Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Co by było, gdyby nie było ognia?

Magdalena Oleksy-Zborowska   Maj 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • historyjka obrazkowa do mitu o Prometeuszu – znajdziesz ją TU;
  • fotografie obrazujące, do czego potrzebny jest ogień – TU;
  • gotowe elementy do zaproponowanych zadań – TU.
Zajęcia w ramach Tygodnia Ognia w Miesiącu z Czterema Żywiołami. Scenariusz bazuje na koncepcji inteligencji wielorakich. Jest to rozbudowana propozycja, do realizacji podczas kilku dni aktywności. Za główny cel zajęć obrano budzenie zainteresowania doświadczeniami i obserwacjami przyrodniczymi oraz zapoznanie ze sposobem wzywania pomocy przez numer alarmowy.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz