Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Zabawy z figurami [scenariusz zajęć]

Beata Wańtowska   Luty 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Szablony. Nauczycielka dzieli dzieci na zespoły według wizytówek-figur. Na stolikach przygotowane są szablony figur geometrycznych (ok. trzy, cztery sztuki różnej wielkości) zgodne z wizytówkami. Dzieci kolorują kredkami szablony figur, a następnie wycinają ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi zajęć towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie przedmiotów z ukrytymi w ich kształtach figurami – znajdziesz je TU;
  • szablony figur do wykorzystania podczas zabaw – TU.
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • poprawnie nazywa figury geometryczne;
  • określa charakterystyczne cechy fi gur geometrycznych;
  • tworzy gry planszowe i kompozycje z figur geometrycznych według pomysłu dzieci;
  • rozwija swoją pomysłowość i kreatywność.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Szablony. Nauczycielka dzieli dzieci na zespoły według wizytówek-figur. Na stolikach przygotowane są szablony figur geometrycznych (ok. trzy, cztery sztuki różnej wielkości) zgodne z wizytówkami. Dzieci kolorują kredkami szablony figur, a następnie wycinają je nożyczkami. ● Wspólna gra. Powycinane figury nauczycielka rozkłada na dywanie, tworząc grę planszową. Każdy zespół otrzymuje swój pionek. Nauczycielka wspólnie z dziećmi ustala reguły zabawy, np. kiedy pionek stanie na trójkącie, dzieci mające taką wizytówkę robią przysiady. Zabawę można urozmaicić, wymyślając pułapki, premie itp. Każda grupa po kolei rzuca kostką (każde dziecko w zespole rzuca kostką) i przesuwa swój pionek o liczbę wyrzuconych oczek. Przesuwając pionek, należy zwrócić uwagę na ustalone zasady. ● Obrazek z figur. Dzieci kładą wycięte figury w jednym miejscu. Nauczycielka proponuje dzieciom ułożenie wspólnej kompozycji z powycinanych figur. Chętne dzieci wybierają figurę i tworzą wspólną kompozycję.

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź