Trudne rozmowy: przyjąć spojrzenie Wychowawcy (cz. 2)
Agnieszka Pasternak
Listopad 2013
W Ustawie o Systemie Oświaty (z dn. 7.09.1991 roku, art. 4) czytamy: Nauczyciel w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ma obowiązek kierowania się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską z poszanowaniem godności osobistej ucznia. Ustawa określa r... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
W Ustawie o Systemie Oświaty (z dn. 7.09.1991 roku, art. 4) czytamy: Nauczyciel w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ma obowiązek kierowania się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską z poszanowaniem godności osobistej ucznia. Ustawa określa r... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
zakończenie
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Aby proces nauczania i wychowania dzieci przebiegał efektywnie, niezbędna jest współpraca między wychowawcami i rodzicami. W pierwszej części spojrzeliśmy na to zagadnienie z perspektywy Rodzica. W tym numerze prezentujemy punkt widzenia Wychowawcy.
Artykuł został podzielony na kilka części – „kroków”:
Artykuł został podzielony na kilka części – „kroków”:
- uświadomienie sobie misji i celu pracy zawodowej nauczyciela;
- rozpoznanie ryzyka trudnej rozmowy;
- pozytywne nastawienie i zaangażowanie;
- przyjęcie odpowiedzialności.
- Jak określiłabyś główny cel/cele swojej pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego?
- Co stanowi dla Ciebie największą trudność w rozmowie z Rodzicami?
- Jakie aspekty współpracy z Rodzicami przynoszą Ci największą satysfakcję? Jaką rozmowę z Rodzicem uznajesz za udaną i owocną?
- Czego oczekujesz od Rodziców jako nauczyciel i wychowawca ich Maluchów?
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz