Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Co by było, gdyby nie było ognia?

Magdalena Oleksy-Zborowska  
Maj 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znaj... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 669.7 kb
Stron: 4
Id: 4202

Zobacz również

czterolatek
edukacja przyrodnicza
pięciolatek
scenariusz zajęć
sześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
czterolatek
edukacja przyrodnicza
pięciolatek
scenariusz zajęć
sześciolatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • historyjka obrazkowa do mitu o Prometeuszu – znajdziesz ją TU;
  • fotografie obrazujące, do czego potrzebny jest ogień – TU;
  • gotowe elementy do zaproponowanych zadań – TU.
Zajęcia w ramach Tygodnia Ognia w Miesiącu z Czterema Żywiołami. Scenariusz bazuje na koncepcji inteligencji wielorakich. Jest to rozbudowana propozycja, do realizacji podczas kilku dni aktywności. Za główny cel zajęć obrano budzenie zainteresowania doświadczeniami i obserwacjami przyrodniczymi oraz zapoznanie ze sposobem wzywania pomocy przez numer alarmowy.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Telefon alarmowy – ważny numer! Ćwiczenie na atrapie telefonu wybierania numeru 112 i rozmowy z dyspozytorem – wcielanie się w role. Zajęcia indywidualne z każdym dzieckiem w oparciu o schemat rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego (gotowy schemat rozmowy znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), zwrócenie uwagi na kolejność podawanych informacji. Ważne jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa podczas tego ćwiczenia i powtórzenie go tyle razy, ile będzie chciało tego dziecko. Wspomaganie myślenia dywergencyjnego – pytania zadawane na podstawie schematu rozmowy z dyspozytorem numeru alarmowego. ● Do czego potrzebny jest ogień? Nawiązanie do poprzednich doświadczeń dzieci – ogień to nie tylko zagrożenie, jest też potrzebny. Układanie puzzli (z pociętych obrazków) – szukanie odpowiedzi na pytanie: Do czego potrzebny jest nam ogień? Puzzle – obrazek dla każdego dziecka (dzieci spontanicznie mogą dobierać się w zespoły kilkuosobowe) o różnym stopniu trudności (liczba elementów w zależności od indywidualnych możliwości dzieci). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Do czego może nam się przydać ogień? Jak ogień nam pomaga? • Jakie cechy ognia nam pomagają? (ciepło, światło, temperatura). ● Mit o Prometeuszu – skąd pochodzi ogień? Przedstawienie fantastycznych źródeł ognia (smoki ziejące ogniem, dar od Prometeusza, iskierka, która spadła ze słońca) i prawdziwych (piorun, krzemień, zapałki). Wspomaganie myślenia dywergencyjnego: • Skąd może się brać ogień? • Skąd ludzie mieli ogień, zanim wymyślili zapałki? • Dlaczego opowiadanie o Prometeuszu to mit (nieprawda)?