Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 244.99 kb
Stron: 2
Id: 3951
Wielkość: 244.99 kb
Stron: 2
Id: 3951
Zaburzenia integracji sensorycznej u przedszkolaków
Małgorzata Stańczyk
Luty 2014
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostar... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostar... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Z treści artykułu dowiemy się, czym jest integracja sensoryczna i jakie symptomy mogą świadczyć o jej zaburzeniach. Towarzyszy mu komentarz eksperta – terapeuty integracji sensorycznej II stopnia. To tekst, z którym powinien zapoznać się każdy świadomy nauczyciel.
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostarczają nam informacji o sobie i świecie. Istotną rolę w poznawaniu rzeczywistości pełnią układ przedsionkowy, zwany też zmysłem równowagi, dzięki któremu odbieramy informacje o ruchu, oraz zmysł proprioceptywny, który odnosi się do czucia własnego ciała (dotyczy czucia głębokiego, czyli bodźców płynących z mięśni i stawów). Wszystkie informacje, które dziecko odbiera za pośrednictwem zmysłów, muszą zostać później zorganizowane i zinterpretowane przez mózg, po to, by mogły służyć wykształceniu właściwej reakcji. Proces wzajemnego oddziaływania na siebie poszczególnych zmysłów określa się mianem integracji sensorycznej. Jest to bardzo złożony proces, który przebiega nieświadomie, w obrębie ośrodkowego układu nerwowego. To dzięki prawidłowej integracji wrażeń zmysłowych jesteśmy w stanie właściwie zinterpretować informacje napływające ze świata zewnętrznego i własnego ciała, co pozwala na zaplanowanie i wykonanie odpowiedniej reakcji.
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostarczają nam informacji o sobie i świecie. Istotną rolę w poznawaniu rzeczywistości pełnią układ przedsionkowy, zwany też zmysłem równowagi, dzięki któremu odbieramy informacje o ruchu, oraz zmysł proprioceptywny, który odnosi się do czucia własnego ciała (dotyczy czucia głębokiego, czyli bodźców płynących z mięśni i stawów). Wszystkie informacje, które dziecko odbiera za pośrednictwem zmysłów, muszą zostać później zorganizowane i zinterpretowane przez mózg, po to, by mogły służyć wykształceniu właściwej reakcji. Proces wzajemnego oddziaływania na siebie poszczególnych zmysłów określa się mianem integracji sensorycznej. Jest to bardzo złożony proces, który przebiega nieświadomie, w obrębie ośrodkowego układu nerwowego. To dzięki prawidłowej integracji wrażeń zmysłowych jesteśmy w stanie właściwie zinterpretować informacje napływające ze świata zewnętrznego i własnego ciała, co pozwala na zaplanowanie i wykonanie odpowiedniej reakcji.
