Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 244.99 kb
Stron: 2
Id: 3951
Wielkość: 244.99 kb
Stron: 2
Id: 3951
Zaburzenia integracji sensorycznej u przedszkolaków
Małgorzata Stańczyk
Luty 2014
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostar... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostar... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Z treści artykułu dowiemy się, czym jest integracja sensoryczna i jakie symptomy mogą świadczyć o jej zaburzeniach. Towarzyszy mu komentarz eksperta – terapeuty integracji sensorycznej II stopnia. To tekst, z którym powinien zapoznać się każdy świadomy nauczyciel.
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostarczają nam informacji o sobie i świecie. Istotną rolę w poznawaniu rzeczywistości pełnią układ przedsionkowy, zwany też zmysłem równowagi, dzięki któremu odbieramy informacje o ruchu, oraz zmysł proprioceptywny, który odnosi się do czucia własnego ciała (dotyczy czucia głębokiego, czyli bodźców płynących z mięśni i stawów). Wszystkie informacje, które dziecko odbiera za pośrednictwem zmysłów, muszą zostać później zorganizowane i zinterpretowane przez mózg, po to, by mogły służyć wykształceniu właściwej reakcji. Proces wzajemnego oddziaływania na siebie poszczególnych zmysłów określa się mianem integracji sensorycznej. Jest to bardzo złożony proces, który przebiega nieświadomie, w obrębie ośrodkowego układu nerwowego. To dzięki prawidłowej integracji wrażeń zmysłowych jesteśmy w stanie właściwie zinterpretować informacje napływające ze świata zewnętrznego i własnego ciała, co pozwala na zaplanowanie i wykonanie odpowiedniej reakcji.
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostarczają nam informacji o sobie i świecie. Istotną rolę w poznawaniu rzeczywistości pełnią układ przedsionkowy, zwany też zmysłem równowagi, dzięki któremu odbieramy informacje o ruchu, oraz zmysł proprioceptywny, który odnosi się do czucia własnego ciała (dotyczy czucia głębokiego, czyli bodźców płynących z mięśni i stawów). Wszystkie informacje, które dziecko odbiera za pośrednictwem zmysłów, muszą zostać później zorganizowane i zinterpretowane przez mózg, po to, by mogły służyć wykształceniu właściwej reakcji. Proces wzajemnego oddziaływania na siebie poszczególnych zmysłów określa się mianem integracji sensorycznej. Jest to bardzo złożony proces, który przebiega nieświadomie, w obrębie ośrodkowego układu nerwowego. To dzięki prawidłowej integracji wrażeń zmysłowych jesteśmy w stanie właściwie zinterpretować informacje napływające ze świata zewnętrznego i własnego ciała, co pozwala na zaplanowanie i wykonanie odpowiedniej reakcji.