Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Zabawki świata (edukacja globalna)

Katarzyna Anyszewska   Luty 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Tajemnicza góra. Dzieci siadają wokół wielkiej tajemniczej góry przykrytej materiałem. Zapytaj uczestników: • Co może być schowane pod materiałem? • Dlaczego tak właśnie myślicie? Warto wysłuchać, jakie skojarzenia mają dzieci. Skup się na uzasadnieniach wy... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna - reprodukcja obrazu P. Bruegela „Zabawy dziecięce”. Znajdziesz ją TU.

Zawarto w nim następujące cele:
  • rozwijanie wyobraźni oraz sprawności manualnej;
  • doskonalenie sprawności ruchowej;
  • ćwiczenie małej motoryki ręki;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • umożliwienie dokonywania własnych wyborów.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Tajemnicza góra. Dzieci siadają wokół wielkiej tajemniczej góry przykrytej materiałem. Zapytaj uczestników: • Co może być schowane pod materiałem? • Dlaczego tak właśnie myślicie? Warto wysłuchać, jakie skojarzenia mają dzieci. Skup się na uzasadnieniach wypowiedzi. Kiedy wszystkie dzieci się wypowiedzą, ściągnij materiał i odkryj zgromadzone przedmioty. Poproś dzieci, aby przyjrzały się zgromadzonym przedmiotom. Każde dziecko może wybrać jeden, którym po skończonych zajęciach będzie mogło się bawić. Zachęć dzieci do sięgnięcia po taki przedmiot, na jaki mają ochotę. Każde dziecko krótko wyjaśnia swój wybór. b) Co to jest zabawka? Zapytaj dzieci: • Co to jest zabawka? • Czemu służą zabawki? • Czy wszystkie dzieci na świecie bawią się zabawkami? • Czy dorośli mają swoje zabawki? Jeśli tak, to jakie? • Czym bawią się zwierzęta? • Jaka jest twoja ulubiona zabawka i dlaczego? Dzieci również powinny zadawać pytania. Zachęć je do tego, mówiąc: O co jeszcze możemy zapytać? (np. dlaczego dziewczynki wolą bawić się lalkami, a chłopcy samochodami?).

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź