Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Zaburzenia integracji sensorycznej u przedszkolaków

Małgorzata Stańczyk   Luty 2014

Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostar... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Z treści artykułu dowiemy się, czym jest integracja sensoryczna i jakie symptomy mogą świadczyć o jej zaburzeniach. Towarzyszy mu komentarz eksperta – terapeuty integracji sensorycznej II stopnia. To tekst, z którym powinien zapoznać się każdy świadomy nauczyciel.
Dzieciństwo charakteryzuje się silną potrzebą eksploracji, czyli poznawania świata i porządkowania wiedzy o nim. W tym odkrywaniu nowości kluczową rolę pełnią dziecięce zmysły. Te podstawowe: wzrok, słuch, smak, węch i dotyk wymieniamy jednym tchem, bez chwili zastanowienia, ale nie tylko one dostarczają nam informacji o sobie i świecie. Istotną rolę w poznawaniu rzeczywistości pełnią układ przedsionkowy, zwany też zmysłem równowagi, dzięki któremu odbieramy informacje o ruchu, oraz zmysł proprioceptywny, który odnosi się do czucia własnego ciała (dotyczy czucia głębokiego, czyli bodźców płynących z mięśni i stawów). Wszystkie informacje, które dziecko odbiera za pośrednictwem zmysłów, muszą zostać później zorganizowane i zinterpretowane przez mózg, po to, by mogły służyć wykształceniu właściwej reakcji. Proces wzajemnego oddziaływania na siebie poszczególnych zmysłów określa się mianem integracji sensorycznej. Jest to bardzo złożony proces, który przebiega nieświadomie, w obrębie ośrodkowego układu nerwowego. To dzięki prawidłowej integracji wrażeń zmysłowych jesteśmy w stanie właściwie zinterpretować informacje napływające ze świata zewnętrznego i własnego ciała, co pozwala na zaplanowanie i wykonanie odpowiedniej reakcji.

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź