Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 274.03 kb
Stron: 2
Id: 4105

Skąd się bierze prąd?, cz. I (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Anna Gorczak   Kwiecień 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Zabawa w skojarzenia. Porównywanie kształtu urządzeń elektrycznych do wyglądu zwierząt, np. kabel – wąż, czajnik – słoń, żelazko – mysz, kontakt – nosek świnki, lampa – żółw. Podczas tej zabawy mobilizujemy dzieci do wykorzystania wyobraźni, ale możemy posił... więcej
Pobierz Pomoce dydaktyczne 2
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

bezpieczeństwometoda projektówpięciolatekscenariusz zajęćtechnikaurządzenia elektryczne

Więcej z działu

Technika i zabawy konstrukcyjne

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • ilustracje do zabawy w skojarzenia – znajdziesz je TU;
  • karta pracy TU.

Scenariusz został podzielony na dwa spotkania, za których cel Autorka obrała:

  • zwrócenie uwagi na wielość urządzeń działających z wykorzystaniem prądu, poszerzenie słownika, rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie pamięci;
  • utrwalenie poznanych pojęć, stymulowanie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszukiwanie rozwiązania problemu, utrwalenie i zdobywanie nowych wiadomości.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Zabawa w skojarzenia. Porównywanie kształtu urządzeń elektrycznych do wyglądu zwierząt, np. kabel – wąż, czajnik – słoń, żelazko – mysz, kontakt – nosek świnki, lampa – żółw. Podczas tej zabawy mobilizujemy dzieci do wykorzystania wyobraźni, ale możemy posiłkować się przygotowanymi ilustracjami – w celu zapewnienia dzieciom sukcesu w wykonaniu zadania (pomoce dydaktyczne zostały dołączone do miesięcznika w prenumeracie PLUS). ● Świnki-balbinki. Rozmowa na temat niebezpieczeństwa związanego z obecnością kontaktu elektrycznego w zasięgu rąk dzieci. Zwrócenie uwagi na to, że dzieci nie powinny samodzielnie podłączać urządzeń do prądu (pomoce dydaktyczne możesz pobrać ze strony www.urzadzenia2.blizejprzedszkola.pl). Zabawa plastyczna „Świnki-balbinki” – na bazie dwóch dziurek, kropek ( jak w kontakcie i jak w nosku świnki) dzieci dorysowują na podstawie wzoru podanego przez nauczyciela całą świnkę (patrz rysunek poniżej).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz