Co by było, gdyby nie było ognia?
Magdalena Oleksy-Zborowska
Maj 2014
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 3
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
czterolatekedukacja międzykulturowaedukacja przyrodniczainteligencje wielorakiepięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?
- historyjka obrazkowa do mitu o Prometeuszu – znajdziesz ją TU;
- fotografie obrazujące, do czego potrzebny jest ogień – TU;
- gotowe elementy do zaproponowanych zadań – TU.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz