Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 568.8 kb
Stron: 3
Id: 3455

Z prądem nie ma żartów! (scenariusz zajęć dla 4-latków)

Agnieszka Sawicka   Magazyn specjalny 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: „Prąd to nie zabawka”. Rozmowa na temat piosenki – nauczyciel śpiewa piosenkę do podkładu muzycznego, naśladując głos małego chłopca i manipulując kukiełką: Chociaż jestem jeszcze mały, dużo rzeczy wiem. Wiem, że w gniazdkach prąd wędruje, ja nie bawię prądem ... więcej
Pobierz

Zobacz również

bezpieczeństwoczterolatekscenariusz zajęćtechnika

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Bezpieczeństwo

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkłady do piosenek „Prąd to nie zabawka” (TU) oraz „Z prądem nie ma żartów” (TU, a TU znajdziesz nuty);
  • odgłosy do zagadek słuchowych – do pobrania TU;
  • ilustracje, karty pracy i emblematy do zabaw – TU.
Cele szczegółowe uwzględnione w scenariuszu – dziecko:
  • zna zasady warunkujące bezpieczeństwo w przedszkolu i w domu (zakaz manipulowania urządzeniami podłączonymi do prądu, zabawy gniazdkami);
  • potrafi przewidzieć skutki niebezpiecznych zabaw prądem;
  • wie, do czego służy prąd;
  • wie, że nie można się bawić urządzeniami elektrycznymi;
  • poprawnie nazywa i wskazuje urządzenia elektryczne;
  • potrafi odczytywać znaczenie umownych symboli;
  • poprawnie rozwiązuje zagadki słuchowe;
  • rysuje po śladzie linię falistą;
  • wypowiada się na podany temat.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: „Prąd to nie zabawka”. Rozmowa na temat piosenki – nauczyciel śpiewa piosenkę do podkładu muzycznego, naśladując głos małego chłopca i manipulując kukiełką: Chociaż jestem jeszcze mały, dużo rzeczy wiem. Wiem, że w gniazdkach prąd wędruje, ja nie bawię prądem się. Prąd to przecież nie zabawka. Oj, nie, nie, nie, nie! Wie to każde dziecko i ja to także wiem. – Prąd to przecież nie zabawka, prąd to przecież nie zabawka, prąd to przecież nie zabawka – „gałgankowy chłopiec” cicho sobie podśpiewuje po wysłuchaniu piosenki. – Ojej! Przepraszam, ale ja tak bardzo lubię śpiewać tę piosenkę! „Gałgankowy chłopiec” zadaje dzieciom pytania (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania