Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 669.7 kb
Stron: 4
Id: 4202
Wielkość: 669.7 kb
Stron: 4
Id: 4202
Co by było, gdyby nie było ognia?
Magdalena Oleksy-Zborowska
Maj 2014
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?
- historyjka obrazkowa do mitu o Prometeuszu – znajdziesz ją TU;
- fotografie obrazujące, do czego potrzebny jest ogień – TU;
- gotowe elementy do zaproponowanych zadań – TU.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?
Zobacz również
czterolatekedukacja międzykulturowaedukacja przyrodniczainteligencje wielorakiepięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek
Ostatnio pobierane
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
PDF
PDF
PDF