Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 518.21 kb
Stron: 3
Id: 3771

Wiemy, jak bezpiecznie zimą spędzać wolny czas (scenariusz zajęć)

Jadwiga Daniek-Salawa   Grudzień 2013

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Łyżwy. Zabawa dydaktyczna – dzieci zabierają indywidualne koperty podpisane imionami. W kopertach znajdują się naklejone na kolorowych kartonikach łyżwy, a z odwrotnej strony działania matematyczne (np. 2 + 3, 4 – 2, 8 + 1, 7 – 4) lub wyniki (np. 5, 2, 9, 3)... więcej
Pobierz

Zobacz również

bezpieczeństwoscenariusz zajęćsześciolatekzima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Bezpieczeństwo

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • historyjka obrazkowa do autorskiego opowiadania „Krzyś i łyżwy” – znajdziesz ją TU;
  • fotografie akcentujące aspekt bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw – TU;
  • karty pracy do ćwiczeń – TU;
  • zimowe ilustracje do zabawy ruchowej – TU;
  • plakat „Bezpieczna zima”, który został dołączony do bieżącego numeru naszego miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Scenariusz dla dzieci 6-letnich, w którym uwzględniono następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • wie, w jaki sposób bezpiecznie zimą można spędzać czas na świeżym powietrzu;
  • rozumie zagrożenia płynące z zabaw w niedozwolonych miejscach;
  • układa historyjkę obrazkową, rozumiejąc kolejność następujących po sobie wydarzeń;
  • potrafi wymyślić kilkuzdaniową opowieść na wskazany temat;
  • wie, jak przekształcić obraz graficzny lub słowny w ruch, gest, mimikę;
  • liczy według własnych kompetencji matematycznych w pamięci lub na konkretach;
  • tworzy proste wyrazy z sylab i odczytuje je;
  • czyta wyrazy globalne;
  • zna figury geometryczne płaskie (kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło);
  • maluje pastą do zębów na podany temat.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Łyżwy. Zabawa dydaktyczna – dzieci zabierają indywidualne koperty podpisane imionami. W kopertach znajdują się naklejone na kolorowych kartonikach łyżwy, a z odwrotnej strony działania matematyczne (np. 2 + 3, 4 – 2, 8 + 1, 7 – 4) lub wyniki (np. 5, 2, 9, 3). Zadaniem dzieci jest dobieranie w pary łyżew na zasadzie, aby działanie i wynik były prawdziwe, poprawne (np. 3 + 2 i 5). Prawidłowość działań dzieci mogą sprawdzić za pomocą porównania par obrazków. Odczytywanie działań. ● Kto wie, jak bezpiecznie bawić się zimą? Zabawa czytelnicza – siedząc w kole dzieci podają sobie koszyczek, w którym na kartonikach nalepione są sylaby. Zabierają jeden kartonik. Na środku dywanu układają z sylab imiona dzieci, które wiedzą, w jaki sposób bezpiecznie bawić się zimą (Ka-rol, Ma-rek, O-la, A-da, A-dam, To-mek itp.) i odczytują je.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania