Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 411.63 kb
Stron: 2
Id: 3966

Zabawy z figurami [scenariusz zajęć]

Beata Wańtowska   Luty 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Szablony. Nauczycielka dzieli dzieci na zespoły według wizytówek-figur. Na stolikach przygotowane są szablony figur geometrycznych (ok. trzy, cztery sztuki różnej wielkości) zgodne z wizytówkami. Dzieci kolorują kredkami szablony figur, a następnie wycinają ... więcej
Pobierz

Zobacz również

geometriagrymatematykascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi zajęć towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie przedmiotów z ukrytymi w ich kształtach figurami – znajdziesz je TU;
  • szablony figur do wykorzystania podczas zabaw – TU.
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • poprawnie nazywa figury geometryczne;
  • określa charakterystyczne cechy fi gur geometrycznych;
  • tworzy gry planszowe i kompozycje z figur geometrycznych według pomysłu dzieci;
  • rozwija swoją pomysłowość i kreatywność.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Szablony. Nauczycielka dzieli dzieci na zespoły według wizytówek-figur. Na stolikach przygotowane są szablony figur geometrycznych (ok. trzy, cztery sztuki różnej wielkości) zgodne z wizytówkami. Dzieci kolorują kredkami szablony figur, a następnie wycinają je nożyczkami. ● Wspólna gra. Powycinane figury nauczycielka rozkłada na dywanie, tworząc grę planszową. Każdy zespół otrzymuje swój pionek. Nauczycielka wspólnie z dziećmi ustala reguły zabawy, np. kiedy pionek stanie na trójkącie, dzieci mające taką wizytówkę robią przysiady. Zabawę można urozmaicić, wymyślając pułapki, premie itp. Każda grupa po kolei rzuca kostką (każde dziecko w zespole rzuca kostką) i przesuwa swój pionek o liczbę wyrzuconych oczek. Przesuwając pionek, należy zwrócić uwagę na ustalone zasady. ● Obrazek z figur. Dzieci kładą wycięte figury w jednym miejscu. Nauczycielka proponuje dzieciom ułożenie wspólnej kompozycji z powycinanych figur. Chętne dzieci wybierają figurę i tworzą wspólną kompozycję.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania