
Co by było, gdyby nie było ognia?
Magdalena Oleksy-Zborowska
Maj 2014
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 3
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?
- historyjka obrazkowa do mitu o Prometeuszu – znajdziesz ją TU;
- fotografie obrazujące, do czego potrzebny jest ogień – TU;
- gotowe elementy do zaproponowanych zadań – TU.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?