Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Z prądem nie ma żartów! (scenariusz zajęć dla 4-latków)

Agnieszka Sawicka   Magazyn specjalny 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: „Prąd to nie zabawka”. Rozmowa na temat piosenki – nauczyciel śpiewa piosenkę do podkładu muzycznego, naśladując głos małego chłopca i manipulując kukiełką: Chociaż jestem jeszcze mały, dużo rzeczy wiem. Wiem, że w gniazdkach prąd wędruje, ja nie bawię prądem ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 4
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • podkłady do piosenek „Prąd to nie zabawka” (TU) oraz „Z prądem nie ma żartów” (TU, a TU znajdziesz nuty);
  • odgłosy do zagadek słuchowych – do pobrania TU;
  • ilustracje, karty pracy i emblematy do zabaw – TU.

Cele szczegółowe uwzględnione w scenariuszu – dziecko:

  • zna zasady warunkujące bezpieczeństwo w przedszkolu i w domu (zakaz manipulowania urządzeniami podłączonymi do prądu, zabawy gniazdkami);
  • potrafi przewidzieć skutki niebezpiecznych zabaw prądem;
  • wie, do czego służy prąd;
  • wie, że nie można się bawić urządzeniami elektrycznymi;
  • poprawnie nazywa i wskazuje urządzenia elektryczne;
  • potrafi odczytywać znaczenie umownych symboli;
  • poprawnie rozwiązuje zagadki słuchowe;
  • rysuje po śladzie linię falistą;
  • wypowiada się na podany temat.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: „Prąd to nie zabawka”. Rozmowa na temat piosenki – nauczyciel śpiewa piosenkę do podkładu muzycznego, naśladując głos małego chłopca i manipulując kukiełką: Chociaż jestem jeszcze mały, dużo rzeczy wiem. Wiem, że w gniazdkach prąd wędruje, ja nie bawię prądem się. Prąd to przecież nie zabawka. Oj, nie, nie, nie, nie! Wie to każde dziecko i ja to także wiem. – Prąd to przecież nie zabawka, prąd to przecież nie zabawka, prąd to przecież nie zabawka – „gałgankowy chłopiec” cicho sobie podśpiewuje po wysłuchaniu piosenki. – Ojej! Przepraszam, ale ja tak bardzo lubię śpiewać tę piosenkę! „Gałgankowy chłopiec” zadaje dzieciom pytania (…).

Więcej z działu

Bezpieczeństwo

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź