciół, czyli kaczuszki, gąski i indyczki, a czasami bawią się z mamą i tatą. Nauczyciel pyta dzieci, czy wiedzą, jak „śpiewają” te zwierzątka. Dzieci prezentują swoje propozycje, po czym wszyscy wspólnie ustalają, jaki sposób „mówienia” będzie najbardziej odpowiedni dla zwierzątek z kolejnych ilustracji (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania