Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 507.54 kb
Stron: 2
Id: 3927

Co w zimie robią wrony? (scenariusz zajęć)

Barbara Danecka   Styczeń 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Zimowi goście. Nauczyciel zapowiada, że zbliżają się goście i daje dzieciom lunetę (obrazek z wronami zwinięty w rulon i spięty gumką, tak by zaglądając do środka, dało się dostrzec wrony), prosząc, by spróbowały dostrzec, kto to taki. Po odgadnięciu nauczyci... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczascenariusz zajęćtwórczośćzima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Scenariuszowi zajęć towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie wron – znajdziesz je TU;
  • ilustracja do zabawy – TU;
  • głosy wronTU;
  • plakat tematyczny „Pomagamy ptakom”, który został dołączony do bieżącego numeru miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Uprzejmie informujemy, że w treść scenariusza autorstwa B. Daneckiej wkrad się błąd. Omyłkowo została w nim zamieszczona piosenka "Siadła wrona" autorstwa M. Brody-Bajak zamiast piosenki "Wrona" autorstwa B. Daneckiej. Aby umożliwić właściwe wykorzystanie scenariusza - poniżej publikujemy podkłady do obu piosenek (wraz z zapisem nutowym i tekstem). Za zaistniałą pomyłkę - przepraszamy.
  • TU znajdziesz podkład do piosenki "Wrona" B. Daneckiej
  • TU znajdziesz podkład do piosenki "Siadła wrona" M. Brody-Bajak
W scenariuszu uwzględniono następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • wymienia cechy rozpoznawcze wrony szarej i czarnowrona;
  • naśladuje odgłosy wydawane przez wronę;
  • nazywa porę roku odpowiednio do obserwowanych na obrazku zjawisk;
  • rozpoznaje różnice pomiędzy słuchanymi utworami, w umówiony sposób reagując na sygnał muzyczny;
  • naśladuje ruchem lecącego ptaka;
  • słucha piosenki i odpowiada na pytania dotyczące jej tekstu;
  • śpiewa piosenkę „Siadła wrona”;
  • wie, w jaki sposób człowiek może chronić zwierzęta i pomóc im np. przetrwać zimę;
  • wypełnia kartę pracy.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Zimowi goście. Nauczyciel zapowiada, że zbliżają się goście i daje dzieciom lunetę (obrazek z wronami zwinięty w rulon i spięty gumką, tak by zaglądając do środka, dało się dostrzec wrony), prosząc, by spróbowały dostrzec, kto to taki. Po odgadnięciu nauczyciel rozmawia z dziećmi o ptakach z ilustracji i na fotografiach: • Jak nazywają się ptaki z obrazka? • Po czym możemy rozpoznać, że są to wrony? (tu można porozmawiać też o różnicach w ubarwieniu wron siwych i czarnowronów) • Jakie odgłosy wydaje wrona? • Jaka pora roku jest na obrazku i fotografiach? Po czym możemy to rozpoznać?

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania