Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zwróć na mnie uwagę i zauważ, że tu jestem

Karolina Turek  
Kwiecień 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Układanie wizytówek. Zabawa matematyczno-ruchowa kształtująca umiejętność poprawnego nazywania liczebników porządkowych w zakresie trzech (można zwiększać liczbę zakresów) – na dywanie naklejamy trzy paski taśmy klejącej, jeden pod drugim w pewnej odległości... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 364.34 kb
Stron: 3
Id: 4102

Zobacz również

Irena Majchrzak
nauka czytania
nauka pisania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
Irena Majchrzak
nauka czytania
nauka pisania


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Od Autorki: W artykule skoncentruję się na szeroko ujętej aktywności ruchowej i towarzyszących jej zabawach, konstruowanych zgodnie z założeniami odimiennej metody dr Ireny Majchrzak. Przedstawione przeze mnie propozycje zabaw i zadań do wykonania są moimi autorskimi pomysłami, które realizuję w pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi. W poniższych zabawach wykorzystywane są imienne wizytówki, tzw. ruchome.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Układanie wizytówek. Zabawa matematyczno-ruchowa kształtująca umiejętność poprawnego nazywania liczebników porządkowych w zakresie trzech (można zwiększać liczbę zakresów) – na dywanie naklejamy trzy paski taśmy klejącej, jeden pod drugim w pewnej odległości od siebie: będą to półeczki w sklepie. Polecenia kierowane do dzieci: - na pierwszej półeczce połóżcie wizytówki z imionami, w których są litery z ogonkiem, kreseczką lub kropką (Paulina, Jędrek, Jagódka…); - na drugiej półeczce połóżcie imiona, których ostatnią literą jest „a”; - na trzeciej półeczce połóżcie imiona, w których występują dwie takie same litery. Wizytówki układać możemy w różny sposób: obok siebie, jedna pod drugą, co druga pionowo. Pomysłów na układanie wizytówek na półeczkach jest co niemiara! ● Dywanik. Zabawa dydaktyczno-ruchowa rozwijająca szybkość reakcji, umiejętność koncentracji, spostrzegawczość – każde dziecko siada na dywaniku oznaczonym swoją wizytówką imienną. Pod każdym dywanikiem znajduje się jedna litera. Dziecko sprawdza, czy owa znaleziona litera pasuje do liter jego imienia i jeśli tak, umieszcza tę literkę na wizytówce ruchomej we właściwym miejscu.