Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 364.34 kb
Stron: 3
Id: 4102
Wielkość: 364.34 kb
Stron: 3
Id: 4102
Zwróć na mnie uwagę i zauważ, że tu jestem
Karolina Turek
Kwiecień 2014
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Układanie wizytówek. Zabawa matematyczno-ruchowa kształtująca umiejętność poprawnego nazywania liczebników porządkowych w zakresie trzech (można zwiększać liczbę zakresów) – na dywanie naklejamy trzy paski taśmy klejącej, jeden pod drugim w pewnej odległości... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Układanie wizytówek. Zabawa matematyczno-ruchowa kształtująca umiejętność poprawnego nazywania liczebników porządkowych w zakresie trzech (można zwiększać liczbę zakresów) – na dywanie naklejamy trzy paski taśmy klejącej, jeden pod drugim w pewnej odległości... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Od Autorki: W artykule skoncentruję się na szeroko ujętej aktywności ruchowej i towarzyszących jej zabawach, konstruowanych zgodnie z założeniami odimiennej metody dr Ireny Majchrzak. Przedstawione przeze mnie propozycje zabaw i zadań do wykonania są moimi autorskimi pomysłami, które realizuję w pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi. W poniższych zabawach wykorzystywane są imienne wizytówki, tzw. ruchome.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Układanie wizytówek. Zabawa matematyczno-ruchowa kształtująca umiejętność poprawnego nazywania liczebników porządkowych w zakresie trzech (można zwiększać liczbę zakresów) – na dywanie naklejamy trzy paski taśmy klejącej, jeden pod drugim w pewnej odległości od siebie: będą to półeczki w sklepie. Polecenia kierowane do dzieci: - na pierwszej półeczce połóżcie wizytówki z imionami, w których są litery z ogonkiem, kreseczką lub kropką (Paulina, Jędrek, Jagódka…); - na drugiej półeczce połóżcie imiona, których ostatnią literą jest „a”; - na trzeciej półeczce połóżcie imiona, w których występują dwie takie same litery. Wizytówki układać możemy w różny sposób: obok siebie, jedna pod drugą, co druga pionowo. Pomysłów na układanie wizytówek na półeczkach jest co niemiara! ● Dywanik. Zabawa dydaktyczno-ruchowa rozwijająca szybkość reakcji, umiejętność koncentracji, spostrzegawczość – każde dziecko siada na dywaniku oznaczonym swoją wizytówką imienną. Pod każdym dywanikiem znajduje się jedna litera. Dziecko sprawdza, czy owa znaleziona litera pasuje do liter jego imienia i jeśli tak, umieszcza tę literkę na wizytówce ruchomej we właściwym miejscu.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Układanie wizytówek. Zabawa matematyczno-ruchowa kształtująca umiejętność poprawnego nazywania liczebników porządkowych w zakresie trzech (można zwiększać liczbę zakresów) – na dywanie naklejamy trzy paski taśmy klejącej, jeden pod drugim w pewnej odległości od siebie: będą to półeczki w sklepie. Polecenia kierowane do dzieci: - na pierwszej półeczce połóżcie wizytówki z imionami, w których są litery z ogonkiem, kreseczką lub kropką (Paulina, Jędrek, Jagódka…); - na drugiej półeczce połóżcie imiona, których ostatnią literą jest „a”; - na trzeciej półeczce połóżcie imiona, w których występują dwie takie same litery. Wizytówki układać możemy w różny sposób: obok siebie, jedna pod drugą, co druga pionowo. Pomysłów na układanie wizytówek na półeczkach jest co niemiara! ● Dywanik. Zabawa dydaktyczno-ruchowa rozwijająca szybkość reakcji, umiejętność koncentracji, spostrzegawczość – każde dziecko siada na dywaniku oznaczonym swoją wizytówką imienną. Pod każdym dywanikiem znajduje się jedna litera. Dziecko sprawdza, czy owa znaleziona litera pasuje do liter jego imienia i jeśli tak, umieszcza tę literkę na wizytówce ruchomej we właściwym miejscu.
