Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 278.65 kb
Stron: 2
Id: 3955

Zabawki świata (edukacja globalna)

Katarzyna Anyszewska   Luty 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Tajemnicza góra. Dzieci siadają wokół wielkiej tajemniczej góry przykrytej materiałem. Zapytaj uczestników: • Co może być schowane pod materiałem? • Dlaczego tak właśnie myślicie? Warto wysłuchać, jakie skojarzenia mają dzieci. Skup się na uzasadnieniach wy... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja międzykulturowaglobalizacjascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Edukacja regionalna i międzykulturowa

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna - reprodukcja obrazu P. Bruegela „Zabawy dziecięce”. Znajdziesz ją TU.

Zawarto w nim następujące cele:
  • rozwijanie wyobraźni oraz sprawności manualnej;
  • doskonalenie sprawności ruchowej;
  • ćwiczenie małej motoryki ręki;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • umożliwienie dokonywania własnych wyborów.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Tajemnicza góra. Dzieci siadają wokół wielkiej tajemniczej góry przykrytej materiałem. Zapytaj uczestników: • Co może być schowane pod materiałem? • Dlaczego tak właśnie myślicie? Warto wysłuchać, jakie skojarzenia mają dzieci. Skup się na uzasadnieniach wypowiedzi. Kiedy wszystkie dzieci się wypowiedzą, ściągnij materiał i odkryj zgromadzone przedmioty. Poproś dzieci, aby przyjrzały się zgromadzonym przedmiotom. Każde dziecko może wybrać jeden, którym po skończonych zajęciach będzie mogło się bawić. Zachęć dzieci do sięgnięcia po taki przedmiot, na jaki mają ochotę. Każde dziecko krótko wyjaśnia swój wybór. b) Co to jest zabawka? Zapytaj dzieci: • Co to jest zabawka? • Czemu służą zabawki? • Czy wszystkie dzieci na świecie bawią się zabawkami? • Czy dorośli mają swoje zabawki? Jeśli tak, to jakie? • Czym bawią się zwierzęta? • Jaka jest twoja ulubiona zabawka i dlaczego? Dzieci również powinny zadawać pytania. Zachęć je do tego, mówiąc: O co jeszcze możemy zapytać? (np. dlaczego dziewczynki wolą bawić się lalkami, a chłopcy samochodami?).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania