Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 507.54 kb
Stron: 2
Id: 3927

Co w zimie robią wrony? (scenariusz zajęć)

Barbara Danecka   Styczeń 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Zimowi goście. Nauczyciel zapowiada, że zbliżają się goście i daje dzieciom lunetę (obrazek z wronami zwinięty w rulon i spięty gumką, tak by zaglądając do środka, dało się dostrzec wrony), prosząc, by spróbowały dostrzec, kto to taki. Po odgadnięciu nauczyci... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.
Pomoce dydaktyczne 5

Zobacz również

edukacja przyrodniczascenariusz zajęćtwórczośćzima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Scenariuszowi zajęć towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie wron – znajdziesz je TU;
  • ilustracja do zabawy – TU;
  • głosy wronTU;
  • plakat tematyczny „Pomagamy ptakom”, który został dołączony do bieżącego numeru miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Uprzejmie informujemy, że w treść scenariusza autorstwa B. Daneckiej wkrad się błąd. Omyłkowo została w nim zamieszczona piosenka "Siadła wrona" autorstwa M. Brody-Bajak zamiast piosenki "Wrona" autorstwa B. Daneckiej. Aby umożliwić właściwe wykorzystanie scenariusza - poniżej publikujemy podkłady do obu piosenek (wraz z zapisem nutowym i tekstem). Za zaistniałą pomyłkę - przepraszamy.
  • TU znajdziesz podkład do piosenki "Wrona" B. Daneckiej
  • TU znajdziesz podkład do piosenki "Siadła wrona" M. Brody-Bajak
W scenariuszu uwzględniono następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • wymienia cechy rozpoznawcze wrony szarej i czarnowrona;
  • naśladuje odgłosy wydawane przez wronę;
  • nazywa porę roku odpowiednio do obserwowanych na obrazku zjawisk;
  • rozpoznaje różnice pomiędzy słuchanymi utworami, w umówiony sposób reagując na sygnał muzyczny;
  • naśladuje ruchem lecącego ptaka;
  • słucha piosenki i odpowiada na pytania dotyczące jej tekstu;
  • śpiewa piosenkę „Siadła wrona”;
  • wie, w jaki sposób człowiek może chronić zwierzęta i pomóc im np. przetrwać zimę;
  • wypełnia kartę pracy.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Zimowi goście. Nauczyciel zapowiada, że zbliżają się goście i daje dzieciom lunetę (obrazek z wronami zwinięty w rulon i spięty gumką, tak by zaglądając do środka, dało się dostrzec wrony), prosząc, by spróbowały dostrzec, kto to taki. Po odgadnięciu nauczyciel rozmawia z dziećmi o ptakach z ilustracji i na fotografiach: • Jak nazywają się ptaki z obrazka? • Po czym możemy rozpoznać, że są to wrony? (tu można porozmawiać też o różnicach w ubarwieniu wron siwych i czarnowronów) • Jakie odgłosy wydaje wrona? • Jaka pora roku jest na obrazku i fotografiach? Po czym możemy to rozpoznać?

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania