Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 274.03 kb
Stron: 2
Id: 4105

Skąd się bierze prąd?, cz. I (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Anna Gorczak   Kwiecień 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Zabawa w skojarzenia. Porównywanie kształtu urządzeń elektrycznych do wyglądu zwierząt, np. kabel – wąż, czajnik – słoń, żelazko – mysz, kontakt – nosek świnki, lampa – żółw. Podczas tej zabawy mobilizujemy dzieci do wykorzystania wyobraźni, ale możemy posił... więcej
Pobierz

Zobacz również

bezpieczeństwometoda projektówpięciolatekscenariusz zajęćtechnika

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Technika i zabawy konstrukcyjne

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje do zabawy w skojarzenia – znajdziesz je TU;
  • karta pracy TU.
Scenariusz został podzielony na dwa spotkania, za których cel Autorka obrała:
  • zwrócenie uwagi na wielość urządzeń działających z wykorzystaniem prądu, poszerzenie słownika, rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie pamięci;
  • utrwalenie poznanych pojęć, stymulowanie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszukiwanie rozwiązania problemu, utrwalenie i zdobywanie nowych wiadomości.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Zabawa w skojarzenia. Porównywanie kształtu urządzeń elektrycznych do wyglądu zwierząt, np. kabel – wąż, czajnik – słoń, żelazko – mysz, kontakt – nosek świnki, lampa – żółw. Podczas tej zabawy mobilizujemy dzieci do wykorzystania wyobraźni, ale możemy posiłkować się przygotowanymi ilustracjami – w celu zapewnienia dzieciom sukcesu w wykonaniu zadania (pomoce dydaktyczne zostały dołączone do miesięcznika w prenumeracie PLUS). ● Świnki-balbinki. Rozmowa na temat niebezpieczeństwa związanego z obecnością kontaktu elektrycznego w zasięgu rąk dzieci. Zwrócenie uwagi na to, że dzieci nie powinny samodzielnie podłączać urządzeń do prądu (pomoce dydaktyczne możesz pobrać ze strony www.urzadzenia2.blizejprzedszkola.pl). Zabawa plastyczna „Świnki-balbinki” – na bazie dwóch dziurek, kropek ( jak w kontakcie i jak w nosku świnki) dzieci dorysowują na podstawie wzoru podanego przez nauczyciela całą świnkę (patrz rysunek poniżej).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania